Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2004-08-09 00:50:54 powiem Ci schill ze nie mam pojecia jaka jest odp na Twoje pytanie, nawet nigdy nie mialem w reku śrub plywających.. |
Darek_2003 Ford Escort MK VII Kielce | 2004-08-09 09:20:46 Sprawdziłem katalogi i nie ma żadnego samochodu , który jeżdziłby na śrubach 14x1.25. Wszystko 12x1.25, 12x1.50 i 14x1.50 no i nakretki. |
SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2004-08-09 11:49:27
Wielkie dzięki za poświęcenie, ale ja przecież nie pytałem o skok gwintu tylko o średnicę, widzę iż coś znalazłeś co ma 14x1.50 co to za bolid ?? |
SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2004-08-10 12:53:21
wielkie dzięki |
Darek_2003 Ford Escort MK VII Kielce | 2004-08-10 14:20:25 Nie za ma co |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2004-08-10 21:39:56 a teraz zdradz nam tajemnice Schill do czego Ci to wszystko potrzebne |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-08-11 08:40:32
umnie w sklepie sa sruby do poldka za 2 zł al mimoi ze sa do alusów za za któtkie i musiałem szukać dłuższych bo skończył bym jak Vazyl [ wiadomość edytowana przez: Bodziot dnia 2004-08-11 11:39:33 ] |
SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2004-08-11 11:28:14
jeszcze się nie domyśliłeś ?????? pozrywany mam gwint na jednej śrubie w półośce i wykombinowałem iż przegwintuje na śrubę 14 i będę miał 3 śruby 12 i 1 śrubę 14 (nie stać mnie w tej chwili na nową półośkę. Ot i cała tajemnica. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-08-11 11:33:26 schil - a moze by tak sobie od razu szpilki walnąć? ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2004-08-11 11:43:01
myślałem o tym , ale coś mnie to nie przekonuje jakiś taki jestem sceptyczy, ale może mnie przekonasza na zlocie jak użyjesz odpowiednich argumentów, jeszcze myślę.............. |
keen Miłośnik FSO Passat 94'; Komar 81 ... Ostrowiec Świętorzyski | 2004-08-14 00:31:55
Coż ile dobrze pamiętam to ... jakoś mi sie robić tego nie chciało i sprzedałem poloneza z ukręconą srubą |
will Miłośnik FSO ford scorpio krakow | 2005-04-06 13:18:17 Panowie chcialem zmienic kola na letnie a tu niespodzianka z tylu reczne nie idzie odkrecic srub.silowalem sie z 30 minut i nic nawet probowalem psiknac WD40 ale nie dalo to zadnego efektu.czy macie jakies dobre domowe sposoby aby je odkrecic????udalo mi sie tylko przod zmienic a tyl zapieczony po obu stronach.pozdrawiam. |
jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2005-04-06 20:03:10 Podłączę się pod temat - wczoraj zmieniałem koła. Letnie mam na alufelgach produkcji FSO (tych lakierowanych). OKazało się że w przednim prawym kole mam coś nie tak z gwintem w jednym otworze. Standardowa śruba w ogóle nie łapała. Zdjąłem koło i okazało się że w piaście ta jedna śruba łapie gwint bardzo głęboko. Kupiłem więc śruby dłuższe o jeden centymetr - w sumie złapała ale wystarczyło ja naprawdę lekko dociągnąć i gwint się w niej zerwał. Dlatego wkręciłem drugą i nie dociągałem jej specjalnie. Tak więc w zasadzie super trzymają tylko 3 śruby. Czy to bezpieczne ? Jeżeli nie to czy wymiana piasty to bardzo dużo roboty ?
Pozdrawiam |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-04-06 21:03:27 To nie jest bezpieczne
Wymiana piasty: zdejmujesz koło, zacisk, jarzmo, traczę. Zdejmujesz kołpaczek piasty, odkrecasz kluczem 27 nakrętkę (prawa zwrotnica ma lewy gwint!) i piasta twoja. wkładasz drugą. Tu masz tylko troche zabawy z włożeniem bieżni łożysk i potem z wyregulowaniem ich. Dla wprawnego mechanika to ok 30 min roboty. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2005-04-07 20:39:31 dla wprawnego mechanika ... czyli ja to pewnie robiłbym pół dnia o ile w ogóle. A na mechanika to trochę nie mam teraz kasy. No zobaczymy. Dzięki |
SKRABER Miłośnik FSO retrospekcja Kraków | 2005-07-26 00:14:43 M12x1,25 - to wiadomo, wiadomo też, że są śruby długie , dłuższe , krótsze, a teraz pytania:
1. Jaką długość (lub długości, jesli były różne)mają seryjne fabryczne śruby 125p/poldek (część nagwintowana i cała śruba) do felg stalowych ? 2. j.w. ,tylko do felg aluminiowych ? |
JerryP Miłośnik FSO Astra1,7CDTI, Fabia, ... Sulejówek | 2005-07-26 01:24:12 Do felg stalowych pamiętam około 5-6 rodzajów śrób
1. na początku były kapsle metalowe więc łby były krótkie. 2. potem robili dłyższe łby. 3. były też łby z kołnierzem jak do alu ale mniejszy stożek. a do felg aluminiowych były różne długości i różne stożki w zależności od rodzaju felgi. śruby do alu muszą mieć większe stożki bo to trzyma koło. Wymiarów Ci teraz nie podam bo nie będę biegł do garażu. |