Dokręcanie głowicy M42

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
dokręcanie głowicy w silniku M42 wygląda nastepująco.
- 30 Nm
- 90 stopni
- 90 stopni.

Czy dwa ostatnie etapy mozna rownież wykonac kluczem dynamometrycznym o odpowiednim momencie??
Nie mam klucza z tarczą ze stopniami, a jakieś przykładanie ekierek itp. jakoś mi nieodpowiada i chyba nie jest super dokładne.
czy zna ktoś momenty dokręceń, chociażby tylko dla sprawdzenia, czy wszystko jest OK??

I tak z ciekawości czy ktoś miał juz jakieś kłopoty po tym jak niezyt starannie przykręcił głowice??
  
 
Chyba wiesz jak wygląda kąt 90* ?? za "kątomierz" może posłużyc Ci łokieć, to proste , ustawiasz klucz i łokiec równolegle do swojego ciała i krecisz w prawo aż łokiec bedzie prostopadle do ciała
  
 
HEHEHEHE - kąt 90 stopni jest podany orientacyjnie. Skręć głowice na 30Nm, a potem dociągnij ją jeszcze pół obrotu. Najlepiej na 2 razy. Czyli 1/4 pełnego obrotu i 1/4 pełnego obrotu. A czy sumarycznie to wyjdzie 100 stopni czy 80 to jest bez różnicy. Proponuje najpierw dokręcić wszystkie śruby w odpowiedniej kolejności na 30Nm, a potem ponownie pokoleji dociągać, o te pół obrotu.
W sumie ja robie tak, że dokręcam na odpowiedni moment, i minimalnie dociągam o max 1/4 obrotu, a po przejechaniu powiedzmy 500km dociągam jeszcze raz.