Brak ciepłego nawiewu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Zima powoli się zbliża, już teraz jest dość chłodno. No i niestety, wylazł feler w moim Esku. Jak nie ustawię dmuchawy to ciągle na zimno wieje. Teraz jeszcze da się żyć, ale za parę tygodni...

Autko to MK6 '94, 1.8D.
Czy w Esku jest elektryczna nagrzewnica powietrza, czy powietrze jest grzane gdzieś w komorze silnika? Co i gdzie mogło paść? Gdzie mogę więcej poczytać na ten temat?
  
 
wpisz w wyszukiwarce nagrzewnica lub brak ogrzewania i zobacz ile tego jest
  
 
W każdym Essie masz wodną nagrzewnicę - tj. chłodzoną cieczą z obiegu chłodzenia. Co pokazuje Ci wskazówka temperatury, być może termostat będziesz miał do wymiany.
  
 
Termostat na pewno nie Przecież nagrzewnica wpięta jest w mały obieg sprawdz poziom płynu czy jest ok i czy podczas włączania gorącego zapadki ci chodzą pod deską rozdzielczą. może po prostu druty spadły lub sie wyciągnęły
  
 
Cytat:
2006-10-29 17:45:04, wonrz pisze:
Termostat na pewno nie Przecież nagrzewnica wpięta jest w mały obieg sprawdz poziom płynu czy jest ok i czy podczas włączania gorącego zapadki ci chodzą pod deską rozdzielczą. może po prostu druty spadły lub sie wyciągnęły



a jak jest otwarty termostat? to jak ma nagrzać mały obieg? Od trem. właśnie bym zaczął. ale wątków o tym pełno jak zdiagnozować tą usterkę, trza poczytać archiwum.
  
 
Pierwsze co to sprawdz poziom płynu chłodniczego.
  
 
ja bym sprawdził pokrętło zimno - ciepło czy aby faktycznie przekręca bo mogły druty spaść jak kolega mówił.
a w niektórych modelach essiego są one kiepskie.
  
 
Pokrętło chodzi ok, bo słyszę zmianę odgłosu nawiewu jak przekręcę pokrętło. Wskazówka temperatury silnika z regóły oscyluje gdzieś w dole skali. W weekend wybiorę się do oćca mojego, to podłubię.

Dzięki za podpowiedzi. Dawno nie miałem autka więc intuicja nieco przygasła.

Pytanie zadałem, bo prawie wszystko co znalazłem w archiwum dotyczyło padniętego nawiewu - w sensie, że wogóle nie dmucha. A u mnie dmucha, tyle, że na zimno...

Teraz jeszcze poczytam o małym obiegu (?) ;D
  
 
Cytat:
2006-10-31 09:01:25, tapiau pisze:
Pokrętło chodzi ok, bo słyszę zmianę odgłosu nawiewu jak przekręcę pokrętło. Wskazówka temperatury silnika z regóły oscyluje gdzieś w dole skali. W weekend wybiorę się do oćca mojego, to podłubię. Dzięki za podpowiedzi. Dawno nie miałem autka więc intuicja nieco przygasła. Pytanie zadałem, bo prawie wszystko co znalazłem w archiwum dotyczyło padniętego nawiewu - w sensie, że wogóle nie dmucha. A u mnie dmucha, tyle, że na zimno... Teraz jeszcze poczytam o małym obiegu (?) ;D


Ja bym obstawiał termostat ... u mnie było pomogło w 100 %
  
 
Przyczyny mogą być trzy:
- niewystarczająca ilość płynu chłodniczego
- uszkodzony (w pozycji otwartej) termostat
- niedrożna nagrzewnica

I tak, jeśli wskazówka nie wyjeżdża poza początek skali to może sugerować uszkodzenie termostatu... jednak po dłuższej jeździe, najlepiej w korku tak czy siak silnik powinien się rozgrzać. Jeśli i wtedy z nawiewu wiać będzie mrozem, to oznacza, że nagrzewnica jest zapchana.
  
 
a ja w podobnym temacie; z kratek na środku dmucha zdecydowanie chłodniejsze powietrzeni ż z bocznych - włąściwie ciepłe to dmucha z tych nawiewów jak pokrętło jest na full a z bocznych tak jak powinno być jak połowa to letnie jak na full to gorace .
  
 
Cytat:
2006-10-31 10:58:55, janusz35 pisze:
a ja w podobnym temacie; z kratek na środku dmucha zdecydowanie chłodniejsze powietrzeni ż z bocznych - włąściwie ciepłe to dmucha z tych nawiewów jak pokrętło jest na full a z bocznych tak jak powinno być jak połowa to letnie jak na full to gorace .


kanały sa nieco inaczej położone przy nagrzewnicy. Ten typ tak ma...
  
 
U mnie pośrodku jest chódniejsze, ale dalej gorące...
  
 
zgadza się.
klik
tu widać, jak są rozmieszczone wyloty. Z tych różnic wynikają różne przepływy powietrza w kratkach.
  
 
hm. prawdopodobne, że nagrzewnica jest zapchana + walnięty termostat. w weekend będę z tym walczył. dzięki ;D
  
 
a co ja nie robilem ze swoim ogrzewanie w essim wszystko po klika razy a termostatow to kilkanascie i osiagnalem temp dodatnia przy -18' na zew. hehe ale po ostrym tuningu calej obudowy termostatu bo wszystkie inne zabiegi nic nie dawaly a robilem doslownie cuda
  
 
ja mam dosłownie podobny problem ale chyba go powoli rozwiązuję- miałem lekko pęknięty zbiornik wyrównawczy i nie było dobrego ciśnienia w układzie chlodniczym + przypchana nagrzewnica = brac ciepłego nawiewu. zobaczę czy wymioana zbiorniczka pomoże. Czym można odkanienić nagrzewnicę - nie chcę jej wyciągać tylko czy jest jakiś preparat który teaz w zimie mogę nalać i na 2gi dzień spóścić i nalać borygo? nie mam garażu bo pokusiłbym sie w wymianę nagrzewnicy a tak to dupa blada...
  
 
organo, a możesz dokładniej opisać co takiego zrobiłeś że przyniosło takie dobre efekty, może warto spróbować ??

Pozdrawiam.
  
 
kompresorem przedmuchalem nagrzewnice i jest o niebo lepiej - a szczelność układu chłodzenia to postawa bo wtedy jest odpowiednie ciśnienie i woda krązy i nie zapowietrza się...
  
 
a ile kosztuje termostat w ASO?? wie ktos bo podrubki są lipneu kolegi w VW vento za 5 razem trafilismy na dobry a ja musze wymienić w Esim