Wentylator chlodnicy+nawiew

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc wszystkim, jezdze obecnie 206 i mam problem z wentylatorem chłodnicy. Nie wlacza sie. Bezpieczniki OK wiec co moze byc przyczyną ( wiem ze moze czujnik, przerwa w obwodzie itd.) ale staram sie dowiedziec najpierw CZY WENTYLATOR CHŁODNICY MA COS WSPÓLNEGO Z NAWIEWEM PONIEWAZ NAWIEW RAZ DZIAŁA A RAZ NIE. Czy moze sa na jednym przekaźniku czy cos podobnego??
Drugie pytanie w której pozycji wksaźnika temperatury włacza sie u Was wentylator chłodnicy w 1,4 silniku.
Sory za ogólnosc pytania ale mam tylko chwilke dostpu do neta.
DZIEKI I POZDRAWIAM !!
Ps. mozektos ma schematy jakies do elektrki??[*]
  
 
Obydwa obwody mają wspólny bezpiecznik MF 13 w komorze silnika. Wentyl chłodnicy powinien zagadać jeśli zmostkujesz wtyczkę czujnika na chłodnicy bo on go włącza. Tak sprawdzisz czujnik. Jak masz klimę to sprawa się komplikuje bo dochodzi moduł sterowania wentyl. chłodnicy, 2 przekaźniki na szybkie i wolne obroty, rezystor i presostat od klimy.
Przy nawiewie sprawdziłbym najpierw czy filtr p-pyłkowy nie jest zapchany i nie dławi dmuchawy. Przy rezystorach od regulacji prędkości obrotowej (w kanale dolotowym nawiewu, za filtrem pp) powinien być bezpiecznik termiczny który zadziała przy przeciążeniu silnika dmuchawy. Ale w pozycji 4- full, bezpiecznik jest omijany i powinno dmuchać.
Pozdr
  
 
Dzieki wielkie!! Dzis to sprawdze, mam jeszcze tylko pytanko czy czujnik wlaczajacy wentylator znajduje sie na chłodnicy czy w jakiejs np obudowie termostatu, gdzie konkretnie i czy wentylator chłodnicy w peugocie chodzi po zapłonie tylko czy bez tez??
DZIEKI
  
 
Na chłodnicy. Wentylator chodzi niezależnie od stacyjki, po wyłączeniu zapłonu też.
Wskaźnik temperatury silnika to we francuzach słaby punkt jeśli chodzi o dokładność. Temat wielokrotnie poruszany na różnych forach. Mój myli się "tylko" o 10 st. a chłodzenie jest ok bo sprawdzałem i temperatury i 3 termostaty testowałem no i w czasie jazdy wszystko chodzi wtedy kiedy ma chodzić. Wskaźnik ma oddzielny czujnik na silniku i nie jest podpięty do sterownika. Sterownik bierze sygnał z drugiego czujnika zamontowanego na bloku. 2 nizależne obwody, taka asekuracja. Ogólnie na desce powinno być 80-90 st. w zimie wentyl się nie włącza, w lecie sporadycznie chyba że stoimy w korku lub na światłach. Jak jest klima to częściej a wentyle są wtedy podwójne lub/i dwubiegowe.
Pozdr
  
 
Dzieki wielki !! Znasz sie na rzeczy!! Piwo dla Ciebie
Zablokowala mi sie tez stacyjke, rozkreciłem, przepalona kostka + ułamny bolec stacyjki...