Jaki silnik wsadzic do NIWY?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! MAm Nivkę z 84 r. Jest wniej silnik Fiata 1500 i jest już raczej na ukończeniu (żre jak dwa smoki) i zamiast wsawiać mu gaz myślę o wstawieniu jakiegoś diezelk. Czy ktoś z Was to robił? Jakiego szukać silnika tak żeby było jak najmniej kobinacji? Będę wdzięczny za poradyp.luszczynski@post.pl
  
 
Poszukaj tu, ze wszelkimi konsekwencjami. Niestety troche roboty przy tym bedzie. Moze lepiej wrocic do oryginalu 1.6 plus gaz. Koszty beda podobne a eksploatacja na gazie duzo tansza niz ropa.
  
 
Ano robił robił. Własnie niedawno mieliśmy małą dyskusjeę na ten temat na forum . Kontakt do kolegi ze śląska , który ma diesla pod maskąNiwy znajdziesz w temacie "Nie wiem czego chcecie od diesla"
W tej chwili ten temat jest na stronie nr 3 tego forum.
Pozdrówki
Paweł
  
 
Dzięki serdeczne. Czytałem. Chyba będe musiał pogadać z tym kolesiem
  
 
Jak juz masz fiata, to moze lepiej jakies fiatowskie 2litry + gaz (np. Argenta). Pasuje jak ulal i mocy tez juz troche ma...
  
 
Cytat:
Jak juz masz fiata, to moze lepiej jakies fiatowskie 2litry + gaz (np. Argenta).


A Boreg to te "madrosci", to przenosi z 4x4 ...
 
 
Bo pomysl sam w sobie jest bardzo dobry. Malo roboty a efekt duzy (w odroznieniu od diesla) . A w polaczeniu z tymi wspornikami ukladu kierowniczego na lozyskach ... ...moze fajnie jezdzic.
  
 
Wiem, wiem ... Borciuchu (jak mowi moja Martyna... ) , ze masz tym razem racje. .

I pozdrowie sobie,
Przemek

 
 
Cytat:
2003-08-19 11:49:30, boreg pisze:
Jak juz masz fiata, to moze lepiej jakies fiatowskie 2litry + gaz (np. Argenta). Pasuje jak ulal i mocy tez juz troche ma...


Nie wiem, czy był opis, a tu znalazłem jak to zrobić
  
 
Jak ktos sie zabiera za wkladanie innego silnika do samochodu to musi miec jakies pojecie o mechanice, jesli go nie posiada to taki artukul mu raczej nie pomoze
  
 
Ja proponowałbym powrót do orginału łady 1.6 + LPG ale każdy ma swój gust
  
 
Żadnego LPG do nivy!!! - tfu tfu tfu
  
 
No właśnie...a im silnik mniej będzie się męczył, tym nie będzie potrzebował tyle benzynki vel ropki Więc wtedy i gazik nie byłby potrzebny
Pojęcie trzeba mieć...ale też przydałoby się wiedzieć jakie w ogóle silniki podchodzą do nivki
  
 
Cytat:
2006-01-04 00:35:18, Sniper pisze:
Żadnego LPG do nivy!!! - tfu tfu tfu


A co złego w gazie do Nivy ?? mam jeszcze w 1.6 gaz i chodzi cacuszko .. a jak się robi ciut ciężko to wtedy benzynka
  
 
Niepotrzebnie obciąża silnik termicznie - multum nieszczelności, problemy z regulacją, szybiciej wykończysz 1,6 karmiąc go gazem - cena instalacji, poza tym dynamika auta staje się nikła - i trzeba kombinoiwać nad miejscem montażu butli zabierając wolne miejsce i tak juz niedużej przestrzennie niwce. Reasumujac - do nowych niwek 1,7 montaż gazu jeszcze OK ale do 1,6 mija się dla mnie z celem.
  
 
Oczywiście każdy ma sowje zdanie i swoje doświadczenie z gazem. Moja NIVA to auto sprowadzone z Niemiec i serwisowane przez Niemca , a i ja nie oszczędzam jej na serwisie i być może dlatego odwdzięcza mi się niezawodnościa.. a co do miejsca w bagażniku to po zamontowaniu butli 50l( taka baryłeczka a nie ta długa) po prawej stronie ,swobodnie rozkłada się tylne oparcie i pozostaje jeszcze dużo,dużo wolnego miejsca.. poprostu przemyślany montarz. Cena calej instalacji z nowym parownikim to raptem 720zł ... Kochajcie swoje Nivki
  
 
jaki silnik wsadzic do nivy
jakie pytanie taka odpowiedz -
2.0 DOHC z Volumexem

hehehe - to by byla bryka

  
 
lepiej 1,8 na dwóch weberach 40IDF.
  
 
Ostatnie doniesienia mówią o 2,1 TD z Renault - ponoć daje radę.
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=13177&start=50
  
 
Kilka dni temu zakonczylem proces wkladania diesla do nivy.. efekt jest spoko bede szczery. sama przerobka nie byla sprawa prosta gdyz zaszla potrzeba przerobienia miski olejowej , smoka, przesuniecie reduktora do tylu, skrocenie tylnego i wydluzenie przedniego walu napedowego, wyciecie i przerobienie tunelu oraz sciany grodziowej, przerobienie kompletne lap mocujacych silnik a takze niezalezne zamontowanie mostu przedniego, orginalnie polaczony jest z lapa silnika.. nakoniec wyciecie dziury w masce i dorobienie na tym miejscu wlotu powietrza.. Czeka mnie jeszcze sporo pracy jednak dzieki temu moja niva. 1. zanuzenie 140 cm 2. spalanie 8l w cyklu mieszanym bez ostrej jazdy ogolnie jest lepiej. Wsadzilem do niej Deisla 1,9 Z citroena c15 D ten sam jest w wielu innych autach np polonez truck. skrzynie wzialem 5tke z trucka to wazne z trucka ma mocniejsze przelozenia. osobiscie wolalbym oryginal 4robiegowy ale ta truckowska nie jest zla.. polecam przerobke ale uprzedzam jest to niezly hardcore. czuje ze postarzalem sie conajmniej o 10 lat. pozdrawiam a wkrotce lada jade wraz z zona do afryki srodkowej tomek