Zamienie splanowaną głowice z samary 1300 na oryginalną !!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukam chętnego na zamiane głowicy 1300 Samara - moja jest splanowana 2 mm co daje stopień sprężania koło 11,5 - i ciśnienie rzędu 13 atm. - jest to bezpieczny poziom - jeździłem na tym ponad rok i nic się nie działo a autko chodziło - Paweł może potwierdzić jak + Ci którzy byli w Sulejowie też mogą ocenić - głowiczka ma zrobione kanały - czyli troche powiększone i wygładzone - nowe uszczelniacze na zaworach i prowadnice - docierane zawory - trzymają idealnie - nie jest ani pokrzywiona ani popękana - jedynie ma ślady po latającym kawałku pierścienia na pierwszym cylindrze ale to są tylko powierzchowne wgniecenia!!
Powód zamiany jest niezwykle prosty - przegiołem z doprężaniem silnika robiąc rozwiert - i to tak na maksa przegiąłem bo stopień sprężania wyszedł mi 14 a ciśnienie 20 atm. - czyli
jak w dieslu - związane jest to z powiększeniem pojemności skokowej a komora spalania praktycznie została bez zmian (czyli to w głowicy) - no i uszczelka nie ma prawa tego wytrzymać - przejechałem 500 km i ją przedmuchało - akurat te 6 cm3 o które zmniejszyła mi się komora spalania na splanowaniu głowicy mnie ratuje - bo będę miał wtedy ludzki stopień sprężania

Idę na zamiane pod warunkiem że głowica dawcy jest nie ruszana (czyli nie planowana) i w dobrym stanie tzn. nie wyrąbana !! Potrzebuję to zrobić jak najszybciej bo w innym wypadku czeka mnie frezowanie tłoków.
  
 
szkoda że w 1500 jest inna
 
 
Czasem można przesadzić!!! Powodzenia wszukaniu dawcy!!!
  
 
To już nieaktualne.Bastek mnie prosił aby o tym napisać wcześniej -ale nie miałem kiedy. A tak na boku - dawca nie potrzebny- głowica wraca na swoje miejsce i będzie OK
Paweł
 
 
Aco wymyśliłeś ??? Znalazłeś jakiś inny sposób???
  
 
Znalazłem - wyfrezowanie tłoków na 2mm w głąb - teraz jest cool - coprawda but nie ten sam ale narzekać nie mogę
  
 
no proszę... Polak potrafi
  
 
Teraz juz po fakcie, ale moze trzeba bylo po prostu zrobic grubsza uszczelke pod glowice? wtedy by sie podniosla do gory i moze lepiej by bylo?(wieksza komora spalania?)
To tak na przyszlosc- przerabiam ten temat aktualnie w moim motocyklu. heh
  
 
Uszczelke dałoby się zrobić ale powstają wtedy nowe problemy -
a)uszczelka nie odprowadza ciepła - więc się szybko wypali !
b)gruba uszczelka źle siada - mocno pracuje itd. co przy doprężonym silniku jest mocno niepożądane
c)koszt takiej uszczelki to pewnie ze 150 zł - za moją dorabianą dałem 90 zł - a jak poszedłem z reklamacją bo coś nie tak siedziała i (pomarszczyło okucie niewiadomo dlaczego) to gościu łaskawie zaproponował pół ceny - i co miałem zrobić - musiałem wybulić 45 zł
  
 
może trzeba było iść z kolegą większym niż sprzedawca...
  
 
Nic by mi to nie dało - bo to teoretycznie najlepszy zakład - gości z tradycjami - a ja chciałem pożądną uszczelkę !! A tak to koleś by mi jakiegoś wała wyciął i po co mi kolejne ściąganie głowicy