Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-10-31 19:19:26 sprawdź przy zgaszonym silniku, czy przekręcając szybkim ruchem pokrętło temperatury słyszysz głuche 'puk' pod deską rozdzielczą. Jeśli nie - problem powinno rozwiązać regulacja linki.
Jednak obawiuam się, że problem leży gdzie indziej - padnięta (zapchana) nagrzewnica. Wjedź na kanał, pod listwą maglownicy wypatrz dwa gumowe węże wchodzące do kabiny. Przy pracującym silniku rozgrzanym ustaw dmuchawę na max i pokrętło temperatury na max grzanie. Po minucie-dwóch sprawdź temperaturę gumowych węży - oba powinny być gorące. Jeśli: - jeden jest gorący, drugi zimny lub letni - zator w nagrzewnicy, ewentualnie utrudniony przepływ poza nagrzewnicą - oba gorące - coś nie tak ze sterowaniem pod deską rozdzielczą - oba zimne - zator poza nagrzewnicą na przewodzie dolotowym (np. przy parowniku lpg) lub wylotowej. |
mifcia Klubowy Weteran MITSUBISHI COLT Warszawa | 2006-10-31 21:11:06
Sprwdź szczelność przewodów podciśnieniowych (mały rozdzielacz czteroramienny odchodzący z prawej strony kolektora dolotowego) pozdro |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-10-31 21:56:29
albo nie znam się na szyfrach, albo nie umiem czytać między wierszami albo Ci się Robercie_S coś porąbało z letka Mogę prosić o tłumaczenie na polski ?? P.S. Czy ktoś może wie dlaczego problem ze słabiutkim ogrzewaniem występuje głównie w autach z motorem 1,5 ??? |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-10-31 22:06:58 podciśnienie nie ma żadnego wpływu na temperaturę.
Bogdan1: no.. tego... chodzilo mi o to, że jeśli oba są gorące to nagrzewnica jest ok.... i trzeba szukać przyczyny gdzie indziej wprawdzie jest jeszcze możliwe że osady wewnątrz nagrzewicy utrudniają oddawanie ciepła, ale raczej wydaje mi sie to malo prawdopodobne |
desperos Klubowy Weteran Volvo V70 II Lublin | 2006-11-01 09:06:08 piotr_ek nie widze problemu zapchaj sobie nagrzewnice jak Ci to ogrzewanie nie odpowiada i bedziesz mial jak inni.Tutaj czlowiek prosi o pomoc a nie o glupie docinki(jak to sie tylko zdarzaja tylko w Twoim wydaniu) i opinie jakie kto ma ogrzewanie w swoim esperaku...
|
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2006-11-01 10:00:14
Nie Tobie odpowiadałem, tylko Robertowi_S! |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2006-11-01 11:47:18
i takiego to nikt nie zjebie, ale jak ja tlumacze komus zeby pisal w odpowiednim dziale albo zadawal konkretne pytania to kazdy sie rzuca ze sie czepiam tak, teraz sie czepiam ale gdy to robie to wiem o tym ;p a tak tematowo, moje 1.5 tez ma bdb ogrzewanie i to dzieki wymianie nagrzewnicy- poparzyc sie mozna po 10km. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-11-01 11:55:27
A Tobie co ?? ...kazali Ci wyjść w deszczu na cmentarz i musiałeś odreagować ?? ...ulżyło Ci że komuś "odszczeknąłeś" ??.... Wyloozuj bo niczego to nie wnosi a zaraz się zrobi jedno wielkie OT i pyskówka Wracając do tematu...nie wiem w czym rzecz ale jeśli ktoś z esperowiczów wyraźnie narzeka już na ogrzewanko to jest to posiadacz 1,5...czyżby tam nagrzewnicy zapychały się częściej ??...przecie są /chbya/ te same |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2006-11-01 12:28:09
A to nie problem z termostatem w 1.8/2.0? |
desperos Klubowy Weteran Volvo V70 II Lublin | 2006-11-01 14:29:09 a wiec wrcajac do tematu poprzedniej zimy bylem "szczesliwym" posiadaczem forda oriona i mialem podobny problem ale w moim przypadku nagrzewnice trzeba bylo wymontowac,przeplukac pod cisnieniem woda a jeszcze dla pewnosci zalalem ja na noc "ekosolwentem"to taki srodek do odtluszczania,odczyszczania itp...Po zamontowaniu bylo juz o niebo lepiej
pozdrawiam |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2006-11-01 17:05:31 A ja po raz "któryśtam" pozwolę sobie wspomnieć, że wymieniając na czas (czyli co ok. 3 lata) płyn chłodzący a przy tej okazji płucząc układ chłodzenia odpowiednimi specyfikami, usuwającymi szlam i kamień kotłowy, na prawdę akurat ten element nie powinien sprawiać kłopotów w Espero.
Naturalnie to rada przyszłościowa. Uważam jednak, że zgodnie ze słowami reklamy: "... lepiej zapobiegać niż leczyć". Większość przypadków niedomagania ukł. chłodzenia wynika albo z powodu zaniedbania go przez właściciela, albo z powodu błędnego montażu elementów instalacji LPG. Często niestety wpływ mają oba czynniki. Przy okazji napiszę, że warto stosować markowe płyny do układów, gdzie w elementach instalacji chłodzenia wykorzystano aluminium. Mam nadzieję, że nie zabrzmi to jak kryptoreklama, ale polecam płyn Valvoline MaxLife Coolant 50/50 (nie mam nic wspólnego z firmą Valvoline ). Po pierwsze ma on bardzo wysoki punkt wrzenia (ok. 160 st. C) co niezwykle skutecznie chroni m.in. uszczelkę głowicy. A poza tym, szereg innych zalet jak dodatki przeciwpienne (w dodatku działające) oraz uszlachetniacze wpływające korzystnie na stan elementów gumowych. Pozdrawiam - SpeedR |
Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2006-11-01 17:26:51
Tak jest. Pniom w układzie chłodzenia mówimy stanowcze NIE! Sorry. NMSP |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2006-11-01 22:40:13
A w ten sposób o tym nie pomyślałem Pozdrawiam - SpeedR |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2006-11-02 06:48:21
Wiadomości Rok 11267, grupa archeologów wydobyła na dawnych terenach słowiańskiego miasta Warszawa element metalowy. Wg pobieżnych analiz wszystko wskazuje na to, że jest to chłodnica z napisem Daewoo z pojazdu mechanicznego zwanego kiedyś samochodem. |
tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2006-11-02 11:31:53
A w jaki sposób tą linkę mozna regulowac? |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-11-02 11:43:48
nie mam pojecia, ale serwisowka daje taką radę 'regulacja linki zaworu temperatury' czy cos w tym stylu. Z linką może być kilka problemów: może po prostu spaść z dźwigni klapy regulującej temperaturę, może obluzować się śruba mocująca pancerz linki do deski możliwe, że końcówka linki w panelu sterowania spadnie ze ślimaka pokrętła - jeśłi link daje się ręcznie wsuwać i wysuwać z panela to trzeba go rozebrać i tam zajrzeć |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2006-11-02 11:55:28
Lepiej tak niż ... "Wiadomości... (rok 1954) Firma Daewoo o której jeszcze nikt nie słyszał, wprowadza do sprzedaży części zamienne - takie jak chłodnice cieczy do auta Daewoo Espero. Powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że pomimo rozpoczęcia produkcji w 1995 popyt na części do ww. wciąż rośnie na skutek wad produckyjnych oraz zaniedbań ze strony użytkownikó prowadzących do awarii tegoż podzespołu. Użytkownicy pragnący użytkować w przyszłości wspomniany pojazd winni już teraz składać zapisy na części zamienne. ... " Pozdrawiam - SpeedR |