Roznica miedzi zetecem a rs

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich, jestem nowym uzytkownikiem forda escorta i mam w zwiazku z tym oare pytan. mieszkam na stale w uk wiec tutaj trudno o dobra porade ,
jaka jest roznica miedzy escortem rs a zetec, mam escorta 1.6 16v z calym zespolem wydechowym z kwasowki oraz filtrem K&N wiec nie jest chyba tak zle, poza tym jak dbac o ten silnik aby sluzyl przez wiele tysiecy km. i ostatnie czy przez ten wydech i filtr moc silnika zwiekszyla sie znaczaco?? jest tylko katalizator reszta to juz rura i tylni przelotowy box sebringa
pozdrawiam
gjak
  
 
Cytat:
2006-09-22 13:48:16, Gjak pisze:
Witam wszystkich, jestem nowym uzytkownikiem forda escorta i mam w zwiazku z tym oare pytan. mieszkam na stale w uk wiec tutaj trudno o dobra porade , jaka jest roznica miedzy escortem rs a zetec, mam escorta 1.6 16v z calym zespolem wydechowym z kwasowki oraz filtrem K&N wiec nie jest chyba tak zle, poza tym jak dbac o ten silnik aby sluzyl przez wiele tysiecy km. i ostatnie czy przez ten wydech i filtr moc silnika zwiekszyla sie znaczaco?? jest tylko katalizator reszta to juz rura i tylni przelotowy box sebringa pozdrawiam gjak




ech taka ze twoj ma ok90km a rs ok 150, pozatym moment, pojemnosc silnika, osprzet i kilka innych "pierdolow"
  
 
najprosciej powiedziec ze podobienstw nie ma poza tym ze oba to silniki
  
 
no wlasnie o to mi chodzilo, a jeszcze jedno mam tylko katalizator a dalej juz jest rura z kwasowki i box przelotowy sebringa, pod maska filtr K&N, czy to zwiekszylo moc silnika czy nie?? acha i jaki ja mam moment obrotowy, ma ktos jakas tabele czy cos??
  
 
130 Nm/3000 rpm

co do przerobek jak nie ubylo to jest dobrze
  
 
O kurcze czyli taka przerobka przeprowadzona przez profesjonalna firme nie da rezultatu?? az dziwne bo chyba po to sie to robi, a poza tym mam jeszcze jeden problem a wlasciwie dwia:
1. wlasnie wydech - przy pewnym zakresie obrotow mam wrazenie ze kabina to rezonator i az uszy zatyka, co moze troche wygluszyc go od srodka?, bo jest naprawde glosno, mi to nie przeszkadza ale moja zona... , moze dac lepszy tlumik koncowy??
2. a drugi to jak podlaczyc dodatkowy obrotomierz bo nie mam go oryginalnie w desce.
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Gjak dnia 2006-09-23 10:39:14 ]
  
 
Cytat:
2006-09-23 10:37:59, Gjak pisze:
O kurcze czyli taka przerobka przeprowadzona przez profesjonalna firme nie da rezultatu?? az dziwne bo chyba po to sie to robi, a poza tym mam jeszcze jeden problem a wlasciwie dwia: 1. wlasnie wydech - przy pewnym zakresie obrotow mam wrazenie ze kabina to rezonator i az uszy zatyka, co moze troche wygluszyc go od srodka?, bo jest naprawde glosno, mi to nie przeszkadza ale moja zona... , moze dac lepszy tlumik koncowy?? 2. a drugi to jak podlaczyc dodatkowy obrotomierz bo nie mam go oryginalnie w desce. Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: Gjak dnia 2006-09-23 10:39:14 ]


ad 1 tylko wymiana wydechu, inaczej nie wyciszysz.. mogę tą puszkę sebringa odkupić jak za głosna będzie dla Ciebiead2 kupujesz zegary z obrotkiem i zmieniasz zamiast tych co masz, i musi działać.
  
 
po prostu kup nowe kompletne zegary z obrotkiem z banzyny. zamien i wsio bedzie dzialas. co do rezonansu to sprawdz mocowanie wydechu w kanale.


aha ale teraz widze,ze mas zmk6,wiec z tym obrotkiem to nie takie pewne.. sprawdz czy masz kabel nr 10 na zlaczce zegarow..

[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2006-09-23 10:44:17 ]
  
 
Tak sie składa że największy rezonans pochodzący od układu wydechowego powoduje pusty katalizator.Miałem różne opcje w różnych autach i powiem że nic nie było taknie przyjemne dla ucha jak właśnie pusty kat. Wywalenie środka lub końca wydechu zwiększy głośność ale nie spowoduje niemiłych wibracji które powodują jakieś wściekłe rezonanse które przenoszą sie na wszystko, a uszkodzone mocowania / łączenia układu wydechowego zazwyczaj powodują stuki skrzypienie, lub pierdzenie gdy spaliny znajdują gdzieś przebicie.
Tak więc radze ci zdemontuj kat i zajżyj do środka czy aby ktoś ''nie podkradł'' mu wcześniej wkładu bo realia są takie że większość osobników zaczyna jakiekolwiek zmiany od przetkania kata uważając go za głównego spowalniacza auta i obwinie go o to że kradnie moc co w znaczącej większości przypadków jest zupełną nieprawdą bo w niektórych układach kat spełnia jeszcze kilka funkcji.
Zresztą wystarczy zerknąć na budowe układu wydechowego cossiego, wiem że większość z was nie miała możliwości obejżenia go ale polecam gorąco poczytajcie z ilu elementów jest zbudowany i jakich przedewszystkim a bardzo sie zdziwice. W każdym razie napewno każdy przyzna ze temu autu mocu nie brakuje choc nie ma przelotowego wydechu z samej rury jak chcieli by to niektórzy...
  
 
Cytat:
2006-09-23 10:42:28, VinCe pisze:
ad 1 tylko wymiana wydechu, inaczej nie wyciszysz.. mogę tą puszkę sebringa odkupić jak za głosna będzie dla Ciebiead2 kupujesz zegary z obrotkiem i zmieniasz zamiast tych co masz, i musi działać.


kurde spoko chetnie sprzedam tylko jest maly roblem ja jestem w UK

zrobie pozniej zdjecia wydechu i dolacze na forum



[ wiadomość edytowana przez: Gjak dnia 2006-09-23 11:26:39 ]
  
 
Cytat:
2006-09-23 11:24:20, Gjak pisze:
kurde spoko chetnie sprzedam tylko jest maly roblem ja jestem w UK zrobie pozniej zdjecia wydechu i dolacze na forum [ wiadomość edytowana przez: Gjak dnia 2006-09-23 11:26:39 ]


hehe.. to jak wrócisz albo w inny sposób.. daj foto narazie to będziem myśleć
  
 
zdjecie nie dokladne ale tyklo taka ma kamerke








[ wiadomość edytowana przez: Gjak dnia 2006-09-23 21:19:36 ]
  
 
Cytat:
2006-09-23 11:50:15, VinCe pisze:
hehe.. to jak wrócisz albo w inny sposób.. daj foto narazie to będziem myśleć


sluchaj a ile kosztuje w plsce caly system ze stali kwasowej, chodzi mi o to ze katalizator zostaje stary a za nim juz tylko elegancko wygieta rura ze zwiekszona srednica a na koncu box rowniez z kwasowki?? chce sprzedac bo troche mi za glosno w aucie i nie wiem ile za to wziac

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-09-24 21:43:08, Gjak pisze:
sluchaj a ile kosztuje w plsce caly system ze stali kwasowej, chodzi mi o to ze katalizator zostaje stary a za nim juz tylko elegancko wygieta rura ze zwiekszona srednica a na koncu box rowniez z kwasowki?? chce sprzedac bo troche mi za glosno w aucie i nie wiem ile za to wziac Pozdrawiam


na tych fotkach to ja nic nie widze poza dluga rurą . a odnośnie twojego pytania to nie wiem bo jeszcze sie nie dowiadywalem...ale sam koniec z kwasówki w el tecu to koszt około 700-800 pln.
  
 
Cytat:
2006-09-24 21:54:37, VinCe pisze:
na tych fotkach to ja nic nie widze poza dluga rurą . a odnośnie twojego pytania to nie wiem bo jeszcze sie nie dowiadywalem...ale sam koniec z kwasówki w el tecu to koszt około 700-800 pln.


Kurcze sorki za zdjecia ale nie idalo mi sie zrobic lepszych, moze w piatek jak bede wymienial wahacz to od dolu zrobie lepsze. masz racje te zdjecia nic nie pokazuja
  
 
Cytat:
2006-09-24 21:54:37, VinCe pisze:
na tych fotkach to ja nic nie widze poza dluga rurą . a odnośnie twojego pytania to nie wiem bo jeszcze sie nie dowiadywalem...ale sam koniec z kwasówki w el tecu to koszt około 700-800 pln.


ale sam koniec to chodzi ci o sam tlumik, czy caly system od katalizatora do konca??
  
 
Cytat:
2006-09-24 21:54:37, VinCe pisze:
na tych fotkach to ja nic nie widze poza dluga rurą . a odnośnie twojego pytania to nie wiem bo jeszcze sie nie dowiadywalem...ale sam koniec z kwasówki w el tecu to koszt około 700-800 pln.


tak mniej wiecej wyglada tylni box, tylko ze moj jest caly srebrny i koncowka rury jest prawie taka jak srednica wylotu a box ma jakies 40 cm
  
 
http://cgi.ebay.co.uk/FORD-ESCORT-RS-1600i-GRAPHICS-KIT_W0QQitemZ250030787323QQihZ015QQcategoryZ27377QQrdZ1QQcmdZViewItem
Witam
byly rs z silnikime 1.6i ?? spojrzcie na ten link powyzej, jesli tak to jakie osiagi mialy??
  
 
hmmm a RS 2300
  
 
Cytat:
2006-09-27 19:37:59, Biedrona pisze:
hmmm a RS 2300


to byly czy nie a moze sa??