Szarpie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Proszę o diagnozę.
Podczas gdy mocno nacisnę pedał gazu samochód robi mi lekkie żabki, tak samo dzieje się w momencie, gdy puszczam pedał.

Czy to wina starych i wypracowanych już sprężynek amortyzujących na tarczy sprzęgłowej?
Czy raczej zmienić poduchy pod silnikiem?
Pytam, bo nie chce mi się bez potrzeby rozbierać sprzęgła.
Może ktoś miał podobny problem?

Przebieg 140kkm, fabryczne kompletne sprzęgło (mic jeszcze tam nie było dłubane), jak do tej pory zmieniona tylko tylna poduszka od skrzynią.
  
 
Mam podobnie. Podobno to moze byc sprawka silnika krokowego lub TPS
  
 
Cytat:
2007-01-04 10:11:12, rafau pisze:
Mam podobnie. Podobno to moze byc sprawka silnika krokowego lub TPS


Krokowy? Nie sądzę, on jest odpowiedzialny za pracęsilnika na wolnych obrotach, a silnik pracuje u mnie równo.
Nie wyczuwam jakiegoś ktuszenia sięsilnika, to raczej jest szrpnięcie. Podobnie jak by ktoś ciągnoł moe autko na lince.
Szrpnięcie jest odczuwane tylko w początkowej fazie wciśnięcia gazu lub jak całkiem zdejmę nogę z pedłu gazu (bez wysprzęglania).
  
 
Witam.
Sproboj na poczatek wydzielic gdzie jest licho. Czy da sie odroznic czy szarpanie pochodzi od nierownomiernej, przerywanej pracy silnika na danym paliwie (benzyna/gaz), czy od defektu w przeniesieniu napedu np. sprzegło, skrzynia (czy na kazdym biegu jednakowo), połosie, przeguby?
Pozdrawiam.
  
 
oczywiscie ze sie da bo jest gigantyczna roznica.
  
 
Cytat:
2007-01-04 10:30:42, chrtom64 pisze:
Witam. Sproboj na poczatek wydzielic gdzie jest licho. Czy da sie odroznic czy szarpanie pochodzi od nierownomiernej, przerywanej pracy silnika na danym paliwie (benzyna/gaz), czy od defektu w przeniesieniu napedu np. sprzegło, skrzynia (czy na kazdym biegu jednakowo), połosie, przeguby? Pozdrawiam.


Jak już napisałem silnik pracuje bez zastrzeżeń. Nie przerywa.
Objawy wystempują zarówno na Pb, jak i na LPG.
Na mechanice znam się bardzo dobrze.
Jednak nigdy nie rozdzierałem skrzyni w Espero, dlatego pragnę uniknąć niepotrzebnej roboty.
Półosie raczej też bym wykluczył, przeguby też nie strzelają.
Ja obstawiam tarcze (te sprzężynki tłumiące drgania) lub poduchę.
Może ktoś miał podobne objawy i jakoś je roziązał.
  
 
a ja jednak obstawiam brudna przepustnice..walniety tps albo kwestie elektryczne..gdyby to byla mechanika to objawy bys zauwazyl ze sporym wyprzedzeniem i by narastaly..po za tym espero nie ma takiego momentu zeby wciskajac czy puszczajac gaz w momencie kiedy silnik jest spiety ze skrzynia wywolac efekty o ktorych piszesz

moje zdanie of kors
  
 
Kisztan. Dokładnie to samo. Gadałem ze Speeder'em i podobno takie jazdy mogą być od TPS (przyciera się czy coś). U mnie nie ma znaczenia, czy jest to gaz czy benzyna i jaka jest prędkość. Zawsze efekt jest taki sam: dodaję gazu - gwałtowne szrpnięcie (nawet przy delikatnym muśnięciu pedału tak aby tylko drgnął); zdejmuję nogę z gazu to samo - jakby gwałtownie wciśnięty na chwilę hamulec. Na luzie schodzi z obrotów gładko (czasem się przywiesza na 1500-1800 obrotów).


[ wiadomość edytowana przez: rafau dnia 2007-01-04 10:48:32 ]
  
 
Qbaj, usterka narasta u mnie od jakiegoś czasu (~3 m-ce).
Starałem się jakoś sam rozwiązać problem, niestety....

Rafau, widzę, że odkładnie Twoje objawy pokrywają się z moimi.
Ja jeszcze sobie jakoś radzę, przycierając delikatnie sprzęgiełko przy zmianie biegów lub staram się delikatnie dodawać gazu w początkowej fazie, ale żona niestety już ma trochu problem z taką techniką jazdy.

Myślicie, że wymiana TPS załatwi problem?
  
 
mozesz sprobowac. Ja bede mial wtedy latwiej
  
 
Jezeli mówicie ze niechodzi tu o nierównomierną prace silnika tylko o szarpanie jakby autem(bardziej jakby o wstrząs) przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu to na 90% poduszki silnika.
Ja od kąd kupilem auto-jakies 3 lata temu mialem takie niemile objawy-kiedy pół roku temu zacząłem miec problem ze wrzucaniem niektórych biegów podczas jazdy w szybkim zakręcie czy na dziurach wymienilem wszytskie-3- poduszki(koszt 100zl ) i od tamtej pory zupelnie inna jazda-auto tak jakby bardziej trzyma sie kupy-jezeli ktos z was niewie kiedy mial wymieniane poduszki lub niemial ich jeszcze nigdy wymienianych od nowosci to polecam wymiane a napewno zobaczyc wyraźną poprawe w wielu kwestiach
  
 
Cytat:
2007-01-04 12:16:44, tommi3737 pisze:
Jezeli mówicie ze niechodzi tu o nierównomierną prace silnika tylko o szarpanie jakby autem(bardziej jakby o wstrząs) przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu to na 90% poduszki silnika. Ja od kąd kupilem auto-jakies 3 lata temu mialem takie niemile objawy-kiedy pół roku temu zacząłem miec problem ze wrzucaniem niektórych biegów podczas jazdy w szybkim zakręcie czy na dziurach wymienilem wszytskie-3- poduszki(koszt 100zl ) i od tamtej pory zupelnie inna jazda-auto tak jakby bardziej trzyma sie kupy-jezeli ktos z was niewie kiedy mial wymieniane poduszki lub niemial ich jeszcze nigdy wymienianych od nowosci to polecam wymiane a napewno zobaczyc wyraźną poprawe w wielu kwestiach


Poduszkę tą przy skrzyni wymieniałem już jakiś czas temu.
Objawem pękniętej poduszki u mnie była nierówna praca silnika na wolnych obrotach i bardzo utrudnione ruszanie samochodem z miejsca.
  
 
Mam ten sam objaw.
Dzisiaj trzymając opartą ręką na drążku zmiany biegów zauważyłem też że przy przyspieszaniu i zwalnianiu drążek lekko porusza się w przód i w tym , więc poduszka jest bardzo prawdopodobną przyczyną.

Ile przejechałeś na tych poduszkach? U mnie przebieg całego esperaka to 58tys.......
  
 
Cytat:
2007-01-04 15:26:55, slawekk pisze:
Mam ten sam objaw. Dzisiaj trzymając opartą ręką na drążku [...] zauważyłem też że przy przyspieszaniu i zwalnianiu drążek lekko porusza się w przód i w tym [...]


hmm...

U mnie 80kkm od wymiany poduszki pod skrzynią.
Aż się przyjżę temu drążkowi... i też se potrzymam
  
 
Cytat:
2007-01-04 16:13:36, rafau pisze:
hmm... U mnie 80kkm od wymiany poduszki pod skrzynią. Aż się przyjżę temu drążkowi... i też se potrzymam



co z tego ze zmieniłes poduszke pod skrzynią jak przeciez silnik ze skrzynia jest na stale połączony-wiec tyrzeba bylo wymienic wszytskie od razu=zresztą najczesciej sie zrywa to poduszka po przeciwnej stronie niz skrzynia-koszt 3 poduszek to 100zl wiec chyba niemajątek
  
 
No to potrzymalem sobie drążek i drążek stoi sztywno jak c... (jak na drążek przystało)

Dodatkowo dziś zauważyłem jeszcze jedną rzecz: jak na luzie dodaje sie delikatnie gazu na wolnych obrotach to jest zauważalny chwilowy moment zawieszenia, a nawet lekkiego spadku obrotów. Kisztan zauważyłeś coś takiego u siebie?
  
 
Witam!!

TPS to raczej nie będzie, ale żeby go wykluczyć podjedź do gazownika i niech ci wyłączy TPS-a dla gazu(komp gazowy nie bedzie reagował na jego sygnały). Nie wiem jaką masz instalkę (u mnie w AL-700 jest taka opcja).
Jeżeli okaże się, że to TPS to są w sprzedaży filtry TPS-u, które ponoć zdają egzamin, ale to raczej nie TPS.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-01-05 16:02:50, rafau pisze:
... Kisztan zauważyłeś coś takiego u siebie?



Szczerze? NIE
Nie wpadłem na to, ale dziś jak nie zapomnę, to to sprawdzę.

Za to zrobiłem inną rzecz.
Naciągłem max. linkę gazu, trochu pomogło.
  
 
Cytat:
2007-01-08 07:53:40, kisztan pisze:
Naciągłem max. linkę gazu, trochu pomogło.



Pewnie głupie pytanie ,ale......... jak w Espero naciągnąć linkę?
tzn. jak i od której strony najlepiej to zrobić? Robiłem coś takiego jak miałem Skodę, w Espero jakoś nie pomyślałem ,a też by się przydało
  
 
Cytat:
2007-01-08 10:15:40, slawekk pisze:
Pewnie głupie pytanie ,ale......... jak w Espero naciągnąć linkę? tzn. jak i od której strony najlepiej to zrobić? Robiłem coś takiego jak miałem Skodę, w Espero jakoś nie pomyślałem ,a też by się przydało


Przy przepustnicy jest naciąg.
To taka zapinak, którą przestawiamy.
Trudno to poisać, jak podniesiesz maskę i dobrze sie przyglądniesz to bez problemu dasz radę

Pozdrawiam