[125p]poliuretan w 125p (sonda) - Strona 10

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
osz kurde

912 PLN za komplet zoltych ...

Troche sie chyba zatem wychylilem za wczesnie choc moge wciaz rozwazyc zakup jednego kompletu jak dadza dobra znizke.
  
 
nie liczcie na wiecej niz 5%, oni strasznie chytrzy sa, jakby z poznania byli ;( kumpel bral od nich swego czasu duzo stuffu do mini i nigdy sie nie wychylili na wiecej niz 10% upustu ( przy zakupach za 5-7 k jednorazowo )
  
 
No to słabo.Ja mam np. zestaw poliuretanowy wahaczy tylnych seicento za 200zł u mnie w miescie.A u producenta 255zł + przesyłka.
  
 
Gdzieś koło Olkusza jest producent tulei z Poliuretanu do ciężarówek ale zrobią każdą pod zamówienie i jak kiedyś do nich dzwoniłem to mieli całkiem przyjazne ceny. Nie mam namiarów bo wywaliłem,ale koledzy z tamtego rejonu na pewno wiedzą o jaką firmę chodzi. Przestrzegam tylko przed Poliuretanem zamiast gum przy drążkach reakcyjnych przedniego zawieszenia, na Poliuretanie ma tendencje do wyłamywania mocowań na przednim wzmocnieniu.
  
 
Witam zainteresowanych tematem poliuretanow w pn, pf, w zeszlym tygodniu mialem okazje to montowac do caro+ (kpl. zestaw przedniego zawieszenia) ze strong-flexa. Zestaw na przod z przesylka ~430pln, w komplecie tuleje wahaczy, stabilizatora, drazkow reakcyjnych, smar montazowy, rozpiska odnosnie sposobow i miejsca montazu poszczegolnych tulei. Na dzien dobry super sprawa, przesylka od momentu zamowienia, zaplaty dociera kilkaset km dalej po 20h, dobrze zapakowany w pianki i karton. Przed dalsza czescia chcialbym zaznaczyc, ze montaz poliuretanow odbywal sie w oryginalnych czesciach jak wahacze, drazki, stabilizator (pierwszy wl. samochodu rocznik 02'). I tak po kolei :

- tuleje dolnego wahacza, montaz w wahacz i wahacza w belke - bez zastrzezen

- tuleje gornego wahacza, montaz w wahacz - praktycznie brak mozliwosci osadzenia polowki tulei od wewnetrznej strony wahacza w punkcie mocowania do przedniej belki (dluzsze ramie). Tuleja przeznaczona na ten punkt mocowania jest taka sama z obu stron przez co od wewnetrznej strony krawedz oporowa blokuje o blachy wahacza, brak mozliwosci wprasowania polowki tulei - koniecznosc zeszlifowania kolnierza o pare milimetrow. Po osadzeniu tulei w wahaczu montaz do nadwozia bez zastrzezen

- drazki reakcyjne - brak zastrzezen co do montazu

- mocowanie stabilizatora do nadwozia - bez zastrzezen

-mocowanie lacznika drazka stabilizatora (tak do samego drazka jak i do wahacza). Wysokosc tulei za duza, tuleje opieraja sie o siebie w laczniku, drazku wewnetrznymi plaszczyznami, nie dolegaja do plaszczyzny stozkowej przelotki w laczniku, drazku, powoduje to brak mozliwosci montazu lacznika tak na wahaczu jak i na drazku (zbyt duza szerokosc tulejek po ich zamontowaniu) - koniecznosc szlifowania plaszczyzn w celu zmniejszenia wysokosci tulejek. Po zeszlifowaniu i osadzeniu w miejscach montazu dalszy montaz bez zastrzezen.

W komplecie tuleje metalowe (tuleje dla srub) dla wahaczy, brak tulejek dla drazkow reakcyjnych i stabilizatora.

Spostrzezenia z uzytkowania postaram sie wrzucic za jakis czas. Zamontowane tuleje sport-zolte, amortyzatory nowe monroe, sprezyny seria.

  
 
Cytat:
- tuleje gornego wahacza, montaz w wahacz - praktycznie brak mozliwosci osadzenia polowki tulei od wewnetrznej strony wahacza w punkcie mocowania do przedniej belki (dluzsze ramie).



Też miałem ten sam problem u siebie i miałem nawet reklamować u nich te tuleje. W końcu jest to droga zabawa i takich błędow nie powinno być. To sugeruje, że sami nawet nie przymierzali tych elementów do wahaczy co jest trochę żenujące.
  
 
Hmm. Ciekawe jak bedzię sie na tym jeździć.
Ja kupilem zestaw na przód czerwony, może ktoś chce się zamienić za żółty albo odkupić?
  
 
podnosze temat:

sprawa tego rodzaju, ktos w kancie/polonezie ma te zolte poliuretany w zawiasie ? te sh90 ze strongflexa, chodzi mi o zachowanie tulei drazka reakcyjnego { byczego jaja}po skreceniu tego na aucie z momentem, zgniata sie to jajco podobnie jak czerwony poli sh80 / seryjna guma, czy ulega mniejszej kompresji/deformacji?

musze wymienic te gumy w regacie, sa takie same jak w kancie, ale interesuje mnie jak to sie zachowuje po montazu.
  
 
No ja się zastanawiam czy twardzsze gumy w tamtym miejscu nie będą chciały tego wyrwać?
  
 
Bez obspawania nie ma sensu zakładać żółtych. Można wstawić takie wzmocnienie jak w niektórych rajdówkach spinające oba mocowania razem. I bezwzględne sprawdzenie stanu mocowań, bo lubią podgniwać.
  
 
No ja teżjestem Bart tego zdania że do serii wiekowej to nie ma co szaleć.
  
 
Bart, twardsze elementy w tym miejscu jedynie jesli zrobisz zawias na drązku reakcyjnym inaczej zostaw seria bo ci będzie wyłamywać, nawet obspawanie daje nie wielkie efekty, po szutrach też się to kurestwo wyrywalo.
  
 
Mruku nie wiem czy dobrze Cie zrozumialem, w regacie mam wlasnie "zawias" prowadzony na drazku reakcyjnym, slabsze wersje mialy prowadzenie tylko na stabie { jak np zastava 1100}a u mnie stab jest podwieszony pod drazek. Ponadto w regacie mocowanie drazka to wytloczka z blachy cos kolo 4mm grubej, przykrecana na 4 sruby m10 do poprzecznicy i podluznicy tak ze predzej bym drazek reakcyjny zmeczeniowo ukrecil tuz za tuleja po zastosowaniu twardych gum niz urwal to mocowanie, tak sadze.

Pytam, bo mimo ze przebiegu mam mniej niz 6000 km zrobione to musze wymienic jedna pare tulei na drazku z prawej strony, bo juz dwukrotnie oblalem te tuleje olejem silnikowym podczas wymiany{ filtr i podstawka sa tuz nad tym mocowaniem w regacie} i wyglada na to ze ta guma nie jest olejoodporna bo troche spuchla i auto mi zaczelo uciekac w prawo przy zmianie kierunku jazdy w koleinach czy np ostrym ruszeniu. Dlatego mysle nad poliuretanem w tym miejscu, jest chyba olejoodporny co?
Na seryjnych gumowych jajkach dzialalo to dobrze do momentu tych kapieli olejowych, tak ze z ciekawosci pytam o ten przypominajacy juz plastik twardy zolty poliuretan, mozliwe, ze zdecyduje sie jednak na ten czerwony, no nie wiem, chce zebrac opinie poprostu...

taki ma zawias regata:











[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2012-03-18 14:35:58 ]
  
 
Bart, zdaję się na twoje doświadczenie, jeśli jesteś pewien że samo mocowanie drążka jest na tyle wytrzymałe że nie nastąpi zmęczeniowe wyłamanie to wal te twarde, efekt będzie odczuwalny zwłaszcza przy mocnych hamowaniach na asfalcie, poprostu koło przestanie zmieniac kąt i będzie szło tak jak powinno. Ja napisałem poprzednią odpowiedź na podstawie doświadczeń z DF 125p. Powodzenia.
  
 
Wstawienie tam "uniboli" powinno pomóc na wyrywanie, nie?
  
 
Wracam do dosyć starego tematu, ale nurtuje mnie jedna kwestia. Tuleje metalowo- gumowe w kancie, te standardowe, mają metal i na zewnątrz, i w środku, a wszelkie poliuretany tylko wewnętrzną tulejkę metalową. Większość tulei osadzana jest w otworach, których powierzchnia nie jest obrabiana, a w części nawet nie jest powierzchnią zamkniętą. Podobnie kołnierze tulei po stronie pracującej są metalowe, a tutaj mamy samo tworzywo.
Jak zachowuje się poliuretan w tej sytuacji? Chyba że należy toto najpierw wsadzić w starą tulejkę i wprasować w wahacz czy inny element? A na kołnierz dać podkładkę?
Byłbym wdzięczny któremuś z użytkowników tych produktów za oświecenie w tej kwestii
  
 
wciskasz to to normalnie w wahacz. Wchodzi tworzywo bezpośrednio w otwór w wahaczu i tyle. Wkładasz to na smarze dostarczanym z tuleją i ma grać. W zawieszeniu przednim fiata pasuje wszystko ok.
  
 
jeżeli chodzi o tuleje ze strongflex-u to jest mały problem z tulejami na tył, w resory sa ok, ale w uchyt przykręcany do podłogi bagaźnika , troche trzeba się napocić by to złożyć:d bardzo sztywno,

ogólnie kant po założeniu poli na całości, niebo a ziemia, twardy jak spięty na kłódke
  
 
Potrzebuję komplecik żółtych PF 125 p.
Kto ma ? albo wie gdzie jeszcze są ?
  
 
http://allegro.pl/fiat-125p-polonez-zestaw-kompletny-poliuretan-sp-i2710080152.html