1300 enduro

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jestem posiadaczem od tygodnia forda escorta 1.3 enduro z 1998 roku i nie wiem cz ten samochód ma wielo czy jedno punktowy wtrysk i czy pasek rozrządu jest gumowy czy łancuch za odpowiedz dziękuje
  
 
Wtrysk wielopunktowy, łancuch rozrządu.

Aha 1.3 nazywa się Endura, a nie Enduro. Ale to tak przy okazji
  
 
Cytat:
2004-05-02 16:56:22, WilK pisze:
Wtrysk wielopunktowy, łancuch rozrządu.



Mam taki sam, zastanawiam się co ile należy go wymieniać? Jakie są ewentualnie objawy zużycia łańcucha rozrządu?
  
 
z reguły łańcuch rozrządu wytrzymuje niż sam silnik....nie zawracaj soebie tym głowy kolego
  
 
konstruktory przerzucili sie na paski po są lżejsze, silniki sie lepiej da wywazyć i są tańsze........łańcuch jest bardziej odporny na zerwanie, ale głośniejszy. O niego tez trza zadbać, jak w rowerze - reż sie wyciaga puka o pokrywę, krusząć silumin. Zetec nietety jest silnikiem kolizyjnym Endura tyż
  
 
Alez Sinusku, łańcuch to nie przeżytek. W Duratecach V6 jest, tylko rolkowy i z tworzywa
  
 
Pisząc myślałem o starszym rozwiązaniu

W Rzógu były dwa platikowwe koła rozrządu i jakoś chodziło
  
 
U mnie to dopiero archaik A jeszcze jakoś kręci
  
 
Stare nie znaczy złe
  
 
Witam kolegę.Ja też mam 1,3 endura tylko 97r.W tym silniku nie wymienia się paska.Chyba że robi się remont silnika to wtedy tak.
  
 
Odświeże "kotleta" poniewaz interesuje mnie co siedzi w moim nowym nabytku

poj. 1300 EFI rocznik 1996
Czy ma jedno czy wielopunktowy wtrysk?
Jaki ma rozrząd (pasek czy łańcuszek) ponieważ bede robil remont silnika (przebieg 131 tys km stuka panewka na wale) i czy rozrząd tez musze wymieniać?
Pozdro
Mikruss
  
 
Nikt mi nie odpowie
  
 
dokładnie masz silniczek endura e
wielopunktowy wtrysk łancuch rozrządu, ale cos mi sie nie chce wierzyć ze po 130 tys wytarła sie panewka....
  
 
przecież już 3 lata temu odpowiedziano na to pytanie

masz wielopunkt i łańcuch
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: gumbas5 dnia 2007-02-14 17:45:35 ]
  
 
hm po 130 .....prędzej na pasku byś już dojechał do warstatu
a na łańcuchu to jeszcze byka pociągniesz
tyż mam łańcuszek i gdyby nie on to ...odpukać ...bym był po podruży do zakopka tej zimy, po jego wymianie.
  
 
No dobra spoko mam ten łańcuch ale jeżeli bede teraz robił remoncik (szlif wału, korbowodu, nowe panewki i uszczelniacze w silniku) to rozrząd tez wymieniać czy zostawić ten stary.
przebieg myśle ze jest oryginalny (130 tys km) poniewaz znalazlem neklejke z 2005 roku z przebiegiem 105 tys (w tedy tez zmienil sie wlasciciel auta).
PS: Autko tydzien temu przywiozłem z Niemiec
  
 
przy portfelu bez dna mój ma 205....... opinia ASO: przeżyje silnik, do 300 można nie ruszać....oby owszem rechocze
ale co robić, jeździ, to nie grzebię.
pozdro
  
 
skoro poszła panewka to raczej nie jest oryginalny, a co do rozrzadu to jest dadatkowa kasa ale jak juz robisz remont to moze warto wymienic, stary jeszcze powinien pociagnąć, ale sprzwdz stan kół zębatych, jesli sa powycierane to raczej silnik ma wiecej niz 130
  
 
zgadza się, jak już robisz taki remont to wymień również łańcuch i koła zębate


a co do przebiegu to na 99% jest nieoryginalny skoro remont już cię czeka