Bazowe wyprzedzenie kąta zapłonu dla 1.5 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jeszcze jedno pytanie

ile wynosi czy też powinno wynosić bazowe wyprzedzenie kąta
zapłonu dla E. 1.5 DOHC ???
  
 
Z instrukcji:

BTDC(stopnie/obr./min) 10stopni/800+-50

pozdr Czedu
  
 
A może by tak właściciele 1,5 potwierdzili czy to u Was też tak dobrze działa jak w 1,8 i 2,0 czy też Wasze hitechy nie poddają się tak prymitywnemu tuningowi..??
  
 
Czuje tu pewna pogarde - jak sprawdze to napisze - może zadziała nawet lepiej niż na prymitywne SOHC
  
 
Pisalem juz kiedys, ze dziala.
  
 
Cześć chciałem zapytac czy to normalne.
Przestawiłem zapłon czyli to cale urządzonko do przodu o jakies 2-3 mm.
I teraz z tego co zauwazylem przy wiekszych obrotach lepiej ale przy 1500-2000 strasznie szarpie tak jak by czkawka czy cos takiego.

CO WY NA TO zostawic to czy cos zmienic Przypomniam mam 1,5 + gaz

Raff
  
 
Raffi - na mój gust to opóźniłeś zapłon...
W przypadku gazu powinien by on lekko przyspieszony w stosunku do benzin...
Chyba...
  
 
Powinno byc odwrotnie - skutki/obroty.

Przekrecasz w strone kabiny


Pozdro.
  
 
ja mam obecnie 14 stopni zamiast bazowych 10 i powiem ze szczała jest niezła.!!!! poprawił się szczególnie dół (okolice 2000 obr.) ale umnie jest motor 2.0 wiec troche inaczje
  
 
Przekręcam w strone kabiny zresza próbowałem w jedną i drugą do pomocy miałem scaner daewoo ale z niego to marny pożytek bo ciągle spadał na 5-7 stopni przesuwając w strone przodu to po dadaniu gazu kat zaplonu przy 1000obr/min bylo okolo 9 pozniej powracal do ok 6 a przy przesunieciu w strne kabiny to przy 1000obr utrzymywal sie 13-14 po czym przy 850 spadał i to roznie 5-12 chyba za bardzo czuły jest ten skaner w pozycji orginalnej zachowuje sie podobnie ).

A to szarpanie to jest czasami i zauważyłem ze przy ok 1500-2000 np po skrecie redukcja na 2-ke a on skacze ?? niewiem co o tym myslec może mój esperak jest inny musze jeszcze spróbować podłaćzyć go do zwykłego komputera i użyc tego programiku do analizy ale ostatnio czasu brak

Pozdrawiam
Raffsa
  
 
Dla silnika 1.5 przekręcanie aparatu zapłonowego nie ma sensu, gdyż komp. pokładowy i tak ustawi zapłon na zadane parametry fabryczne. Komp. dostaje inne dane z czujników i automatycznie przestawia zapłon. Jeśli już, to można to zrobić tylko przez zmianę programu w kompie. Coś w rodzaju aktualizacji "biosu", tylko nie wiem czy to możliwe w naszych samochodach (tylko 1.5 DOHC).
  
 
W 1,8 i 2,0 komputer też ustawia zapłon na parametry fabryczne - niezależnie od ręcznego kątu wyprzedzenia zapłonu.

Nie zmienia to faktu ,że ręczne ustawienie wyprzedzenia zapłonu ma duży wpływ na spalanie, na dynamikę i kulturę pracy silnika.
  
 
Komputer nie ustawia zapłonu bo nie mamy czujnika stukowego spalania. komputer dobiera jedynie mapy zapłonu w odniesieniu do obrotów o obciążenia, kąt bazowy jest punktem odniesienia który ma wpływ na momement zapłonu!
Poza tym sami wiecie że Espero ma możliwość zmiany map zapłonu z benzynki 95 na 98 poprzez zworke na komputerze, a to właśnie dlatego że nie mamy czujnika spalania stukowego.

PS. Zapłon mierzy sie jedynie na wolnych obrotach bo na wyższych zapłon jest przyspieszany....