Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
vazyl Miłośnik FSO Fiat 125 Super 1600 Przemyśl | 2005-07-26 11:36:55
Na pewno mniej roboty niż przy złomowaniu. A koszt nowej piasty będzie mniejszy niż nowego auta. Ja już tą historię przeżyłem i więcej nie chcę. A tak przy okazji, ludzie nie kupujcie używanych śrób, to jest jak gra w r. ruletkę. Raz się uda, a raz nie. Teraz jestem mądry, ale to naprawdę nic miłego jak Cię wyprzedza własne koło. [ wiadomość edytowana przez: vazyl dnia 2005-07-27 09:53:47 ] |
SKRABER Miłośnik FSO retrospekcja Kraków | 2005-07-26 13:49:37
ok, ok, ale pytanie z mojego ost. postu pozostaje: Jakie były te długości śrub kół (125/poldek) stosowanych fabrycznie? |
bamilek Miłośnik FSO Renault Szczecin | 2006-04-06 15:39:34 czy do poloneza caro 1995 _hamulce stare-nie lucas_trzeba zmieniać śruby przy zakładaniu alufelg fabrycznych - O.Z.
podobno przy tym wzorze nie potrzeba(przynajmniej w borewiczu-czy ktoś wie coś na ten temat) |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-04-06 20:27:38 Kwestia długości. Śruba musi się trzymać na min. 5mm gwintu w piaście. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2006-04-06 20:33:12 Powinienes kupic sruby do alufelg, nawet jak bedzie zachowane te 5mm poniewaz:
-sruby do alu maja inny "stozek", zwykla sruba bedzie "wgryzac" sie w felge, -na bezpieczenstwie nie warto oszczedzac (sruba do alu to jakies 2.50/szt) -paskudnie wygladaja zardzewiale sruby na alusach [ wiadomość edytowana przez: kaovietz dnia 2006-04-06 20:33:45 ] |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-04-06 20:38:53 Stożek ma taki sam kąt, ale większą powierzchnie styku. Przy miękkim aluminium to ma duże znaczenie. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2006-04-06 20:40:08 No o to mnie OLO chodzilo |
bamilek Miłośnik FSO Renault Szczecin | 2006-04-07 07:27:04 witam
dzięki za rozjaśnienie tematu - rozumiem że mam udać się do sklepu i poprosić o śruby do felg aluminiowych do poloneza i wszystko będzie jasne tak - jest tylko jeden rodzaj takich śrub pozdr. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-04-07 12:15:24 No niestety - są 3 długości ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
bamilek Miłośnik FSO Renault Szczecin | 2006-04-07 20:02:09 ja mam felgi fabryczne O.Z. - takie szprychowe jakby...może ktoś wie jakie do tych konkretnie felg trzeba
a czy one poza długością maja jeszcze jakies inne cechy - bo dzisiaj w sklepie proponowali mi dłuższe ale powiedzieli że kołnierz jest taki sam... |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2006-04-07 22:23:45 Do szprychowych OZ powinny wystarczyc te "srednie".
Wydaje mi sie, ze faktycznie sa trzy dlugosci, z tym ze najkrotsze to sruby do stalowych felg. Byc moze w sklepie wszystkie rodzaje srub mialy stozek przystosowany do alufelg - sruba od alu nadaje sie do stalowek doskonale, w druga strone to nie dziala Najprosciej - wykrec std srube ze swojego PN i dobierz taka, ktora bedzie dluzsza o ~5mm (patrz na dlugosc gwintu a nie calkowita sruby). |
bamilek Miłośnik FSO Renault Szczecin | 2006-04-20 09:08:09 koła już zamontowane do auta
okazało się, że śruby, które miałem do felg stalowych to były te najdłuższe do felg alu ale i tak kupiłem komplet nowych, średniej długości do alu bo moje miały taki nieciekawy kolor i kiepsko by to wyglądało z alusami pozdr. |
adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-04-20 11:05:44 Do kazdych felg (stalowych, alu czy magnezowych ) jest jedna zasada:
sruby powinny sie wkrecac przynajmniej na 12mm czyli tyle ile wynosi srednica walca sruby (M12). Wychodzi to mniej wiecej 10 obrotow x 1,25 czyli 12,5mm. Oczywiscie nieco wiecej bedzie tylko na plus dla kola. Trzeba tez pamietac zeby nie przesadzic ale to juz inna historia. Z moich doswiadczen wynika ze mozna wsadzic (sprawdzone) 34mm mimo iz fabryka mowila o 32mm. Byc moze da sie jeszcze troszke wiecej ale nie bede testowal Pozdrawiam adamdn |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-04-20 11:40:23 Moze inaczej - sruba ma przejsc przez cala piaste - przypadkiem ma ona okolo 12mm. Ale trzeba uwazac na heble lucasa - z tylu da dlugie sruby moga zrobic kaszanke ze sprezynek itp. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-04-20 12:09:42
Wszystko sie zgadza - gdy przejdzie przez cala piaste to jest najlepsza sytuacja. Trzeba jednak pamietac zeby nie stosowac srub wkrecajacych sie na mniej niz 12mm. W technice jest jedna zasada - sruba trzyma dobrze tylko wtedy gdy dlugosc wkreconego gwintu = srednicy sruby. Oczywiscie im wiecej tym lepiej ale bez przesady bo tak jak mowiles z tylu moze sie zrobic nieprzyjemnie... |