Jak podłaczyc Hebel 6 punktów. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czytam właśnie załącznik J i faktycznie nie ma tam nic ze musi byc 6pkt, mozliwe ze da sie to zrobic tak jak mowisz, tylko pytanie czy zostanie to zaakceptowane przez panów sedziów. jesli zrobisz to dobrze, bez ryzyka ze gdzies bedzie zostawal prad i ze w wypadku dzwona nie pojdzie iskra i nie wysadzi cie w powietrze to mysle ze bedzie to dawalo rade

P.S. A jednak nie bedize dzialac skoro Amper tak twierdzi


[ wiadomość edytowana przez: 3zeR_MDS dnia 2007-03-21 20:32:14 ]
  
 
Odkopuje.
Odrazu mowie, ze nie mam zielonego pojecia o elektryce. Bede robil swapa 899ccm (elektryke ktos mi zrobi , musze wymienic przewod plusowy na dluzszy, a ze starego malucha zostal mi hebel (chyba od nysy albo zuka), chce go zamontowac z przodu tunelu. Czy jesli skroce seryjny przewod plusowy, zrobie drugi w to miejsce od akumulatora i polacze heblem te dwa przewody, to czy bedzie odcinal tylko rozrusznik czy caly prad w samochodzie?
  
 
odetnie rozrusznik i ładowanie akumulatora, a napięcie na instalacji dalej bedzie.
  
 
bedzie to bardziej zabezpieczenie przed kradzieżą niż skutkami wypadku pzdr
  
 
To jak w takim razie to podlaczyc?
  
 
na 2 pkt heblu nie masz mozliwosci zrobienia w pelni bezpiecznego wylacznika. mozesz wsadzic go w kabel glowny do rozrusznika + podlaczyc do niego plusy idace na instalacje ale to ci i tak niewiele da bo musisz pociagnac bezposrednio + z alternatora do akumulatora poza wylacznikiem, i w tym kablu bedzie non stop prad mimo odcinania reszty wylacznikiem. ja tak mialem poprzednio zrobione i dzialalo, aczkolwiek jakby gdzies ten kabel sie przetarl to wrazie dzwona moglbym miec bum
  
 
Czytalem, chyba na forum autoklubu, ze gosc startujacy sejem ma podlaczone rownolegle dwa 2pkt wylaczniki i bk przechodzi bez problemow.
  
 
A ja zadam takie pytanie gdzie taki hebel można kupić najlepiej jak by ktoś podał linka na allegro bo nie wiem jak to nazwać i gdzie tego szukać
  
 
allegro tyle ze te sa tylko dwupunktowe. 6pkt kupisz w sklepach z akcesoriami rajdowymi/tuningowymi
  
 
A dokładniej gdzie kupie np w Poznaniu lub w internecie
  
 
miedzy innymi www.prince.com.pl www.mplum.pl www.imracing.pl
  
 
2brally
  
 
Jeśli już zakładać dwypunktowy to najlepiej na masę, czyli pomiędzy zacisk "-" na aku a karoserię. Tak mam u siebie zrobione. Minus oczywisty - jeśli alternator ładuje to silnik nie zgaśnie. Na wolnych obrotach przy zapalonych światłach gaśnie - ładowanie nie pokrywa potrzeb. Czyli teoretycznie żeby wyłącznik nie spełnił swojej roli to musiałby się gaz zablokować a pochylenie auta nie przekraczać 45st. (gaźnik do góry nogami nie bardzo chce pracować).

Taki wyłącznik przydaje się głównie przy wszelakich naprawach wymagających odłączenia prądu w aucie - jeden gest i prądu nie ma, zamiast odkręcania klemy.
  
 
to po co taki hebel? dla swojej wygody? hebel to wylacznik bezpieczenstwa i w takim wypadku nie spelnia swojego zadania
  
 
a gdyby podlaczyc 2 punktowy hebel do wylacznika wstrzasowego?
wtedy silnik sie wylaczy i nie bedzie pradu chyba elektrykiem nie jestem ale mam zamiar tak zrobic w swojej padaczce
  
 
jezu a nie prosciej wlzyc po prostu 6 pkt? przynajmniej ma sie pewnosc ze zadziala jak bedzie trzeba
  
 
Cytat:
2007-05-18 17:49:36, rallyman pisze:
a gdyby podlaczyc 2 punktowy hebel do wylacznika wstrzasowego?



EDIT:
dobra juz sprawdzilem- wylacza sie tylko pompa ale dalej prad jest