Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Andrzei Espero 1.5 GLX 16V Bielsko-Biała | 2006-12-15 08:11:28 Sam sobie odpowiedziałeś w pytaniu ...
Nie ruszać przegrody ! |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2006-12-15 11:08:58 Moim zdaniem ta (konkretnie) przegroda raczej nie wzmacnia nadwozia.Powoduje tylko,że w razie wypadku pasażerowie nie są kilowani przez bagaże znajdujące się bagażniku (oparcie nie jest niczym wzmacniane!!!)Na przykład w Lanosie,czy Nubirze,gdzie są kładzione tylne oparcia- tył jest wmocniony blachą. |
Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2006-12-15 11:12:13 OIDP do przegora ma kształt X. Czyli jej główna rola polega na usztywnianiu nadwozia w poprzek. Próba jej likwidacji może skończyć się pęknięciem tylnej szyby, odkształceniem dachu, niedomykaniem klapy bagażnika. Chyba że zastąpisz ją dobrze wspawanymi usztywnieniami na rogach otworu.
To takie teoretyczne rozważania. |
sweeper23 espero 2.0 lpg Gdańsk | 2006-12-15 12:50:46 jak się oszczędza na material eto trzeba robic kratownice i dlatego w innych samochodach tego nie ma, a tu jest |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-12-15 13:37:34 zwróćcie uwagę, że w sedanach z otworem bagażnika pod oparciem otwór ten jest znacznie mniejszy niż samo oparcie. Dookoła otworu jest prawdopodobnie wzmocnienie usztywniające karoserię.
Wg mnie nie wolno ruszać tej przegrody. Karoseria espero i tak jest dość wiotka. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-12-17 16:31:34 wg mnie to wzmocnienie działa nie na ściskanie tylko na rozciąganie, więc blacha nie musi być sztywna. Wystarczyłyby teoretycznie stalowe linki.
Wzmocnienie utrzymuje kąty karoserii, by nie przyjmowała kształtu rombu. Ale mogę się mylić - nie przekonamy się o tym dopóki ktoś nie wytnie blach. |
Tomek-Mydlowski Warszawa | 2006-12-18 03:41:53 nie wolno ruszać tego wzmocnienia.
To jest usztywnienie tylnej częsci nadwozia - w układzie X. Nadwozie podczas jazdy poddawane jest najgorszej z możliwych prób - skręcaniu. Ksztalt X to nie wymysł zółtych konstruktorów - a najprostsza i najtańsza metoda na usztywnienie nadwozia. Podczas gdy jedna belka poddawana jest ściskaniu - druga jest rozciągana i tak to działa. Zatem zastąpienie tej przegrody linkami nie jest najrozsądniejszym pomysłem |
zebi Espero Warszawa | 2006-12-20 15:50:53 ja u siebie wyciołem bo mi ktoś powiedział że nic nie będzie sie działo, ale się okazało że bez tych blach zaczyna coś trzeszczeć jakieś plastiki, teraz zastanawiam się bardzo poważnie nad wspawaniem z powrotem tych blach tylko pod innym kątem. Nie wycinajcie wzmocnień. |