Śruby do kół - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
powiem Ci schill ze nie mam pojecia jaka jest odp na Twoje pytanie, nawet nigdy nie mialem w reku śrub plywających..
  
 
Sprawdziłem katalogi i nie ma żadnego samochodu , który jeżdziłby na śrubach 14x1.25. Wszystko 12x1.25, 12x1.50 i 14x1.50 no i nakretki.
  
 
Cytat:
2004-08-09 09:20:46, Darek_2003 pisze:
Sprawdziłem katalogi i nie ma żadnego samochodu , który jeżdziłby na śrubach 14x1.25. Wszystko 12x1.25, 12x1.50 i 14x1.50 no i nakretki.



Wielkie dzięki za poświęcenie, ale ja przecież nie pytałem o skok gwintu tylko o średnicę, widzę iż coś znalazłeś co ma 14x1.50 co to za bolid ??
  
 
Śruby do mocowania felg stalowych:
M14X1.5X25S19 (stożek) - Citroen Evasion/Synergie, Fait Ulysse, Peugeot 806, Saab 900 88-93, Saab 9000 84-97;
M14X1.5X25S19 (kula) - Mercedes Vito, VW Beetle, Passat VR5, VR6, Vento VR6;
M14X1.5X27S19 (kula) - Audi (bez 80/90 78-87), Seat Leon, Toledo II, Skoda Octavia 5śrub, VW Golf 5 śrub, Vento/Bora 5 śrub, Corrado VR6, Passat IV, Passat 5 śrub;
M14X1.5X32S19 (kula) - Ford Galxy, Porsche 914,924,Boxter, Seat Alhambra, VW Sharan, Transporter

Co do felg aluminiowych, mogą się różnić długością i podtoczeniem od ich odpowiedników do felg stalowych.
  
 
Cytat:
2004-08-10 08:27:26, Darek_2003 pisze:
Śruby do mocowania felg stalowych:
M14X1.5X25S19 (stożek) - Citroen Evasion/Synergie, Fait Ulysse, Peugeot 806, Saab 900 88-93, Saab 9000 84-97;
M14X1.5X25S19 (kula) - Mercedes Vito, VW Beetle, Passat VR5, VR6, Vento VR6;
M14X1.5X27S19 (kula) - Audi (bez 80/90 78-87), Seat Leon, Toledo II, Skoda Octavia 5śrub, VW Golf 5 śrub, Vento/Bora 5 śrub, Corrado VR6, Passat IV, Passat 5 śrub;
M14X1.5X32S19 (kula) - Ford Galxy, Porsche 914,924,Boxter, Seat Alhambra, VW Sharan, Transporter

Co do felg aluminiowych, mogą się różnić długością i podtoczeniem od ich odpowiedników do felg stalowych.



wielkie dzięki
  
 
Nie za ma co
  
 
skąd macie śruby po 2zł / sztuka ??

śruby do kół ( jak kupowałem do MB ) o długości gwintu 60mm i twardości 10 - są ale po 10zł/szt ( a musiałem kupić 20sztuk ) , ale 200zł za sruby to jeszcze nie tak dużo - w porównaniu do alu-butów ( ok pare tys zł używki na giełdzie/komplet ) i dystansów ( 20mm, alu jakieś tam do przeciążeń, ale i tak sa dotoczone do konkretnej piasty, lewa na prawą nie wejdzie - są idealnie dopasowane ) ...





[ wiadomość edytowana przez: polonezcaro dnia 2004-08-10 21:38:12 ]
  
 
a teraz zdradz nam tajemnice Schill do czego Ci to wszystko potrzebne
  
 
Cytat:
2004-08-10 21:36:09, polonezcaro pisze:
skąd macie śruby po 2zł / sztuka ??

śruby do kół ( jak kupowałem do MB ) o długości gwintu 60mm i twardości 10 - są ale po 10zł/szt ( a musiałem kupić 20sztuk ) , ale 200zł za sruby to jeszcze nie tak dużo - w porównaniu do alu-butów ( ok pare tys zł używki na giełdzie/komplet ) i dystansów ( 20mm, alu jakieś tam do przeciążeń, ale i tak sa dotoczone do konkretnej piasty, lewa na prawą nie wejdzie - są idealnie dopasowane ) ...



[ wiadomość edytowana przez: polonezcaro dnia 2004-08-10 21:38:12 ]




umnie w sklepie sa sruby do poldka za 2 zł al mimoi ze sa do alusów za za któtkie i musiałem szukać dłuższych bo skończył bym jak Vazyl





[ wiadomość edytowana przez: Bodziot dnia 2004-08-11 11:39:33 ]
  
 
Cytat:
2004-08-10 21:39:56, SPAjK pisze:
a teraz zdradz nam tajemnice Schill do czego Ci to wszystko potrzebne



jeszcze się nie domyśliłeś ?????? pozrywany mam gwint na jednej śrubie w półośce i wykombinowałem iż przegwintuje na śrubę 14 i będę miał 3 śruby 12 i 1 śrubę 14 (nie stać mnie w tej chwili na nową półośkę. Ot i cała tajemnica.
  
 
schil - a moze by tak sobie od razu szpilki walnąć?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-08-11 11:33:26, OLO pisze:
schil - a moze by tak sobie od razu szpilki walnąć?



myślałem o tym , ale coś mnie to nie przekonuje jakiś taki jestem sceptyczy, ale może mnie przekonasza na zlocie jak użyjesz odpowiednich argumentów, jeszcze myślę..............
  
 
Cytat:
2004-05-22 17:04:33, daniel pisze:
Chyba po tym czasie jaki minął Keen poradził sobie z tą śrubką


Coż ile dobrze pamiętam to ... jakoś mi sie robić tego nie chciało i sprzedałem poloneza z ukręconą srubą
  
 
Panowie chcialem zmienic kola na letnie a tu niespodzianka z tylu reczne nie idzie odkrecic srub.silowalem sie z 30 minut i nic nawet probowalem psiknac WD40 ale nie dalo to zadnego efektu.czy macie jakies dobre domowe sposoby aby je odkrecic????udalo mi sie tylko przod zmienic a tyl zapieczony po obu stronach.pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-04-06 13:18:17, will pisze:
Panowie chcialem zmienic kola na letnie a tu niespodzianka z tylu reczne nie idzie odkrecic srub.silowalem sie z 30 minut i nic nawet probowalem psiknac WD40 ale nie dalo to zadnego efektu.czy macie jakies dobre domowe sposoby aby je odkrecic????udalo mi sie tylko przod zmienic a tyl zapieczony po obu stronach.pozdrawiam.


Ja wkladam klucz od kol w gaz-rurke o dlugosci 50 cm
  
 
Podłączę się pod temat - wczoraj zmieniałem koła. Letnie mam na alufelgach produkcji FSO (tych lakierowanych). OKazało się że w przednim prawym kole mam coś nie tak z gwintem w jednym otworze. Standardowa śruba w ogóle nie łapała. Zdjąłem koło i okazało się że w piaście ta jedna śruba łapie gwint bardzo głęboko. Kupiłem więc śruby dłuższe o jeden centymetr - w sumie złapała ale wystarczyło ja naprawdę lekko dociągnąć i gwint się w niej zerwał. Dlatego wkręciłem drugą i nie dociągałem jej specjalnie. Tak więc w zasadzie super trzymają tylko 3 śruby. Czy to bezpieczne ? Jeżeli nie to czy wymiana piasty to bardzo dużo roboty ?
Pozdrawiam
  
 
To nie jest bezpieczne
Wymiana piasty:
zdejmujesz koło, zacisk, jarzmo, traczę. Zdejmujesz kołpaczek piasty, odkrecasz kluczem 27 nakrętkę (prawa zwrotnica ma lewy gwint!) i piasta twoja. wkładasz drugą. Tu masz tylko troche zabawy z włożeniem bieżni łożysk i potem z wyregulowaniem ich. Dla wprawnego mechanika to ok 30 min roboty.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
dla wprawnego mechanika ... czyli ja to pewnie robiłbym pół dnia o ile w ogóle. A na mechanika to trochę nie mam teraz kasy. No zobaczymy. Dzięki
  
 
M12x1,25 - to wiadomo, wiadomo też, że są śruby długie , dłuższe , krótsze, a teraz pytania:

1. Jaką długość (lub długości, jesli były różne)mają seryjne fabryczne śruby 125p/poldek (część nagwintowana i cała śruba) do felg stalowych ?

2. j.w. ,tylko do felg aluminiowych ?
  
 
Do felg stalowych pamiętam około 5-6 rodzajów śrób
1. na początku były kapsle metalowe więc łby były krótkie.
2. potem robili dłyższe łby.
3. były też łby z kołnierzem jak do alu ale mniejszy stożek.
a do felg aluminiowych były różne długości i różne stożki w zależności od rodzaju felgi. śruby do alu muszą mieć większe stożki bo to trzyma koło.

Wymiarów Ci teraz nie podam bo nie będę biegł do garażu.