Accent - sportowy wydech jeszcze raz...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie
Po dlugich i ciezkich zdecydowalem sie na wymiane seryjnego wydchu w moim Acc na cos sportowego, bylem w kilku firmach ktore robia tlumiki, ale jakos mnie nie przekonali do konca, teraz zastanawiam sie nad kupnem jakiegos ultera. Moj problem polega na tym ze zupelnie niewiem jaki wybrac tlumik zeby podszedl bez wiekszych klopotow, jakiej wielkosci puszka zeby ni eokazalo sie ze kupie w sklepie tlumik a goscie w warsztacie stwierdza ze nie podejdzie, ze sie nie miesci itp. Prosze Was, ktorzy jestescie bardziej obeznani w temacie o jakies konkretne porady, podoba mi sie cos takiego http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=94792440, ale czy podejdzie tego nikt nie wie. zaznaczam ze u mnie w miescie niema typowego sklepu z tlumikami ultera zeby odrazu zamontowali w swoim warsztacie, musialbym kupic na slepo i pozniej jechac do jakiegos warsztatu zeby mi to zalozyli i modlic sie czy podejdzie Przepraszam za tak dlugiego posta, ale chcialbym to zalatwic tak zeby byc zadowolonym, wiec zwarcam sie do Was drodzy koledzy.
Pozdrawiam
Marcin
  
 
Mam nadzieje ze to nie bedzie monolog i ze ktos mi odpowie, chcialem sie jeszcze dowiedziec jak to jest z ulterami, bardzo sa glosne?, czy dzwiek pzreszkadza przy dluzszych trasach??
Prosze o odpowiedz.
Pozdrawiam
Marcin
  
 
Niestety chyba najlepszą metodą jest dobieranie tłumika w warsztacie który jest obok sklepu. Poza tym w sklepie z tłumikami powinni się orientować jakie mają tłumiki, do jakiego auta pasują itp. Ja u siebie założyłem dedykowany tłumik Remusa więc musiał pasować
  
 
Owszem, dźwięk przeszkadza w trasie. Miałem kiedyś tego typu tłumik, czyli wynalazaek uniwersalny i... nigdy wiecej
Pozdr!
PS: ale ja już mam to za sobą i nie chcę do tego wracać, może każdy musi to przejść
  
 
Witam

Poprzedni właściciel mojej "białej strzały" zamontował tłumik firmy Sebring o porażającej wręcz średnicy i z tego co widzę obyło się bez przeróbek w zderzaku, z tym że sama "rynna" jest już fabrycznie podgięta do góry.

Wygląda to trochę śmiesznie - taka RURA w tak małym autku - ale wydech świeżutki, pachnący nowością więc zmieniać nie zamierzam, no i pięknie dymi gdy stygnie po ostrzejszej jeździe

Co do dźwięku jaki wydaje to jest dosyć donośny ale za to rasowy, jak go wkręcam na obroty to wszyscy się oglądają bo myślą że coś naprawdę mocnego jedzie
W trasie na V biegu przy prędkości 90 - 110 km/h słychać jedynie mruczenie, tak więc problemu nie ma, można spokojnie słuchać radia.

Aha..zapomniałem wspomnieć że w aucie zamontowany jest filtr stożkowy K&N i przerobiony dolot, tak więc dżwięk jest wypadkową obu tych modyfikacji.

Pozdrawiam
Aliszer
  
 
No coz zakladajac sportowy tlumik koncowy musisz sie liczyc ze bedzie buczal i niektorym osobom moze to przeszkadzac. polecam zalozyc dedykowany remusik.
  
 
ja mialem w swojej xsarze tlumik z kwasowki ale uniwersalny i powiem tak ze wogole sie nie sprawdzal.nie dosc ze byl glosny z silencerem to poza tym przymulal samochod.po zdjeciu zatycznki lepiej jezdzil ale wtedy huk byl straszny.potwierdzam ze jedynie dedykowane tlumiki pod konkretny samochod sa dobre,co prawda nie daja nic poza niezlym soundem.ja u siebie wrocilem do serii ale moze w przyszlym roku bede sprowadzal caly uklad wydechowy z anglii specjalnie przygotowany do mojej "francuzki".
  
 
Kiedys jako mlody niedoswiadczony tuner kilka lat temu kupiłem badziew zwany KM ehh nigdy w zyciu takiego bledu nie popelnie.

Ultera ehh odpusc sobie. Krzak nie firma. Doloz kase kup sobie Upgrade np czy Remusa.

Najlepiej to zrobic wydech caly u jednej osoby (np eltec czy kwasmet) polerowana kwasowka, sam sobie wybierzesz jaki tlumik chcesz czy ala mugen, czy klasyczny z ladna koncowka ale bedziesz mial gwarancje ze ci to mocy nie zabierze przynajmniej.
  
 
Stalo sie, mimo Waszego odradzania zakupilem ultera do mojego Accenta, ja juz mam taki charakter ze jak sie nie pzrekonam, albo nie zobacze to nie uwierze, wiec kupilem, zamontowalem i powiem Wam ze jestem mile zaskoczony, fajnie sobie buczy, a przy wiekszych obrotach przykemnie warczy, ale nie uciazliwie, jak sie jedzie spokojnie po miescie to niema roznicy w dzwieku miedzy tym a standardowym. Tak wiec jak anrazie jestem zadowolony, zadnego spadku mocy zauwazalnego nie odczulem, jest dobrze, w razie czego mam stary oryginalny tlumik wiec moge go zalozyc spowrotem bez problemu. Dzieki wszsytkim za podpowiedzi i sugestie, teraz tylko jeszcze zaprawki lakiernicze i na wystawe(zarcik)
Pozdrawiam
Marcin
  
 
Wezscie nie porownujcie tlumikow KM do ultera bo to straszne, czy innych gieldowych wynalazklow co tylko z zewnatrz przypominaja ksztaltem tlumik. Co do ultera to kazdy ma swoj kod, na ich stronie mozesz zobaczyc dokladne wymiary puchy i dlugosc koncowki.
Ja jak swoj kupilem uniwersalny do ponego to w 99% pasowal jak seria, moze minimalnie wezszy.
Co do dzwieku na ukladzie przelotowym (katalizator wybity) i tylko ulter z tylu, to jest milutko. W srodku prawie nieslysalny przy zamknietych szybach, jest tylko taki dzwiek jak seryjny samochod o mocy 150km, minimalny pomruk. W trasie przy stalej predkosci jak seria.
Ultery w swojej cenie to bardzo dobre tlumiki.
Pozdrawiam
  
 
Trochę późno ale też coś kliknę
mam założony tłumik GT SPORT z wkładką wyciszającą. Jak jadę w trasę to w minutę montuję wkładkę i bas znika. Oryginalny tłumik accenta jest bardzo duzy i nie ma problemu z wymiana na sportowy który z reguły zajmuje mniej miejsca