Czy mozna piaskować... ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
kolektor ssacy, kolektor wydechowy i głowice ( chodzi głownie o kanały, i komore spalania ) czy nie wolno ?! jeśli wolno to na co trzeba uwazać i jak to zrobić zeby nie zniszczyc tych elementów.
Jak wiecie to prosze o pomoc, bo mam znajomego co piaskuje i moglby mi to zrobić po kosztach

pozdrawiam
  
 
Koniu , ja bym nie ryzykował , w sumie to bardzo miękki materiał , i właściwie w jakim celu to piaskować ?? Osobiście sie nie spotkałem żeby ktoś piaskował głowice i kolektor , ale raczej nie polecam nawet małe ciśnienie i mały piasek może być zabujczy ,
  
 
no piaskować zamiast polerowania kanałów, w sumie szybciej i wszedzie sie dotrze.
Nie wiem dlatego pytam na forum
  
 
co do alu to nie ma sensu bo powierzchnia bedzie nierowna
no i nie masz kontroli nad tym gdzie ile zbierasz
a z wydechowym to chyba lepiej ruroowy od GSi
  
 
w Krakowie nie mam skąd wziaść kolektora wydechowego od GSi nowki nie kupie a na giełdzie nie ma
  
 
jak na gieldzie nie ma to faktyczznie kicha
  
 
Nio to ja oplecam przyjechac do Poznania na gielde- powinno sie cosik znalesc i na spota wpasc!
  
 
Croft piaskuje głowice 8 zaworowe TC, ale 16 zaworowych już nie - z angielska nazywa sie to beadblasting i w wyjaśnieniu pisał, że używa małych szklanych kuleczek (a nie piasku). Przestrzega też, aby dokładnie pozbyć się potem tych kuleczek z wszystkich przewodów olejowych i wodnych bo inaczej można zarżnąć potem cały silnik.
  
 
no to musiałbym spytac swojego znajomego czy ma mozliwosc piaskowania tymi szklanymi kuleczkami, a jak nie to dremel do reki i papier scierny
  
 
Po co utrudniasz sobie życie. Bierz papierek w łapkę i do roboty,a skoro wspominasz o dremlu to byś sie wstydził!! Ja gdybym miał taki sprzęt to wszystkim na osiedlu bym kaszlaczki poprzerabiał!! Swoją głowicę przygotowałem przy pomocy wiertarki i własnych "złotych" rączek. A pozatym to ów piaseczek a raczej jego resztki mogą niefortunnie zniszczyć Twoje arcydzieło. Na mój gust poroniony pomysł. I skąd te kuleczki?
Pozdrawiam.Cze.
  
 
otóż przeczytałem na stronie klubu fiat oldtimer iz metoda z z malymi szklanymi kuleczkami to tzw sziekłkowanie, i stosuje sie to własnie do poprawiania kanałow, obróbki gowicy kolektorów itp.
i tak jak napisał Dax ze uzywa tej metody Guy Croft, to chyba swiadczy o tym ze metoda jest dobra i skuteczna

Jak nie wierzysz to zadzwon i sie spytaj
"Szkiełkowanie- doskonała metoda czyszczenia aluminium i innych stopów lekkich. Po "zabiegu" część wygląda jak nowa nie jest szorstka i nie brudzi sie tak szybko jak po piaskowaniu. Polecam do czyszczenia głowic, gaźników, aparatów zapłonowych itd.
kontakt: Kuba, tel. 0691115495, kuba500d@interia.pl"

szukam takiego zakładu w Krakowie


!!! ZAPRASZAM DO SWOJEGO BUTIKU KOSZULKI Z MOIMI RYSUNKAMI, MOZLIWOSC NARYSOWANIA KOSZULKI NA ZAMOWIENIE !!!www.butik.pl/koniu
  
 
Skad jest ten gosc?
  
 
rzeszów prosze ja ciebie
  
 
o to blisko mnie ma sie rozumiec
  
 
Zwykłe piaskowanie porobi w aluminium wżery jak cholera - kup lepiej za grosze końcówkę na wirtarkę i do dzieła
  
 
Aby wypiaskować felgi aluminiowe należy do tego celu zakupić specjalny piasek firmy Karcher(opakowania po 50 kg)starcza na 4 felgi z jednej strony,do tego należy mieć myjke Karcher(koszt około 1000zł) i przystawke do piaskowania(koszt 375zł).Kontakt w celu piaskowania felg 501297328,za piaskowanie 4 felg z jednej zewnętrznej strony wezmę 50 zł.
  
 
szkiełkowanie u Kuby500 o którym piszecie to naprawde fachowa robota! Sam szkiełkowałem u niego felgi...efekt piorunujacy! felga wyglada jak nowiutka!

Szkiełkowanie jest niczym innym jak forma czyszczenia i bardzo delikatnej polerki, wiem nie wiem czy bedzie to odpowiednie do obróbki kolektorów...napewno,jako wykończenie po piaskowaniu!

Jesli chodzi o szkiełkowanie...gorąco polecam!

Koszty u Kuby500 to kwota żedu 80-100 pln za godzinę.
jedna felga to koszt ok 60 pln...ale warto!