Tarcze hamulcowe wentylowane, a niewentylowane

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No właśnie- jakie są różnice w budowie i właściowościach pomiedzy tymi tarczami?
  
 
te wentylowane mają lepsze chłodzenie i są droższe a niewntylowane więcej się grzeją i są tańsze......więcej różnic nie znam
  
 
Cytat:
2007-04-11 21:33:06, andrzej197710 pisze:
te wentylowane mają lepsze chłodzenie i są droższe a niewntylowane więcej się grzeją i są tańsze......więcej różnic nie znam


Tyle to ja też wiem.
Ale o chodzi mi bardziej od strony technicznej- co powoduje (jaki element budowy) tą "wentylację" tarcz?
  
 
Tarcze niewentulowane to taki płaski kapelusz. Tarcza wentylowana różni sie tym, że "rondo" kapelusza jest jakby 2-warstwowe (z żeberkami pomiędzy pierścieniami). Te żeberka odzzielają od siebioe kanały którymi przelatuje powietrze (poruszane siła odśrodkową). W espero mamy tarcze wntylowane.
Nie myliśc ww. pojęć z tarczami nacinamymi lub nawiercanymi.

Przykłady
Tarcza wentylowana:


Tarcza niewentylowana:




[ wiadomość edytowana przez: Navi dnia 2007-04-11 21:49:19 ]
  
 
Cytat:
2007-04-11 21:27:14, Esperynek pisze:
No właśnie- jakie są różnice w budowie i właściowościach pomiedzy tymi tarczami?



Wentylowane są jakby "podwójne" (pomiędzy "dyskami" powietrze chłodzi materiał) - zwykłe są z litego jednego kawałka materiału.
  
 
Wentylowane też są zazwyczaj lane jako monolit.
  
 
Cytat:
2007-04-11 21:50:18, Navi pisze:
Wentylowane też są zazwyczaj lane jako monolit.



OK, może się źle wyraziłem - chodzi mi o wygląd tarczy.
  
 
tarcza zwykła


tarcza wentylowana


tarcza nacinana (np. brembo max)


tarcza nawiercana (np. zimmermann sport)


P.S. Dziękuję allegrowiczom za udostępnienie fotek...