Zmiana auta..... na diesel ?!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w tym sezonie chce zmienić mk VI 1.3 benz, na mk VII DT,
przeglądałem forum jest duzo informacji, ale czy jest coś, na co przy kupnie tego silnika zwrócic szczególna uwagę,
dziekuję za pomoc i pozdro
  
 
pewnie to co normalnie + stan turbiny np
ale tu juz powinni sie wlasciciele ropniaczkow wypowiedziec
  
 
Cytat:
2007-03-07 14:24:18, Blured pisze:
w tym sezonie chce zmienić mk VI 1.3 benz, na mk VII DT, przeglądałem forum jest duzo informacji, ale czy jest coś, na co przy kupnie tego silnika zwrócic szczególna uwagę, dziekuję za pomoc i pozdro



jezeli chodzi o silnik (z doswiadczenia 1.8d) to nie ma z nimi problemow o ile na czas: olej paski filtry itd.

bardziej obawialbym sie o blacharke

no i wiadomo przebieg im wiekszy tym bardziej prawdopodobne ze cos sie moze sypnac (dot 1.8d) wszystko "jak dbasz tak masz"
  
 
Cytat:
2007-03-07 14:24:18, Blured pisze:
w tym sezonie chce zmienić mk VI 1.3 benz, na mk VII DT, przeglądałem forum jest duzo informacji, ale czy jest coś, na co przy kupnie tego silnika zwrócic szczególna uwagę, dziekuję za pomoc i pozdro



Zwróc uwagę na turbineee (czytaj z francuskiego )
Czy nie dymi jak przydusisz na ciepłym silniku na niebiesko. Silnik generalnie powinien byc suchy, mokry wylacznie obok zbiorniczka plyny wspomagania (normalka) No i czy nie wyjeżdzony mocno tj spróbuj ustalić jakiś bliski prawdy przebieg. Do 200Kkm mozna brać, jeszcze pojeździ.
  
 
gdyby jednemu wieskowi spod poznania sie nie pomylil przebieg o jedyne 100tysia (zdradzily go papiery kupna autka u naszych zachodnich sasiadow 225kkm chcial sprzedac jak 125kkm - licznik 5cio cyfrowy) to dzis jezdzilbym 1.8td. nawet bylem zdecydowany go kupic ale kotles nie chcial opuscic ceny, w zamian oferujac uwaga... 2 zimowki. no to zrezygnowalem. silnik byl ok i turbina ladnie pracowala (przyspieszenie w normie). takze moja rada... jesli jest licznik 5cio cyfrowy sprawdz dokladnie papiery, badz ksiazke serwisowa, no i nalepki z przegladow. wszystko to oczywiscie mozna poprzerabiac, ale warto sprawdzic. mi sie oplacilo... a to co mi doradzili zeby sprawdzic:
1. czy przy odpalaniu puszcza czarnego dymka i czy ponzniej nie kopci
2. jak odpala z zminego silnika (tylko to najlepiej zima sprawdzic)
3. zapach z wlewu paliwa (czy opal nie byl lany)
4. 3 albo 4 bieg (nie pamietam dokladnie) czas przyspieszenia od 60 do 100 km/h powinien byc w granicach 9 - 10 sec (to tescik na turbine)
pewnie jest wiecej ale to niech sie wypowiedza bardziej doswiadczeni


[ wiadomość edytowana przez: griecco dnia 2007-03-07 14:42:36 ]

[ wiadomość edytowana przez: griecco dnia 2007-03-07 14:49:52 ]
  
 
Cytat:
2007-03-07 14:38:57, griecco pisze:
4. 3 albo 4 bieg (nie pamietam dokladnie) czas przyspieszenia od 60 do 100 km/h powinien byc w granicach 9 - 10 sec (to tescik na turbine) pewnie jest wiecej ale to niech sie wypowiedza bardziej doswiadczeni [ wiadomość edytowana przez: griecco dnia 2007-03-07 14:42:36 ] [ wiadomość edytowana przez: griecco dnia 2007-03-07 14:49:52 ]


za długo Panie kochany to jakies 5 sekund z czartego biegu. Ale generalnie tak powinno być. I najważniejsze to z góry nastawić się na wymianę rozrządu i oleju po kupnie. Miec te koszty w palnie zakupu.
  
 
super dzieki wielkie
jak piszecie tak zrobię, nigdy diesla nie miałem tylko coś czytałem oględnie
pozdro wszystkim
  
 
Cytat:
2007-03-07 15:01:44, Horhe pisze:
za długo Panie kochany to jakies 5 sekund z czartego biegu. Ale generalnie tak powinno być. I najważniejsze to z góry nastawić się na wymianę rozrządu i oleju po kupnie. Miec te koszty w palnie zakupu.



ja piedziele jakie rakiety mają 5sekund!!!

honda accrod 2.2 cdti ma 6,6 sek . do setki na 4 biegu ale 340Nm


no i po cholere fura za 70 tys:
  
 
Cytat:
2007-03-07 15:36:49, skidmarks pisze:
ja piedziele jakie rakiety mają 5sekund!!! honda accrod 2.2 cdti ma 6,6 sek . do setki na 4 biegu ale 340Nm no i po cholere fura za 70 tys:


bo z turbo trza umiec korzystać nie no moze przesadziłem że 5 sekund. Katalogowo 0-100 w 16,3 sek. Z czego ile moze zająć te od 60 do 100km/h? moze mniejszą połowę czyli tak z 7 sek. 10 sekund to za wolno, zdaje sie mi jakos to szybciej wychodziło. Mondo jest podobny ale cięższy. gdyby tak trzymać Essa na 3000obr z trójki przejsc na czwarty bieg i szybko to zrobic nie wpadając w dziurę turbo ten wynik jest możliwy do osiągnięcia.


[ wiadomość edytowana przez: Horhe dnia 2007-03-07 16:18:48 ]
  
 
Cytat:
2007-03-07 16:01:25, Horhe pisze:
bo z turbo trza umiec korzystać nie no moze przesadziłem że 5 sekund. Katalogowo 0-100 w 16,3 sek. Z czego ile moze zająć te od 60 do 100km/h? moze mniejszą połowę czyli tak z 7 sek. 10 sekund to za wolno, zdaje sie mi jakos to szybciej wychodziło. Mondo jest podobny ale cięższy. gdyby tak trzymać Essa na 3000obr z trójki przejsc na czwarty bieg i szybko to zrobic nie wpadając w dziurę turbo ten wynik jest możliwy do osiągnięcia. [ wiadomość edytowana przez: Horhe dnia 2007-03-07 16:18:48 ]



z 7 sek. tez przesada i umiem korzystac z tubro

takim mondeo jak nmasz gdzies z 1 tys zrobiłem i wrazenia na mnie nie zrobił zadnego

co ciekawe BMW 524TD o wiele lepiej fruwa chodź jest cieższy i ma 115 koni ale za to 2,4 pojemnosci i 6 garkoof

a 16,3 uffff współczuje

kiedys miałem 1.8D ale jako wózek na zakupy z 6 tys zrobiłem w niecały rok - a jak jechałem na big spot poznan to miałem łzy w oczach bo 1.4 bugza i remika mnei objezdzał - ale pasował bo w garazu zawsze stał i czekał 2.8 192 koni z którego praktycznie nei wysiadałem

wiec dodaj do tych 7 sek. bo głupio brzmi
  
 
ja swoje wypowiedzi motywuję wrażeniami z jazdy, Ty pewnie z neta. Nie porównuj tu 1,8D bo... wiesz jak jest. Są czynniki na drodze które nie pozwolą Ci na sprawdzenie takich osiągów. Wystarczy mieć 1/4 baka ON, sprzyjające powietrze (czytaj chłodne) i prowadzić samemu- daję gwarancję że wynik 60-100 przy odpowiednim korzystaniu z turbo jest realny.
Nic nie poradzę na to że jak jechaleś oszczędnie swoim wózkiem na zakupy bez redukcji rozpędzony bugz wziął Cie na miekko.
  
 
a pomiary dokonywales jakims sprzetem czy tylko Twoje widzimisie
  
 
Cytat:
2007-03-07 16:45:08, kainek pisze:
a pomiary dokonywales jakims sprzetem czy tylko Twoje widzimisie


moje widzimisie
  
 
Cytat:
2007-03-07 16:41:36, Horhe pisze:
ja swoje wypowiedzi motywuję wrażeniami z jazdy, Ty pewnie z neta. Nie porównuj tu 1,8D bo... wiesz jak jest. Są czynniki na drodze które nie pozwolą Ci na sprawdzenie takich osiągów. Wystarczy mieć 1/4 baka ON, sprzyjające powietrze (czytaj chłodne) i prowadzić samemu- daję gwarancję że wynik 60-100 przy odpowiednim korzystaniu z turbo jest realny. Nic nie poradzę na to że jak jechaleś oszczędnie swoim wózkiem na zakupy bez redukcji rozpędzony bugz wziął Cie na miekko.




co ty gadasz za pierdy bez redukcji

bo wiem jak sie jeździ autami

p.s. sprzyjające powietrze czyt. chłodne - super spróbuje zmierzyć pod wiatr który pedzi z predkoscia 80 km/h - to licznik przekrece taki zimny bede miał

a jesli chodzi o auta to nie biore pomiarów z neta bo aut którymi zrobiłem pow. 10 tys jest mnóstwo i szególa góra miały do 5 lat

a 1.8D przytoczyłem zeby ci pokazac ze wiem jaki twój TD to padaczka jesli chodiz o dynamike





[ wiadomość edytowana przez: skidmarks dnia 2007-03-07 16:55:23 ]
  
 
Cytat:
2007-03-07 16:53:44, skidmarks pisze:
co ty gadasz za pierdy bez redukcji bo wiem jak sie jeździ autami p.s. sprzyjające powietrze czyt. chłodne - super spróbuje zmierzyć pod wiatr który pedzi z predkoscia 80 km/h - to licznik przekrece taki zimny bede miał a jesli chodzi o auta to nie biore pomiarów z neta bo aut którymi zrobiłem pow. 10 tys jest mnóstwo i szególa góra miały do 5 lat a 1.8D przytoczyłem zeby ci pokazac ze wiem jaki twój TD to padaczka jesli chodiz o dynamike [ wiadomość edytowana przez: skidmarks dnia 2007-03-07 16:55:23 ]


Alez drogi skidmarksie, wclae nie twierdze ze Mondo to rakieta. Ess zjadłby go w wyscigu do setki. Nie dodawaj sobie powagi stwierdzeniem że jeździłeś tyloma samochodami, bo to niepoważny argument. I nie jedź pod wiatr bo zaniżysz wynik.
  
 
Cytat:
2007-03-07 17:05:23, Horhe pisze:
Alez drogi skidmarksie, wclae nie twierdze ze Mondo to rakieta. Ess zjadłby go w wyscigu do setki. Nie dodawaj sobie powagi stwierdzeniem że jeździłeś tyloma samochodami, bo to niepoważny argument. I nie jedź pod wiatr bo zaniżysz wynik.




jak nie powazny to ty wyjechałeś ze z neta biore
doswiadczenia '

ale ty ciezki gosciu jestes . Koneic tematu

  
 
a spieralismy sie tylko o 3 sekundy, widzisz jaki Ty jestes
  
 
Niepodoba sie przyspieszenie w 1.8TD to moze chcecie moim 1.8d suchym polatac szczegol jak teraz 17" zalozylem super
  
 
....się mi tu pospierali o sekundy , a ja pytałem o coś odmiennego, ale cóż i za to dzięki
  
 
Cytat:
2007-03-07 16:29:03, skidmarks pisze:
kiedys miałem 1.8D ale jako wózek na zakupy z 6 tys zrobiłem w niecały rok - a jak jechałem na big spot poznan to miałem łzy w oczach bo 1.4 bugza i remika mnei objezdzał

Do wyprzedzania maluchów, polonezów itp. mi styknie. I dochodzi do tego koszt utrzymania i zakupu ropy ale nie wątpię w to, że wiesz o co chodzi