ZERO jazdy na benzynie 2.0 16V ECOTEK SIMTEC 56.0 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak też uczyniłem Poprawiło się po 15 km jazdy, już praktycznie jest dobrze, ale podczas stałej prędkości na benzynie auto samo przyśpiesza i zwalnia No i obroty na benzynie są niestabilne 700 - 950....
  
 
trochę pojeździłem i wywala mi check po paru minutach jazdy....

- niskie mapięcie sondy lambdy gaśnie po ponownym uruchomieniu silnika i po jakimś czasie znów się zapala (zakładam, że sonda sprawna)

czy może być to spowodowane ustawieniem emulacji na obwód otwarty....

czy ktośmoże mi powiedzieć co oznacza ustawienie emulacji na fala prostokątna?



  
 
Cytat:
2006-09-23 21:08:11, sbieniek pisze:
trochę pojeździłem i wywala mi check po paru minutach jazdy.... - niskie mapięcie sondy lambdy gaśnie po ponownym uruchomieniu silnika i po jakimś czasie znów się zapala (zakładam, że sonda sprawna) czy może być to spowodowane ustawieniem emulacji na obwód otwarty.... czy ktośmoże mi powiedzieć co oznacza ustawienie emulacji na fala prostokątna?


Fala prostokątna to jest przebieg generowany przez emulator zbliżony ideałowi pracy sondy. Dzięki temu ECU nie koryguje map.

Wypróbuj to i sprawdź czy masz ustawiony typ sondy 5-Volt, bo taką posiadasz.
  
 
Spróbuję tak ustawic.... sonda jest ustawiona na 5 V - typ B bo była przestawiona .... i jednak spalanie podskoczyło z 12 do 15 .... może lepiej będzie na fali prostokątnej .. spróbuję
  
 
Cytat:
2006-09-24 21:09:50, sbieniek pisze:
Spróbuję tak ustawic.... sonda jest ustawiona na 5 V - typ B bo była przestawiona .... i jednak spalanie podskoczyło z 12 do 15 .... może lepiej będzie na fali prostokątnej .. spróbuję


Ustawienie fali prostokątnej wymaga też poprawnego ustawienia czasów emulacji stanów L i H. W przeciwnym razie zmodyfikuje Ci mapę wtrysku benzyny i znowu będzie kicha. Masz zdaje się kompa Landi (jakiś prostszy) i jeśli nie Ma tam możliwości ustawienia czasów emulacji to na 99% są one ustawione na 50/50. Tzn. okres 1s i czasy po 0,5s L i H, a to nie jest najlepsze ustawienie i po pewnym czasie jazdy na LPG ECU zmodyfikuje Ci mapę wtrysku. Błędu być może nie wywali, ale na benie będzie kicha.
Wzrost spalania LPG nie powinien być spowodowany przez emulację. Emulacja nie ma wpływu na spalanie, chyba, że ECU wchodzi w tryb awaryjny i ustawia stały kąt wyprzedzenia zapłonu, oraz podwyższa obroty biegu jałowego to wtedy owszem spalanie może wzrosnąć. Sprawdź najpierw tą nieszczęsną sondę (to podstawowy element sterujący instalką LPG - musi być idealnie sprawna) i ustawienia instalacji LPG.
  
 
Ok, masz rację nie ma u mnie ustawiania stanów Li H - landi renzo A/1 V05 E - bynajmniej programem LCSE.... sondy szczerze mówiąc ma dwie, jedna ma 1 rok a druga trochę starsza..... dziwne jest to, że nie pokazuje błędów np. mieszanki, tylko błąd zbyt niskiego napięcia (zwarcie do masy) - generalnie można to interpretować, że przepala się grzałka ??? Czy jest to możliwe w sondzie, która ma 1 rok??? Czy słaba regulacja centralki LPG też może takie błędy generować???

Zaraz odrobię lekcję ze sprawdzenia sondy, bo coś tam czytałem o ich oscylacji, ale nie wiem czy to się tyczy każdej i jaka ma być częstotliwość....
  
 
Cytat:
2006-09-25 15:51:20, sbieniek pisze:
Ok, masz rację nie ma u mnie ustawiania stanów Li H - landi renzo A/1 V05 E - bynajmniej programem LCSE.... sondy szczerze mówiąc ma dwie, jedna ma 1 rok a druga trochę starsza..... dziwne jest to, że nie pokazuje błędów np. mieszanki, tylko błąd zbyt niskiego napięcia (zwarcie do masy) - generalnie można to interpretować, że przepala się grzałka ??? Czy jest to możliwe w sondzie, która ma 1 rok??? Czy słaba regulacja centralki LPG też może takie błędy generować??? Zaraz odrobię lekcję ze sprawdzenia sondy, bo coś tam czytałem o ich oscylacji, ale nie wiem czy to się tyczy każdej i jaka ma być częstotliwość....


Czekaj, czekaj u Ciebie są dwie sondy? Przed i za katalizatorem? No to zdaje się jest potrzebny dodatkowy układ. Przyznam, że nie miałem z tym do czynienia osobiście więc nie będę tu się wymądrzał. Gdzieś na forum było coś niecoś o tym. Może podpytaj Cromy albo Is155, może się odezwie. Ale z tego co kojarzę to wymaga to trochę zabiegów. Prawdopodobnie tu leży przyczyna Twoich kłopotów.
  
 
Nie, nie nie.... źle się wyraziłem mam dwie sondy ale jedna tylko jest w aucie mam drugą zapasową taką na wszelki wypadek
  
 
Ehhh Sbieniek nie strasz . No to miernik w łapki i testuj. Błąd niskiego napięcia może być spowodowany tym, że emulację masz na "obwód otwarty" czyli nie daje Ci żadnego napięcia, podobnie jak przy "masa", tylko przy tym drugim wpisuje błąd zwarcia do masy. U mnie nie powoduje to żadnych problemów na benie, bo błąd jest tzw. "sporadyczny" czyli ECU po odpaleniu na benie sprawdza sondę i jak stwierdzi, że pracuje to nic sobie nie robi z tego błędu.
  
 
Dziś zmieniłem sondę.... na tą roczną, przeprowadziłem ponowną adaptację ECU na benzynie.... emulację ustawiłem na "masę"... przejechałem jakieś 30 km na benie i 10 na gazie... chck się nie palił (narazie).... na benie trochę jednak lipnie chodzi... poszarpuje i ma małą moc...

Zauważyłem, że jest wównież niestabilna praca silnika na jałowym.... na gazie jest można powiedzieć w miarę ale na benzynie skaczą 650 - 950... raz mocniej raz słabiej.... ma gazzie skaczą tam 800-950....

Pamiętam, że jak byłem u gazownika to miał jakiś program do tej centralki (Landi renzo A/1 V05 E), że uczył go trzymając 3000 obrotów i objawy skoków na jałowym odrazu ustawały.... czy ktoś może wie co to za program i gdzie można go dostać.... bo mam LCSE a on troszkę bidny