Brak iskry zapłonowej (Ford escort 1.3/*93)!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich fanuf Forda Escorta

Kupiłem sobie takiego forda i napotkałem kłopot!
Mój ford stał trochę na komisie około 3-tygodni (Chciałem go sprzdać), zmieniłem zdanie i wziołem go spowrotem a raczej scholowałem do domu! Bo niemogłem go odpalić!

CHYBA NIE DZIAŁA: W komisie powiedział mi ze coś jest nie tak z iskrą, (Silnik milczy przy przekręceniu kluczyka pracuje jedynie rozrusznik!) ...ze niedochodzi do układu świec zapłonowych?
Na ile to prawda to ja niewiem!

PYTANIE: Co ja powinienem teraz zrobić od czego zacząć?
Pośiadam "Miernik Multi. Cyfrowy" oraz narzędzia!

TO JUŻ ZROBIŁEM:

1.Sprawidziłem opór "omomierzem" na świecach zapłonowych, kazda swieca miała 5-6KOhma oporu (Był nowe). (To taki mój sposób sprawdzenia świec tylko niewiem na ile skuteczny?

2. Sprawdziłem tak samo przewody zasilajace świece zapłonowe każdy kabel miał po 10-12kOhma.

3. Przeczyścilem świece zapłonowe, styki....
4. Przeczytałem gdzieś na forum aby sprawdzić czy nie szwankuje pompa paliwowa - Kazali troche wtrysnąć trochę paliwa pod każdą świece. Zrobiłem tak ale nic!

5. Chciałem rozkręcić to [ ] Rozdzielacz przewodów zasilajace świece zapłonowe...

Niewiem jak dokonać sprawdzenia i jak to rozkręcać to w takim nie dostępnym miejscu!

[img=http://img440.imageshack.us/img440/8281/obraz0076th6.th.jpg]">


[img=http://img440.imageshack.us/img440/8281/obraz0076th6.jpg]

6. Sprawdziłem tablice bezpieczników oraz okablowanie!
7. Zauwarzyłem także sałby akumaulator nie trzyma przy niskich temperatórach napięcięcia! (Choć raczej z tym nic spolnego niema?)

A tak wygląda całość

[img=http://img67.imageshack.us/img67/1618/obraz0101ba2.jpg]

JAK DOKONAĆ POMIARÓW: Prosze o propozycje jak dokonac miernikiem pomiarów przebiegu napięcia instalacji zapłonowej samochodu!

Pozdrawiam i dziekuje z wszelką pomoc!
  
 
Fotki Które mi nie weszły wcześniej

Rozdzielacz...


Całość...

  
 
Na początek... pierwsze słyszę że mierzy się rezystancję świec
nowe przewody mają do 5 kom
używane powinny mieć najlepiej 5-10kom
cewke możesz sprawdzić na 2 sposoby:
1 łatwiejszy to zobaczeć czy dochodzi do cewki + po zapłonie...
(prawdopodobnie środkowy przewód ---jezeli wtyczke masz 3 pinową)
następnie możesz sprawdzić mase cewki bo ona z obudowy mase bierze
ew możesz sprawdzić uzojenia cewki pierwotne i wtórne jaką mają rezystancję( wartości nie znam --trzeba by do ksiązki obsługi zajrzeć)
no i możesz wykręcić świece wsadzić w 1 przewód i do masy przytknąć(np ucho do wyciągania silnika) oczywiście nie możesz tego rękami trzymać, kręcić rozrusznikiem i sprawdzać czy jest iskra
to tyle narazie
  
 
Witaj!

Ja tak dokonca nie znam budowy silnika Ford Escort 1.3/*93 (Gdzie jest ta cewka) ale postaram się dokonać jeszcze opisanogo sposobu sprawdzenia układu zapłonowego!

Jak coś to bym jeszcze prośił o pomoc później! Napisze jaki jest tego efekt?

Dzięki serdeczne z pomoc!

  
 
Cytat:
2007-01-16 10:21:51, CrisELDi pisze:
Witaj! Ja tak dokonca nie znam budowy silnika Ford Escort 1.3/*93 (Gdzie jest ta cewka) ale postaram się dokonać jeszcze opisanogo sposobu sprawdzenia układu zapłonowego! Jak coś to bym jeszcze prośił o pomoc później! Napisze jaki jest tego efekt? Dzięki serdeczne z pomoc!



Cewkę masz w tym, co opisałeś jako rozdzielacz
  
 
Cytat:
2007-01-16 10:21:51, CrisELDi pisze:
Witaj! Ja tak dokonca nie znam budowy silnika Ford Escort 1.3/*93 (Gdzie jest ta cewka) ale postaram się dokonać jeszcze opisanogo sposobu sprawdzenia układu zapłonowego! Jak coś to bym jeszcze prośił o pomoc później! Napisze jaki jest tego efekt? Dzięki serdeczne z pomoc!



Cewka na 100% będzie na drugim końcu przewodów WN , schowana za silnikiem pod kolektorem ssącym .
  
 
Witam!

To juz będe wiedział gdzie ta cewka....
Bo każdy na to inaczej mówi ... mechanik znajomy mówił na to rodzielacz... w polu kolegi jest osobno cewka! (I chyba tym się sugerowałem)
Ale wszystko jasne DZIEKI ZA WYJAŚNIENIE!

Posłuchałem wczesniejszych porad gdzie muśiałem sprawdzić świece... odkręcając ja i przykładając ja do masy przy zapłonie opserwowałem czy wystapi iskra?
ISKRY NIE MA NA RZADNEJ ŚWIECY....

I co dalej....

Jak teraz mam sie zabrać do pracy z tą cewką?
Aby dostać sie do niej , lepiej z góry czy z dołu?
Oglądając ją zaówarzyłem złącze 3 pinowe nad nią i rzadnych innych kabli podłączonych doniej oprócz "kabli-świec"...


Kolega wcześniej opisywał mi sposub sprawdzenia cewki i przewiduje ze chodzi o te kable które zaśilają cewke?
(Sprawdziłem kable i świece choź kable mają 10-12K Ohma a nie jak kolega opisuje nowe 5-6KOhma)
Ale jak mam dokonać pomiaru przy zapłonie miernikiem cyf.
Gdzie prawidłowo występuje napięcie?
A moze ktoś zna wartość indukcji cewki?

Czy po rozbrojeniu tej cewki ujrze jakieś uszkodzenia w tym przypadku moze mechaniczne lub inne?


Dziekuje za wszelką pomoc....

Pozdrawiam!
  
 
Do cewki najlepiej dostać się od strony rozrządu, wypnij wtyczkę i włącz zapłon, sprawdź czy są w niej jakieś napięcia. Cewki na razie nie warto wyciągać, jest nierozbieralna ale zawsze można sprawdzić rezystancję uzwojenia pierwotnego.
Co do przewodów WN, o ile gdzieś nie sypią iskrami to według pomiaru masz jeszcze dobre. Maksymalna rezystancja to 30 KOhma.
  
 
Na tej wtyczce ze zdjęcia masz trzy przewody. Środkowy czarny to + po stacyjce, czyli przy włączonym zapłonie powinno być na nim 12V circa. Dwa zewnętrzne to sygnały z modułu zapłonu (EDIS) odpowiednio dla cylindrów 1-4 i 3-2. Podczas kręcenia rozrusznikiem powinny pojawiać się na nich impulsy (zwieranie do masy). Jeśli tych impulsów nie ma, to coś z EDISem, lub jego sterowaniem, np. czujnikiem położenia wału korbowego.
  
 
Dzieki "MiRO" i "WILK" oraz inni

Jak dokonam pomiarów to poiszę co i jak jest z przebiegiem napiecia na tym 3-pinowym złączu!
Pytanko z czystej ciekawośći:
Jak dokonac sprawdzenia uzwojenia pierwotnego i wtórnego (Rezystabcja) bez obserwacji przebiegu napęcia?
Jeżeli będzie napiecie na poszczegulnych kablach(W opisany sposób) i bez efektu dalszego (braku iskry) To co ja mam robić? Ale pierw zobacze co i jak ...
Bo jeżeli elektryka to jescze dam rade ale jak cos mechaniczne uszkodzone to czy dam rade to jeszcz sam dokonac naprawy?

Narazie dzięki ale nie wykluczam dalszych pytań co z tym zapłonem jeszcze mozna zrobić!


DLA DOŚWIADCZONYCH:
A może juz znacie takie przypadki i co jest częstą przyczyną "braku iskry"! I jak koszt?

Dzięki Pozdro....
  
 
Nie jestem doświadczony, ale...

Sam pomiar rezystancji uzwojeń cewki nie wystarczy. Bo może mieć np. zwarcie międzyzwojowe.

Za iskrę odpowiedzialne są, patrząc od d... strony:

czujnik położenia wału, wtyczka łącząca;
moduł zapłonowy (EDIS), ewentualnie jego zasilanie i połączenia;
cewka zapłonowa i jej połączenia;
zasilanie.

Cewka rzadko umiera jednocześnie na obu sekcjach, także najpierw posprawdzałbym napięcia i połączenia. Ale to rada niedoświadczonego.
  
 
Wiatj!

No tak masz racje z tym pomiarem rezystancji na uzwojeniach cewki! Zapomniałem całkowicie o tym ....

Pierw dokonam pomiaru wspomnianych wcześniej kabli na cewce!


Dzięki za odpowiedź!
  
 
Opis EDISa z pinami jest gdzieś na forum, wyszukiwarka powinna pomóc.
  
 
Jest pewna metoda, ale to całkowity hardcore i dopóki nie sprawdzisz wszystkich kabelków i złączek, odpowiedzialnych za uruchomienie procedury iskrowej, będą nici z próby.
Zapewne chciałbyś wiedzieć dlaczego tak ? Ano dlatego że muszę mieć pewność 100 %, że to jest ta usterka o której myślę .
  
 
Witam!

Miałem troche czasu i dokonałem sprawdzenia zapłonu (ISKRY)!
I wszysło na to ze Cewka jest sprawna!(Podmieniłem ją)
Zaśilanie z stacyjki dochodzi do cewki (środkowy kabel [+12V]) ale nie stety nie występowało żadne napiecie na bocznych kablach(3-pinowego złocza na cewce) to doprowadziło mnie do "modułu ESC" gdzie zobaczyłem uszkodząną obudowe tego modułu uszkodzenie to polegało na wytrawienu dziury w żelaznej obudowie, gdzie widac biały osat tak jak by go polał kwasem...
Elektronika zastosowana w tym module jest tak nie dostępna do pomiaru ze zrezygnowałem z naprawy i diagnostyki modułu tego a takze na uszodzona obudowe i nie rozbrajalny typ obudowy!

PROŚIŁ BYM JAKIŚ OPIS POMIARÓW TEGO "MODUŁU ESC" (Przebieg napiecia...)

Dziś go wymnienie na nowy (kupiłem za 60zł na szrotach) ale jakoś czuje ze to nie koniec!
Wiec pytanko?

A co jak nie moduł?
Czy mam szukać gdzieś na rozrzadzie (czujnik połozenia rozrządu)

BARDZO BYM PROŚIŁ O JAKIES INSTRUKCJI DO TEGO MODELU (Autka) A DOKŁADNIE INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ (Zastosowanej w escorcie 1.3/93)

Dzięki
Pozdrawiam!
  
 
Witam

Jeszcze nie dokonałem instalacji "Modułu ESC"

Ale patrzyłem na naszym forum! niestety głowa mnie zabolała od ilości pytań i odpowiedzi które są bardzo zaplontane i trudno co kolwiek tam znaleść!

PODSTAWOWE PYTANIA:

- Ile jest tych modułów odpowiedzialnych za pracę silnika w Eskorciku 1.3/93 Bo ja chyba sie trochę pogubiłem?
Wiem jedynie tyle ze "Moduł ESC" jest odpowiedzialny za czestotliwość nadawania iskry na poszczegulne świece!
A doczego jest podłoczony ten moduł?
Wiem ze spółpracuje z czujnikami połorzenia wału...!

- Ile jest tych czujników połorzenia chyba dwa? (Ale gdzie one są)


Pozdrawiam

I sorki za tyle pytań!
  
 
Wiatm!

Okazał się że rdza lub coś podobnego zjadło moduł elektronicznego sterowania iskrą zapłonowej "ESC" po wymianie tego moduł autko zapalił powoli!

Następny problem to że sie duśi po około 15-30sec słychać jak na gaźniku słychać jak powietrze podćiśnieniem gdzieś jest tłoczone, słychać tak zwany świst powietsza! Można nim na początku gazować i reaguje i tak jest za każdym razem próbowałem juz 4-razy go odpalići to samo!

Mechanik mu wtrysną pod filter powietrza trochę paliwa przed awarią modułu i tak ałtko nie paliło i tak! Czy to jest wina zalegającego paliwa w gaźniku?

Pozdrawiam!
  
 
Podaj VIN auta. Po południu, lub jutro rano postaram się coś poszukać.
  
 
To znaczy?
  
 
Vehicle Identification Number. Ale już niepotrzebny. Wiem jaki to silnik i gaźnik.