Jak podłaczyc Hebel 6 punktów.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, macie może jakiś schemat albo zdjęcia jak podłączyć Hebel (wyłącznik prądu) 6 punktów ?
  
 
jak kupowales nowy to masz w pudelku instrukcje
  
 
Jak bym miał to bym się nie pytał.
  
 
a masz rezystor 3 ohmowy 11 watt do tego?
  
 


Tylko sobie sprawdz ktore styki zwierne, a ktore rozwierne.
  
 
no to tu masz nawet bardziej rozbudowana wersje instrukcji z pudelka :] nic dodac nic ujac
  
 
O wielkie dzięki... a może powiecie jak najlepiej puścić linkę od wyłącznika zewnętrznego ?
  
 
ja bym jeszcze dodał że ten rezystor ma być 11W
  
 
Cytat:
2007-03-20 16:32:40, 3zeR_MDS pisze:
a masz rezystor 3 ohmowy 11 watt do tego?


dodane zostalo na poczatku
  
 
ok, nie zauważyłem
  
 
moze ktos wyjasnic po co opornik :/
  
 
mysle ze chodzi tu o dodatkowe zabezpieczenie przed masą majace na celu obnizenie wartosci pradu, ale to jest tylko moje gdybanie. w kazdym razie uklad 6 punktowy wymaga takiego rezystora wiec jakis cel to musi miec
  
 
Cytat:
2007-03-21 01:00:24, Parnel pisze:
moze ktos wyjasnic po co opornik :/



Odcinajac prad w obwodzie, alternator dalej go produkuje. Musisz go gdzies wytracic. I wlasnie na tym rezystorze produkowany prad wytracasz. Inaczej mozesz diody prostownicze spalic.
  
 
to nie wyłącznik 6-cio punktowy tego wymaga, tylko jest to zabezpiecznie przed przepięciami, oraz pozwala "rozładowac" alternator, ktory w momencie odpięcia akumulatora nie ma gdzie odprowadzic wygenerowanego prądu, co moe destruktywnie wpłynąć na diody w nim zawarte.
Rezystor poprostu w chywili wyłączenia zwiera plus instalacji elektrycznej z masą zamykając w ten sposób obwód.
  
 
A czy do gaznikowca wystarczy wyl. 2-punktowy + przkazniki zeby odlaczyc zaplon, aku i alternator?
  
 
moze i wystarczy ale co ci z tego jak 2 punktowe nie sa o ile sie nie myle dopuszczone na bk
  
 
Nie ma wymagan konkretnie ilo-punktowy ma byc tylko samochod pracujacy na wysokich obrotach ma zgasnac i ma nie byc pradu w instalacji. Chodzi mi wlasnie o to czy da sie to zrobic dwupunktowym (+przekazniki) czy musi byc 6-pkt.
  
 
jak chcesz podlaczyc te przekazniki bo za bardzo nie widze tu opcji? ja mialem na 2 punktowym zrobione cos takiego ale z obejsciem co dawalo staly prad na kablu alternator-akumulator i bylo baaardzo niebezpieczne i watpie zeby to gdziekolwiek dopuscili
  
 
Ja bym zalozyl wylacznik na plusie od aku i przekazniki tak zeby wlaczaly zaplon i wzbudzenie alternatora kiedy jest napiecie za wylacznikiem. Ale nie znam sie zbytnio na elektryce (ukonczylem tylko wydz. el. na AGH ) wiec pytam czy to bedzie dzialac. Chytros ma chyba dwa heble 2-pkt z Nysy polaczone linka i jest OK.
Dzieki za info.
  
 
Na przekażnikach raczej nie bedzie sie tego dało zrobić, ponieważ przy włączonym silniku napięcie bedzie po obu stronach wyłącznika.
W zasadzie jedyne wyjśćie to dwa wyłączniki połączone linka. To o czym pisze 3zeR faktycznie działa, ale nie do końca jest zgodne z przepisami, choć cieżko to wykryc :]