Ogrzewanie nie działa a idzie ZIMA pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam was wszyskich mam pytanie na temat ogrzewania zmieniłem termostst wymieniłem płyn chłodniczu ( przed zmianą przepłukałem jakims ustrojstwem na oczyczczanie układu chłodzenia) i n ie grzeje mi (letnie powietrze leci i to wszystko) wskazowka od temperatury jest raz nad tą połówką a i zaraz jest pod i to tak więcej pod ,jednym słowem wariuje o co tu chodzi (mam lpg podpiety przy nagrzewnicy i termostat oryginalny przynajmniej tak mowili w sklepie a i jeszcze jedno nie działa mi wskazówka od poziomu paliwa ?????? ten wskaznik padł czy kabelki sie odłączyły jeszcze nie zaglądałem tam są jakies bezpieczniki od tego??
  
 
Możliwe ,że powodem takiego stanu jest zawieszenie lub inne co w pokrętle reg€lacji temperatury. Kiedyś po rozebraniu miałem taki sam problem.Obejrzyj cięgna i mechanizm regulacji ,Myślę ,że to tam cuś
  
 
sprawdź przy zgaszonym silniku, czy przekręcając szybkim ruchem pokrętło temperatury słyszysz głuche 'puk' pod deską rozdzielczą. Jeśli nie - problem powinno rozwiązać regulacja linki.
Jednak obawiuam się, że problem leży gdzie indziej - padnięta (zapchana) nagrzewnica. Wjedź na kanał, pod listwą maglownicy wypatrz dwa gumowe węże wchodzące do kabiny. Przy pracującym silniku rozgrzanym ustaw dmuchawę na max i pokrętło temperatury na max grzanie. Po minucie-dwóch sprawdź temperaturę gumowych węży - oba powinny być gorące. Jeśli:
- jeden jest gorący, drugi zimny lub letni - zator w nagrzewnicy, ewentualnie utrudniony przepływ poza nagrzewnicą
- oba gorące - coś nie tak ze sterowaniem pod deską rozdzielczą
- oba zimne - zator poza nagrzewnicą na przewodzie dolotowym (np. przy parowniku lpg) lub wylotowej.
  
 
Cytat:
2006-10-31 18:10:14, connect1 pisze:
Witam was wszyskich mam pytanie na temat ogrzewania zmieniłem termostst wymieniłem płyn chłodniczu ( przed zmianą przepłukałem jakims ustrojstwem na oczyczczanie układu chłodzenia) i n ie grzeje mi (letnie powietrze leci i to wszystko) wskazowka od temperatury jest raz nad tą połówką a i zaraz jest pod i to tak więcej pod ,jednym słowem wariuje o co tu chodzi (mam lpg podpiety przy nagrzewnicy i termostat oryginalny przynajmniej tak mowili w sklepie a i jeszcze jedno nie działa mi wskazówka od poziomu paliwa ?????? ten wskaznik padł czy kabelki sie odłączyły jeszcze nie zaglądałem tam są jakies bezpieczniki od tego??


Sprwdź szczelność przewodów podciśnieniowych (mały rozdzielacz czteroramienny odchodzący z prawej strony kolektora dolotowego)
pozdro
  
 
Cytat:
2006-10-31 19:19:26, Robert_S pisze:
..."sprawdź temperaturę gumowych węży - oba powinny być gorące. Jeśli: - jeden jest gorący, drugi zimny lub letni - zator w nagrzewnicy, ewentualnie utrudniony przepływ poza nagrzewnicą - oba gorące - coś nie tak ze sterowaniem pod deską rozdzielczą - oba zimne - zator poza nagrzewnicą na przewodzie dolotowym (np. przy parowniku lpg) lub wylotowej.



albo nie znam się na szyfrach, albo nie umiem czytać między wierszami albo Ci się Robercie_S coś porąbało z letka

Mogę prosić o tłumaczenie na polski ??

P.S. Czy ktoś może wie dlaczego problem ze słabiutkim ogrzewaniem występuje głównie w autach z motorem 1,5 ???
  
 
podciśnienie nie ma żadnego wpływu na temperaturę.

Bogdan1:

no.. tego...
chodzilo mi o to, że jeśli oba są gorące to nagrzewnica jest ok.... i trzeba szukać przyczyny gdzie indziej
wprawdzie jest jeszcze możliwe że osady wewnątrz nagrzewicy utrudniają oddawanie ciepła, ale raczej wydaje mi sie to malo prawdopodobne
  
 
Cytat:
2006-10-31 21:56:29, bogdan1 pisze:
P.S. Czy ktoś może wie dlaczego problem ze słabiutkim ogrzewaniem występuje głównie w autach z motorem 1,5 ???



No to moje złomero jest wyjątkiem potwierdzającym regułę. Ogrzewanie mam aż za dobre.
  
 
piotr_ek nie widze problemu zapchaj sobie nagrzewnice jak Ci to ogrzewanie nie odpowiada i bedziesz mial jak inni.Tutaj czlowiek prosi o pomoc a nie o glupie docinki(jak to sie tylko zdarzaja tylko w Twoim wydaniu) i opinie jakie kto ma ogrzewanie w swoim esperaku...
  
 
Cytat:
2006-11-01 09:06:08, desperos pisze:
Tutaj czlowiek prosi o pomoc a nie o glupie docinki(jak to sie tylko zdarzaja tylko w Twoim wydaniu) i opinie jakie kto ma ogrzewanie w swoim esperaku...



Nie Tobie odpowiadałem, tylko Robertowi_S!
  
 
Cytat:
2006-11-01 09:06:08, desperos pisze:
piotr_ek nie widze problemu zapchaj sobie nagrzewnice jak Ci to ogrzewanie nie odpowiada i bedziesz mial jak inni.Tutaj czlowiek prosi o pomoc a nie o glupie docinki(jak to sie tylko zdarzaja tylko w Twoim wydaniu) i opinie jakie kto ma ogrzewanie w swoim esperaku...



i takiego to nikt nie zjebie, ale jak ja tlumacze komus zeby pisal w odpowiednim dziale albo zadawal konkretne pytania to kazdy sie rzuca ze sie czepiam

tak, teraz sie czepiam ale gdy to robie to wiem o tym ;p

a tak tematowo, moje 1.5 tez ma bdb ogrzewanie i to dzieki wymianie nagrzewnicy- poparzyc sie mozna po 10km.
  
 
Cytat:
2006-11-01 09:06:08, desperos pisze:
piotr_ek nie widze problemu zapchaj sobie nagrzewnice...


A Tobie co ?? ...kazali Ci wyjść w deszczu na cmentarz i musiałeś odreagować ?? ...ulżyło Ci że komuś "odszczeknąłeś" ??....

Wyloozuj bo niczego to nie wnosi a zaraz się zrobi jedno wielkie OT i pyskówka

Wracając do tematu...nie wiem w czym rzecz ale jeśli ktoś z esperowiczów wyraźnie narzeka już na ogrzewanko to jest to posiadacz 1,5...czyżby tam nagrzewnicy zapychały się częściej ??...przecie są /chbya/ te same
  
 
Cytat:
2006-11-01 11:55:27, bogdan1 pisze:
to jest to posiadacz 1,5...czyżby tam nagrzewnicy zapychały się częściej ??



A to nie problem z termostatem w 1.8/2.0?
  
 
a wiec wrcajac do tematu poprzedniej zimy bylem "szczesliwym" posiadaczem forda oriona i mialem podobny problem ale w moim przypadku nagrzewnice trzeba bylo wymontowac,przeplukac pod cisnieniem woda a jeszcze dla pewnosci zalalem ja na noc "ekosolwentem"to taki srodek do odtluszczania,odczyszczania itp...Po zamontowaniu bylo juz o niebo lepiej
pozdrawiam
  
 
A ja po raz "któryśtam" pozwolę sobie wspomnieć, że wymieniając na czas (czyli co ok. 3 lata) płyn chłodzący a przy tej okazji płucząc układ chłodzenia odpowiednimi specyfikami, usuwającymi szlam i kamień kotłowy, na prawdę akurat ten element nie powinien sprawiać kłopotów w Espero.

Naturalnie to rada przyszłościowa.

Uważam jednak, że zgodnie ze słowami reklamy: "... lepiej zapobiegać niż leczyć".

Większość przypadków niedomagania ukł. chłodzenia wynika albo z powodu zaniedbania go przez właściciela, albo z powodu błędnego montażu elementów instalacji LPG. Często niestety wpływ mają oba czynniki.

Przy okazji napiszę, że warto stosować markowe płyny do układów, gdzie w elementach instalacji chłodzenia wykorzystano aluminium.

Mam nadzieję, że nie zabrzmi to jak kryptoreklama, ale polecam płyn Valvoline MaxLife Coolant 50/50 (nie mam nic wspólnego z firmą Valvoline ).

Po pierwsze ma on bardzo wysoki punkt wrzenia (ok. 160 st. C) co niezwykle skutecznie chroni m.in. uszczelkę głowicy.
A poza tym, szereg innych zalet jak dodatki przeciwpienne (w dodatku działające) oraz uszlachetniacze wpływające korzystnie na stan elementów gumowych.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2006-11-01 17:05:31, SpeedR pisze:
(...) szereg innych zalet jak dodatki przeciwpienne (w dodatku działające) oraz (...)


Tak jest. Pniom w układzie chłodzenia mówimy stanowcze NIE!


Sorry. NMSP
  
 
Cytat:
2006-11-01 17:26:51, Navi pisze:
Tak jest. Pniom w układzie chłodzenia mówimy stanowcze NIE! Sorry. NMSP



A w ten sposób o tym nie pomyślałem

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2006-11-01 17:05:31, SpeedR pisze:
Mam nadzieję, że nie zabrzmi to jak kryptoreklama, ale polecam płyn Valvoline MaxLife Coolant 50/50 (nie mam nic wspólnego z firmą Valvoline ). Po pierwsze ma on bardzo wysoki punkt wrzenia (ok. 160 st. C) co niezwykle skutecznie chroni m.in. uszczelkę głowicy. A poza tym, szereg innych zalet jak dodatki przeciwpienne (w dodatku działające) oraz uszlachetniacze wpływające korzystnie na stan elementów gumowych.



Wiadomości
Rok 11267, grupa archeologów wydobyła na dawnych terenach słowiańskiego miasta Warszawa element metalowy. Wg pobieżnych analiz wszystko wskazuje na to, że jest to chłodnica z napisem Daewoo z pojazdu mechanicznego zwanego kiedyś samochodem.
  
 
Cytat:
2006-10-31 19:19:26, Robert_S pisze:
sprawdź przy zgaszonym silniku, czy przekręcając szybkim ruchem pokrętło temperatury słyszysz głuche 'puk' pod deską rozdzielczą. Jeśli nie - problem powinno rozwiązać regulacja linki. Jednak obawiuam się, że problem leży gdzie indziej - padnięta (zapchana) nagrzewnica. Wjedź na kanał, pod listwą maglownicy wypatrz dwa gumowe węże wchodzące do kabiny. Przy pracującym silniku rozgrzanym ustaw dmuchawę na max i pokrętło temperatury na max grzanie. Po minucie-dwóch sprawdź temperaturę gumowych węży - oba powinny być gorące. Jeśli: - jeden jest gorący, drugi zimny lub letni - zator w nagrzewnicy, ewentualnie utrudniony przepływ poza nagrzewnicą - oba gorące - coś nie tak ze sterowaniem pod deską rozdzielczą - oba zimne - zator poza nagrzewnicą na przewodzie dolotowym (np. przy parowniku lpg) lub wylotowej.



A w jaki sposób tą linkę mozna regulowac?
  
 
Cytat:
2006-11-02 11:31:53, tommi3737 pisze:
A w jaki sposób tą linkę mozna regulowac?


nie mam pojecia, ale serwisowka daje taką radę 'regulacja linki zaworu temperatury' czy cos w tym stylu.
Z linką może być kilka problemów:
może po prostu spaść z dźwigni klapy regulującej temperaturę,
może obluzować się śruba mocująca pancerz linki do deski
możliwe, że końcówka linki w panelu sterowania spadnie ze ślimaka pokrętła - jeśłi link daje się ręcznie wsuwać i wysuwać z panela to trzeba go rozebrać i tam zajrzeć
  
 
Cytat:
2006-11-02 06:48:21, piotr_ek pisze:
Wiadomości Rok 11267, grupa archeologów wydobyła na dawnych terenach słowiańskiego miasta Warszawa element metalowy. Wg pobieżnych analiz wszystko wskazuje na to, że jest to chłodnica z napisem Daewoo z pojazdu mechanicznego zwanego kiedyś samochodem.



Lepiej tak niż ...

"Wiadomości... (rok 1954)
Firma Daewoo o której jeszcze nikt nie słyszał, wprowadza do sprzedaży części zamienne - takie jak chłodnice cieczy do auta Daewoo Espero.
Powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że pomimo rozpoczęcia produkcji w 1995 popyt na części do ww. wciąż rośnie na skutek wad produckyjnych oraz zaniedbań ze strony użytkownikó prowadzących do awarii tegoż podzespołu.
Użytkownicy pragnący użytkować w przyszłości wspomniany pojazd winni już teraz składać zapisy na części zamienne.
... "

Pozdrawiam - SpeedR