Chipsy - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No to jestem w pelni uswiadomiony Jak sie uporam z zawieszeniem i bedzie sens, to tez sie skusze
  
 
To rozumiem, że dla ew. testów będzie inna cena ?
  
 
Cytat:
2007-04-11 16:46:29, zork pisze:
Sebastian, zaplonem tez sie bawisz? bo w tym tkwi tez sporo rezerw, przy LotniczymPaliwieGazowym zwlaszcza


Zapłon to podstawa
  
 
..No to AutoSeba i ja sie pisze.. Bo to co piszesz wydaje mi sie rozsadne
  
 
I ja się zapytam bo oferta kusząca. Jaki przyrost mocy w X25DT?? 100 pln niewiele, a kolega mnie coś ostatnio denerwuje
  
 
Przyrosty

mając na uwadze ,że wszystkie mody są w 99% zgodne z orginałem.

We wszystkich 2,5TD jest 87C257 i ze względu na koszt około 50zł za układ , za 100zł moda wgrywam na orginalną kość , za 150zł na nowym układzie.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2007-04-11 23:50:25 ]
  
 
Ja niedlugo jade bedziemy testowac. Po co dawac zarabiac innym skoro mozna dac koledze
  
 
Cytat:
2007-04-11 15:33:47, autoseba pisze:
Co do X30XE , to właśnie wróciłem z ostrej jazdy po mieście , na sporcie z racji automatu i wrażenia są niesamowite , jeszcze mi się nogi trzęsą , czekam na testy innych osób.



Dzisiaj miałem mozliwość 'potestowania' wieczornego na mieście testowałem na Hallera przy pomocy Alfy Romeo z wielkim tłumikiem końcowym .. 'kolega' za kierownicą tak bardzo chciał mnie dogonić, że skrzyżowanie przed carrefour'em przejechał na czerwonym świetle gosciu nie był z Wrocka - chyba się zagapił ...
a wracając do tematu .. czuć lekką zmianę na +, także moim zdaniem za te pieniądze warto
  
 
A czy po tej zmianie imobilizer działa?
  
 
Cytat:
2007-04-12 08:17:03, Scooby pisze:
A czy po tej zmianie imobilizer działa?


Immobilizer nie jest zapisany w pamięci eprom(chipie) , tylko w pamięci podręcznej procesora , a tej nie zmieniam.
  
 
Cytat:
2007-04-11 23:22:39, autoseba pisze:
We wszystkich 2,5TD jest 87C257 i ze względu na koszt około 50zł za układ , za 100zł moda wgrywam na orginalną kość , za 150zł na nowym układzie.




W końcu znalazłem tanie zamienniki , teraz 100zł za chipa do 2,5TD , bez ruszania orginału.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2007-04-13 17:59:55 ]
  
 
..Diagtronic, V-tech, bla bla - Siadaja przy ChipAutoSeba
  
 
Pierwszy raz slysze takie dziwadla, powiedz mi skoro zwiekszasz ilosc paliwa to jak zwiekszasz ilosc powietrza ??
Nie wierze w przyrost 10KM w silniku bez turbo.
  
 
..Mało wiesz - ooooj małoooo
  
 
Cytat:
2007-04-13 20:03:23, szefer pisze:
Pierwszy raz slysze takie dziwadla, powiedz mi skoro zwiekszasz ilosc paliwa to jak zwiekszasz ilosc powietrza ?? Nie wierze w przyrost 10KM w silniku bez turbo.


To jest robione w bardzo prosty sposób, fabryka obcina moc i to sporo zubożając dawke paliwa w stosunku do powietrza , powiedzmy że chip przywraca równowage stosunki 1:13.
Spalnie stukowe równoważą opóźnieniem zapłonu i tak mamy tzw. dziury w mapach fabrycznych
  
 
Cytat:
2007-04-13 21:55:18, autoseba pisze:
chip przywraca równowage stosunki 1:13. Spalnie stukowe równoważą opóźnieniem zapłonu i tak mamy tzw. dziury w mapach fabrycznych


Mieszanka stechiometryczna czyli lambda 1 to 14,75:1 jeżeli wzbogacisz ją do 12:1 to efekt jest tylko jeden wzrasta temperatura spalania i zaczyna sie koniec silnika a zwłaszcza jego tłoków
  
 
sss25, od wzbogacenia mieszanki (obniżenie AFR, dolanie paliwka, jak zwał tak zwał) rośnie EGT?
ciekawe, jakiś artykuł/cokolwiek na uzasadnienie?
do tej pory myślałem że uboga mieszanka podnosi temperaturę spalania i powoduje spalanie stukowe...
  
 
w tym wypadku-13:1 to za bogata mieszanka a temperatura spalania wzrasta tak samo jak w przypadku ubogiej mieszanki
  
 
Cytat:
2007-04-13 22:11:26, sss25 pisze:
Mieszanka stechiometryczna czyli lambda 1 to 14,75:1 jeżeli wzbogacisz ją do 12:1 to efekt jest tylko jeden wzrasta temperatura spalania i zaczyna sie koniec silnika a zwłaszcza jego tłoków


Co do stosunku masz rację , troche to zaokrągliłe, ale nawet stosunek 1:14,75 występuje tylko w danej grupie silników , przy nowszych ,lub starszych typach będzie on inny np. bezpośredni wtrysk paliwa .
Co do temperatury spalania to przy zbyt bogatej mieszance temperatura spalania maleje , jest to jeden ze sposobów obniżenia temperatury spalania. Dlatego w najnowszych silnikach na każdy cylinder przychodzi czujnik :temperatury w komorze spalania , ciśnienia i stosunku mieszanki.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2007-04-13 23:07:33 ]
  
 
sss25, ciekawe rzeczy nam opowiadasz, w takim razie np ludziki z turbo-potworami powinni szybciutko wracać do afr 14.7 coby im tłoki nie popłynęły od zbyt bodatej mieszanki...

co do afr - fajny patent to jeszcze "miejscowe" wzbogacanie mieszanki, kiedy przy niskich obciazeniach silnika komp daje ogolem uboga mieszanke "podlewajac" wiecej paliwka w obszar zaplonu - ale to chyba tylko w silnikach xDI



[ wiadomość edytowana przez: zork dnia 2007-04-13 23:11:55 ]