Filmik Polonezy Fiaty i inne - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2007-01-02 20:07:16, Strongi pisze:
Ciekawe jak usłyszałeś że to kłowa skrzynia. Słychać że skrzynia jest na prostych zębach. To jest charakterystyczny gwizd. Kłówka to skrzynia z "synchronizatorami" w kształcie tzw kłów. Nie wydaje specyficznych dźwięków.



Zdecydowanie nie masz racji kolego
Każda kłówka jest bez synchronizacji tylko ma sprzęgła kłowe
a proste zęby to jeszcze co innego
Ten dzwięk specyficzny charakterystyczny jest według mnie tylko dla Colotti inne skrzynnie kłowe chodzą już nie tak samo

  
 
Cytat:
2007-01-02 20:55:43, winiar7 pisze:
Zdecydowanie nie masz racji kolego Każda kłówka jest bez synchronizacji tylko ma sprzęgła kłowe a proste zęby to jeszcze co innego Ten dzwięk specyficzny charakterystyczny jest według mnie tylko dla Colotti inne skrzynnie kłowe chodzą już nie tak samo



Tak jest Swoją drogą to fakt, że nic tak nie pracuje jak Colotka... piekny dźwięk
Skoro już powstał wątek z filmami rajdowymi z czasów Polonezów i Fiatów, to ja się spytam, czy komuś udało się dotrzeć lub pozyskać nagranie z Rajdu Polski, w którym "występują" Polonezy 2000 z OBR? Od jakiegoś czasu krążą o tym materiale opowieści, ale jak na razie nic z tych opowieści nie wynika, jeszcze trochę i będziemy mięli kolejnego "świętego graala"
  
 
Cytat:
2007-01-02 12:31:28, winiar7 pisze:
Do OHV montowali także kłowe skrzynie Colotti były one w obudowie Fiat125p/Polonez tzw "mała" Colotti do silników 2000 były Colotki "duże"


Hmm Winiar, czy przypadkiem taka "mała" Colotka nie siedziała w Poldku, którym Śp. K. Godwod startował w Barbórce 1993 rok?
Poldka pamietam, bo zawracał na kostce w miejscu i miał Cromodory, no i ten dźwięk
  
 
Cytat:
2007-01-02 22:45:10, eFeSOwiec pisze:
Hmm Winiar, czy przypadkiem taka "mała" Colotka nie siedziała w Poldku, którym Śp. K. Godwod startował w Barbórce 1993 rok? Poldka pamietam, bo zawracał na kostce w miejscu i miał Cromodory, no i ten dźwięk



Z tego co słyszałem z pewnego źródła w 1993 roku Godwod startował specjalnie wybudowanym autem na ten rajd Polonezem z silnikiem 2000 na wtrysku mechanicznym konstrukcji OBRSO
Auto było tak mocne że traciło przyczepnośc na 4 biegu
Oczywiście szło na fachowej skrzyni
Prawdopodobnie będę miał materiał VHS z tego rajdu i wielu innych
To chyba to auto?

  
 
Dokładnie tak Winiar, chodziło mi o ten egzemplarz Skoro jest tak jak mówisz, to nie dziwię, się, że auto rwało przyczepność przy każdej okazji Miałem wtedy 13 lat i nigdy wcześniej i potem nie widziałem, aby Polonez praktycznie w miejscu potrafił się obrócić, to pamiętam do dziś.
Swoją drogą coś takiego to w 2000 na Karowej zrobił Hołek swoim Subaru, kiedy niewłaściwie objechał dolną beczkę.
  
 
Cytat:
2007-01-02 20:55:43, winiar7 pisze:
Zdecydowanie nie masz racji kolego Każda kłówka jest bez synchronizacji tylko ma sprzęgła kłowe a proste zęby to jeszcze co innego Ten dzwięk specyficzny charakterystyczny jest według mnie tylko dla Colotti inne skrzynnie kłowe chodzą już nie tak samo



Zdecydowanie mam rację bo napisałem synchronizatorami w cudzysłowiu żeby się nie wdrażać w technikę. A dźwięk się wydobywa z prostych zębów czyli skrzynia nie musi być kłowa żeby tak wyła.
  
 
na filmie z maluchem Szwagierczaka widać FSM Beskida
  
 
ten??
  
 
Cytat:
Zdecydowanie mam rację bo napisałem synchronizatorami w cudzysłowiu żeby się nie wdrażać w technikę. A dźwięk się wydobywa z prostych zębów czyli skrzynia nie musi być kłowa żeby tak wyła.


zdecydowanie masz racje bo wyraziłem się nieprecyzyjnie w moim poście , słychać dzwięk prostych zębów czyli jest tam colotka(bo takie skrzynki z prostymi zebami - w dodatku kłowe było wsadzane do fso) - to miałem na myśli .

Skoro udowodniłeś że jestes lepszy koles to może napisz coś konstruktywnego na temat zamiast walć offtopa i czepać się detali , zainteresowani zrozumieli co miałem namysli , mimo że "nie da się usłyszeć że to kłowa skrzynia"... mistrzu...
  
 
Naprawde bardzo fajny film. Szkoda że tylko mało polskich samochodów. A wie może ktoś przypadkiem gdzie można ściągnąc albo ma film z Polonezem 2.0 Turbo ?? I czy ten silnik był dziełem OBRSO ??
  
 
http://www.youtube.com/watch?v=8-z4dMYmsXs&eurl=
bulit przy tym wymięka
  
 
Cytat:
2007-01-05 00:13:25, baryla_wroclaw pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=8-z4dMYmsXs&eurl= bulit przy tym wymięka


Było barył
  
 
Cytat:
2007-01-05 00:13:25, baryla_wroclaw pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=8-z4dMYmsXs&eurl= bulit przy tym wymięka



nie mam pytań! zastanawia mnie tylko, czy wszystkie sceny były wcześniej planowane. Dokładnie chodzi mi o przejazdy w gęstym ruchu miejskim.
Filmik konkret
  
 
zdjecie poloneza 1.5 ohv turbo z jakies starej polskiej gazety (chyba motoru)

  
 
Miałem kiedyś cały artykuł o tym samochodzie, napisany chyba w Mototechnice. Podane były moce i momenty obrotowe wersji A grupowej i eNki, typoszereg turbosprężarki, model gaźnika, osiągi, zmiany w nadwoziu, zawieszeniu i napędzie. Kurczę i posiałem to gdzieś
  
 
Mam sporo informacji na temat 1500Turbo
ale temat raczej nie warty zainteresowania chyba ze seryjny kit na ulicę robiło to 143KM z seryjnego 1500 i było całkiem trwałe
Mnie zastanawia co innego WAS 130D na tych tablicach widziałem już coupe turbo 2000 z 86r i kilka innych
Tablice i numery krążyły po wszystkich autach które budowano w OBRSO
  
 
Cytat:
2007-01-06 20:05:13, winiar7 pisze:
Tablice i numery krążyły po wszystkich autach które budowano w OBRSO


To całkiem możliwe, bo maluchy OBRowe też można znaleźć różne na tych samych blachach
  
 
Winiar a moglbys podac wiecej info na temat tego 1500 turbo ?
Chodzi mi o wersje uliczna i wyczynowa.
  
 
Cytat:
2007-01-06 20:27:44, Rider44 pisze:
Winiar a moglbys podac wiecej info na temat tego 1500 turbo ? Chodzi mi o wersje uliczna i wyczynowa.



Tak po weekendzie coś tam napisze nie mam teraz swojej "mądrej księgi"
  
 
Ja poprosze o info o tym 1500 Turbo. Mam ochotę zrobić takie cuś... To może na tym sprężu z Rzeszowa???