Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
rosck Z Poznań | 2007-05-03 17:31:11 tam poklejenie cyną to nie takie trudne jak się bawiłem na starej klapie było ok ale farba- podkład się łuszczy z tego. |
Qba745 F&F Sympatyk F&F czyli Fiat Fiori ... Bielsko-Biała | 2007-05-03 21:12:38 jeśli chodzi o powłoke lakierniczą to obowiązkowo trzeba połozyć na to specialny podkład wiążący. Ja stosuje z SIKKENS, drogi jest bo coś koło 19.00zł 100ml ale cena jest proporcjonalna do jakości |
cichy_b0b F&F MEMBER Fiat 126p/ Clio RS 1 ... Poznań | 2007-05-03 22:51:45 Trzeba stosowac cyne bez tych wynalazkow (taka w pretach o przekroju trojkata) a nei taka zwyczajna na szpuli |
rosck Z Poznań | 2007-05-03 23:22:15
a do pobielania blachy może być cyna w paście taka jak do klejenia rurek miedzianych? |
cichy_b0b F&F MEMBER Fiat 126p/ Clio RS 1 ... Poznań | 2007-05-04 12:32:42 A ta pasta to czasem nie jest srebro bo jakos tak mi sie wydaje??? |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2007-05-05 23:48:51 dobra panowie, odczyscilem samochod do blachy i w niektorych miejscach jest cyna, nie chce jej ruszac zabardzo. czym ja potraktowac zeby nie spuchl lakier? jakis palinik kwas cos? |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2008-07-02 20:27:22 odkopuje
jako ze mercedstory.pl nie dziala Co zrobic zeby cyna sie nie utleniala/gazowala? Na mercedesstory bylo o przemywaniu jakims preparatem glasuritu ale niestety nie zapisalem jakim... |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2008-07-02 22:15:14 dobra google mialo zarchiwizowana stronke |
rosck Z Poznań | 2008-07-03 00:16:03
i co znalazłeś? |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2008-07-03 01:04:50 dla potomnosci teks z nieczynnego mercedesstory.pl
"Reperacje blacharskie cyną Słyszałem wiele opowieści na ten temat od fantastycznych po zbliżone do prawdy. Kiedyś stosowano cynę do reperacji karoserii. Jeszcze niedawno na Porshe 911 przeznaczano 11 kg cyny !!. Ta metoda dawno poszła w zapomnienie. Wielu blacharzy nie wie jak to robić, inni mają póżniej kłopoty z lakierem - więc unikają tego tematu. Zaletą cynowania jest fakt, iż mamy potem do czynienia z połączeniem metalu z metalem (wprawdzie nieżeleaznym). Nigdy nie powstanie tu korozja lub odprysk (kitu). Cynę stosujemy zamiast szpachli w różnych miejscach a najlepiej na spawach (na przykład reperowanie błotników) Opiszę tu jak to robię już wiele lat Przygotowuję sobie deseczki dębowe o różnych kształtach i trzymam je w pojemniku z olejem (silnikowym). Miejsce które będę cynował czyszczę do idealnej, gołej blachy (ja to robię włókniną - krążki), potem zmywaczem 360-4 Glasurit zmywam blachę. Do pobielania blachy stosuję preparat "Amasan Lotaste WSN". Smaruję nim oczyszczoną powierzchnię i ogrzewam palnikiem, rozcierając szmatą, aż uzyskam kolor srebrzysto-połyskujący. Stosuję palnik na propan-butan. Na tak pobieloną płaszczyznę nakładam cynę w sztabce - 25% nie więcej !. Ogrzewam ją tak, aby stała się plastyczna, a nie roztopiła się (tu trzeba wyczuć materiał). To samo przy pobielaniu. Jeżeli cynę roztopimy to nam spłynie. Jeżeli jest to płaszczyzna pionowa, a rozleję się na poziomej. Tak więc nałożoną porcję cyny rozprowadzamy na odpowiedni kształt dębową deseczką - podgrzewając jednocześnie cynę. Musi ona mieć konsystencję średnio zmrożonych lodów. Końcowy etap to nadanie odpowiedniego, zamierzonego kształtu pilnikiem ślusarskim. Nie używamy papierów ściernych, bo się zapchają. Należy pamiętać o tym, że cyna ma tendencję do "gazowania". Gdybyśmy na nią położyli lakier to po pewnym czasie nam odejdzie lub powstaną bąble. Można odczekać około pół roku lub przemyć cynę preparatem "541-5 Glasurit" i wtedy używamy podkładu epoxydowego lub Prep-Primer (USA). Musimy zastosować podkład na metal nieżelazny - szpachel w celu wykończenia też stosujemy z Glasuritu na metal nieżelazny 839 20 szpachel plus utwardzacz. Jeżeli przetrzemy się do cyny, powtarzamy czynności. Nie zrażamy się początkowym niepowodzeniem - cynują najlepsi, ci gorsi twierdzą, że teraz szpachle są doskonałe-może to racja. Ja jednak nie martwię się, że mi szpachel odpryśnie lub siądzie !." |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2008-07-03 13:06:07 polecam sklep.armack.pl zajebista obsluga - zadzwonil do mnie czlowiek od nich i mi wytlumaczyl cala technologie jak sie uda zrobie artykul. |
rosck Z Poznań | 2008-07-03 13:26:27
A powiedział może czym to obrabiać bo pilniki się szybko zamulają? |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2008-07-03 13:58:23 niestety tak jest. Na poczetek gruby pilnik potem coraz dokladniejsze i tyle. ja mam jeszcze takie "tarki" wybrubuje je. No i musisz czyscic pilnik co nie jest trudne |
rosck Z Poznań | 2008-07-03 15:26:18
Ale są miejsca gdzie nie idzie pilnikiem |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2008-07-03 15:51:31 owszem- to jest wada cynowania |
chemik143 Cieszyn | 2008-07-20 11:30:17 "541-5 Glasurit" --> przecież to rozpuszczalnik do silikonu :/ Może też być inny taki rozpuszczalnik? |
rosck Z Poznań | 2008-07-20 15:52:41
A co niby się stanie jak tego się tym czymś nie przemyje? |
chemik143 Cieszyn | 2008-07-20 20:01:43 Zrobią się purchle lub całkiem odejdzie wszystko. |
Wilu | 2008-09-23 19:04:50
A mógłbyś opisać, jakie dokładnie produkty trzeba tam kupić do cynowania karoserii? [ wiadomość edytowana przez: Wilu dnia 2008-09-23 19:06:54 ] |