Nie można odpalić omega b

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Omega B mv6 , nie można odpalić. Silnik kręci ale nie odpala, z 5 dni temu były już problemy bo odpalała po 15 sekundach kręcenia a za chwile od razu. Wykręciłęm świece i nie ma iskry, podmieniłem cewke wysokiego i też nie ma iskry czyli komputer wogule nie włącza cewki. Zrobiłęm zwore w gdnieździe obd i wyskoczył błąd 19 czyli chyba od tego czujnika położenia wału ale może to przez to że silnik nie chodzi to nie ma impulsów. Albo czujnik wąłu albo immobilizer? tylko czy jeśli poszedł czujnik obrotów wału to przez to komp odłączałby zapłon?
Może ktoś wie czy da się wyłączyć immobilizer
  
 
Witam
Proponuje abys zaczal od odczytania bledow z komputera. U mnie byly rowniez problemy z odpalaniem ale pozniej sam chodzil normalnie. Po jakims czasie silnik nagle przestal wchodzic na wyzsze obroty (pracowal chyba tylko do 3,5k obr) co bylo oznakiem uszkodzonego czujnika . Przy probie przekroczenia tych obrotow zaczynala migac lampka silnika i komputer zapisywal blad. Jezeli blad byl wykasowany to silnik ponizej tych obrotow nadal pracowal normalnie. Moja Oma jest z konca 98r i slyszalem, ze w starszych wersjach jak padnie czujnik to w ogole nie chce zapalic.
Nie wiem tylko czy ten czujnik ma, a jezeli tak to jaki zwiazek z iskra - niech wypowiedza sie fachowcy.
Pozdrawiam
Togan

[ wiadomość edytowana przez: togan dnia 2006-10-18 10:11:02 ]
  
 
Witam,
sterownik simtec56 - u mnie było tak:
uszkodzony czujnik położenia wału - silnik nie działał na benie powyżej 4000 (podobno tak zaprogramowano w sterowniku) na gazie bez problemów chodziło ile trza obrotów było, świeciła się żółta lampka silnika na desce - po wymianie czujnika SAMA ZGASŁA bez żadnego resetowania kompem (z sondą miałem tak samo),
Jeśli chodzi o immobilizer, rozłóż kluczyk(tak jak do wymiany baterii) i w części do stacyjki jest taka malutka kosteczka, wyjmij ją, przekręć kluczyk w stacyjce, jeśli nie ma tej kostki blisko stacyjki powininna się świecić żółta lampka, po zamontowaniu spowrotem powinna zgasnąć sama.
A jak komp mówi że trza wymienić czujnik no to trza.
i dalej szukać...

pozdrawiam/mpaolos
  
 
Który rocznik omy? Jak imo zdycha to po przekręceniu kluczyka miga lampka.
  
 
Kod 19 oznacza błędny sygnał, a nie brak sygnału. Kod 31 to brak sygnału z czujnika położenia wału korbowego. Kod 31 pokazuje się przy wygaszonym silniku i nie jest to usterka, a kod 19 świadczy o błędnym sygnale, czyli możesz podejrzewać usterkę. Po objawach o jakich piszesz i po kodzie 19 obstawiam czujnik położenia wału korbowego. Czujnik ten masz przy filtrze oleju. Możesz jeszcze sprawdzić kostkę tego czujnika, ale wymaga to sporo gimnastyki. Pewnie bez zdejmowania podszybia się nie obejdzie. Masz dwie wersje symboli tego czujnika i nie powiem Ci czy można to zignorować. Za nowy oryginalny helli zapłacisz 350 zł., ale nie łam się są zamienniki i oczywiście używki w dobrych cenach.
  
 
Cytat:
Masz dwie wersje symboli tego czujnika i nie powiem Ci czy można to zignorować.



Obawiam sie, ze tych wersji czujnikow jest duzo wiecej - sa roznej dlugosci i maja rozne zlacza.
Najlepiej bedzie jak odczytasz numer z obudowy czujnika (przy filtrze oleju) i kupisz to samo - uda Ci sie to jezeli nadal masz oryginalny czujnik. Ja dostalem czujnik Helli tylko cholirka zapomnialem ceny ale nie bylo to na pewno 350zl. Cena w zwyklym sklepie motoryzacyjnym byla zblizona do ceny w jednym z serwisow Opla. Smieszne bylo to, ze ta sama czesc w roznych ASO roznila sie cena w granicach +/- 50zl.
  
 
walcze z wozidełkiem i walcze, na początek poszedłęm niby na łatwiejszą droge i zprawdziłęm immobilizer, pętle,kostki,przekaźnik i cała droge wyszło że niby oke'y. Zabrałęm się za ten czujnik obrotów ale już dzisaj nic nie zrobie bo nie mam kanału żeby go wykrecić ale wybebeszyłęm cały tył i znalazłęm wtyczke na 99% od niego. 3 przewody i brak jakiegokolwiek przejścia między nimi. w abcdata jest na schemacie że między 1 i 2 powinno być 500-800om czyli chyba jest zepsuty. Jutro po pracy musze go odkręcić i podmienić na inny zobaczymy co będzie
  
 
Jeśli dobrze pamiętam to wtyczka jest patrząc od przodu na silnik po prawej stronie na samym końcu silnika w okolicy pokrywy zaworów lub przy listwie osłaniającej wiązkę kabli.
U mnie dodatkowo ten cudowny kabelek przyciśnięty jest rurkami do chłodnicy oleju
  
 
i poooooooo, poszły 3 wieczory na szukanie, winien był ten czujnik od wału, komputer widocznie nie dostawał od niego impulsów i wogule odmówił współpracy , dzięki za pomysły, może komuś się przyda to dałęm ze szczegółami tu porady