Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2006-12-15 13:17:20
Nie sztuką jest skopiowac gotowe rozwiazanie które z racji tego ze uniwersalne nie zawsze działa do końca tak jakby sie tego chciało. Choćby róznica w charakterystyce czujników w różnych samochodach. Nie ma rzeczy uniwersalnych. |
AndrewS FSO 125p 1.4 GLI 16V ... Puławy | 2006-12-15 14:32:47 szczerze mowiac dziwi mnie wasze podejscie do tematu, odrazu przekreslacie cos, a nawet nie zapoznaliscie sie z dokumentacja do tego projektu nie wiecie o nim nic poza tym ze myslicie ze jest z AVT
oczywiscie bardzo sie mylicie bo projekt nie wyszedl z AVT !!!!!!!!!!!!!!!!!!! AVT zrobilo tylko do niego plytke dla tego chlopaka !!!!!!!!!! oczywiscie sam ja zaprojektowal powiedzialbym nawet pasjonata AVT nie sprzedaje kitow do tego projektu tylko plytki !!!!!!!!!!! ludzie pomontowali te kompy w roznych samochodach jest nawet chyba jeden w poldku 1.6 GLI mozecie wywalic wszystkie moje posty mam to w dupie chcialem wam jakos sprawe naswietlic z radoscia bede obserwowal wasze poczynania i postep prac zobaczamy co wy zrobicie rozumiem ze z racji temtu watku projekt bedzie scisle dostosowany do poldorovera bo jesli bedzie tez do polda 1.6 to juz bedzie uniwersalny czyli do dupy [ wiadomość edytowana przez: AndrewS dnia 2006-12-15 14:39:28 ] |
jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2006-12-15 14:51:22 |
jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2006-12-15 15:12:28
Obroty? Zalezy skad bierzemy impuls- ile ich mamy na obrot (silniki inne niz 3 cylindrowe) Prędkość? Przełożenie, koła? Bez zmian w sofcie nie przełożyc kompa z jedengo samochodu do drugiego |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2006-12-15 15:21:34 wybacz robreg ale nie bardzo cię rozumiem z tym "metr na obrót" cały czas to powtarzasz... ale nie bardzo wiem o co chodzi |
profil-usunięty | 2006-12-15 15:22:52 a czego w tym nie rozumiesz? wiesz na jakiej zasadzie sterowany jest prędkościomierz i przy okazji wskaźnik przebiegu samochodu, drogomierz, wyskalowany w kilometrach?
[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2006-12-15 15:25:40 ] |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2006-12-15 16:00:39
Sądzisz, że to wystarczy? Dość czuły ten czujnik i istotny, niedobrze byłoby go zakłócać. |
profil-usunięty | 2006-12-15 16:07:40 Leon, ten problem też już przerabiałem - na trzech wzmacniaczach operacyjnych skonfigurowanych w układzie wtórnika napięciowego robi się separator sygnału EOS dla komputera benzynowego i komputera pokładowego.
wejście takiego układu rezystancję ma prawie nieskończoną, więc dla spokoju obciąża się sondę rezystancją 2MOhm. Wyjście jednego z wtórników steruje pozostałą dwójką. wyjście drugiego steruje komputerem ECM, wyjście trzeciego, komputerem pokładowym. Po to jest tak skomplikowane, by w żadnym razie zakłócenia z komputera pokładowego nie wpływały na sygnał dla komputera ECM, a zakłócenia w komputerze ECM nie wpływały na komputer pokładowy. Wyjścia wzm. o. są dość silnymi źródłami sygnału i ślicznie dają sobie radę ze sterowaniem nawet mocno zakłóconych obwodów wejściowych. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-12-15 17:29:47 W opisie jakiegoś uniwersalnego kompika do samochodu czytałem ze zużycie paliwa jest kalibrowane. Tankujesz do pełna, zliczany jest łączny czas otwarcia wtryskiwacza (czy) i jest przeliczane to na litry. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
philips Miłośnik FSO Caro '95 / 125 '74 Mikołów | 2006-12-16 10:54:56 Tankujesz do pełna-> zliczasz wszystkie czasy otwarcia wtryskiwacza-> dzielisz przez jakąś +/- ustaloną stałą i wyświetlasz-> jeździsz->tankujesz znowu do pełna i porównujesz z tym ile Ci pokazało-> z proporcji obliczasz wartość stałej aby wszystko się zgadzało.
Co do wielu funkcji o których piszecie tak się zastanawiam czy warto? Ja w swoim na początku nawaliłem funkcji, miałem 5 klawiszy obsługi, obliczałem nawet koszt przejechania jednego km, ale jeżdżąc z tym zauważyłem że spora większość tych funkcji nie jest wcale potrzebna. Z tego co się naprawdę korzysta to średnie zużycie paliwa, drogomierz, najlepiej mieć dwa takie aby na jednym jeździć od tankowania do tankowania a na drugi mieć do dyspozycji, dwa klawisze w zupełności wystarczają. |
AndrewS FSO 125p 1.4 GLI 16V ... Puławy | 2007-01-30 21:12:21 widze ze temat ucichl wiec pochwale sie moja adaptacja kompa
jak wiadomo nie jestem tworca tego projektu ja go tylko polutowalem z grubsza opisze jakie funkcje posiada komp - pomiar temp wew. zew. z sygnalizacja o mozliwosci wystapienia gololedzi (zmiana koloru na czerwony) - pomiar zuzycia benzyny w litrach na godzine gdy samochod stoi, gdy jedzie wiadomo - w stosownym okresie (data) przypomina o wlaczeniu swiatel, graficznie i dzwiekowo - najnowsze wersje dla procka ADUC836 w pelni automatyczny pomiar przyspieszenia dla dwoch progow predkosci - obrotomierz - predkosciomierz - rezerwa paliwa - podaje ilosc km mozliwych do przejechania na paliwie ktore aktualnie jest w baku w oparciu o srednie spalanie - srednia predkosc w trasie - pamiec parametrow trasy (zalezna od uzytego procka) - ilosc paliwa trzeba wprowadzac po tankowaniu (jest to szybkie i latwe) tyle zapamietalem byc moze jeszcze o czyms zapomnialem w razie co podaje link do forum EP tam jest mega watek na ten temat opieke nad projektem caly czas sprawuje jego autor, caly czas udoskonalajac kompa poprzez stosowanie co raz to innych wyswietlaczy dla przykladu pierwszy byl z nokii 5110 teraz kolorowy S65 do gaznikowcow bylo cos o przeplywomierzach jest tez cos dla posiadaczy LPG caly projekt jest robiony w technice SMD wiec zdobyc czesci i polutowac to jest troche problemem http://forum.ep.com.pl/viewtopic.php?t=13206&start=0 dla tych ktorzy planuja robic ten projekt obowiazkiem jest przeczytanie CALEGO WATKU !! dostep do umieszczonych tam fotek i wsadow wymaga zalogowania na wiekszosc pytan byly juz odp wiec znowu nalegam na przeczytanie calego watku a tak mniej wiecej wyglada komp u mnie tlo wyswietlacza jest czarne nie wiem czego na fotkach wyszlo niebieskawe wszystkie parametry typu impulsy z czujnika drogi, sa konfigurowalne, wiec mozna go zastosowac w roznych samochodach sterowanie za pomoca jednego przelacznika np. idealny byl by taki od elektrycznych szyb sa oczywiscie inne ekrany na fotkach jest tylko podstawowy ale i na tym co ok 2 min zmienia sie czesc miedzy temperatura a chwilowym zuzyciem na inne parametry takie jak godzina, obroty , predkosc to tez jest konfigurowalne |
AndrewS FSO 125p 1.4 GLI 16V ... Puławy | 2007-11-04 21:54:13 no Panowie jak tam wasze kompy ??
"moj" komp juz jezdzi w samochodzie, ale niestety nie moge dojsc do ladu z czujnikiem drogi i przez to podaje mi spalanie w litrach na godzine |
OLI_F50 Miłośnik FSO F50 Polonez Środa Wlkp./ Konin | 2007-11-05 13:34:12 Szczerze powiem, ze ja kompa nie zrobiłem i nie zrobię, gdyż ni w ząb z tego nie łapie o co chodzi... informatyk-komputerowiec ze mnie żaden... nie mniej jednak wyświetlacz tego kompa pokladowego wmontowany w zestaw liczników jest naprawdę super a i czytelność chyba jest dobra.... AdrewS, jak mozesz zrób i wklej w wątku kilka fotek podczas jazdy.... Ciekawi mnie to jak to się spisuje.... I jeszcze jedno , ile czasu zajęło ci to poskładanie w zestawie liczników tej płytki i połączenie z czujnikami? |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-11-06 09:33:36
Myślisz że będzie wyglądał inaczej? ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
OLI_F50 Miłośnik FSO F50 Polonez Środa Wlkp./ Konin | 2007-11-07 00:29:18 Heh... oby tak bylo... |