Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-02-16 23:16:57 Pierwsze testy pod megatune |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-02-18 20:36:07 Powoli głowica 16v zaczyna się uzbrajać:
Głowica dostała 4 indywidualne cewki , ponadto kolektor wreszcie doczekał się porządnego uchwytu na linkę od gazu dzięki koledze Wałkowi i jego tigowi [ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-02-18 20:39:47 ] |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-03-13 23:22:42 Nowy ECU poskładany:
testy wkrótce ... dla porównania ostatnia modyfikacja poprzedniej płyty: [ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-03-13 23:29:12 ] |
waldi919 Biecz | 2011-03-24 21:46:21 Święty jesteś prze....j powodzenia życzę i czekam na efekty tej pracy. |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-03-27 21:35:13 Fotka z dzisiejszego otwarcia sezonu z Tuning Team Tarnów
|
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-04-29 12:22:59 Mały update prac nad nowym silnikiem:
Wałki z delty 2.0 16v zrobione przez Rewar na ok 280 stopni i 9.9 mm wzniosu porting głowicy - jeszcze nie skończony z braku czasu. polerka zaworów. Obecnie jestem na etapie kończenia portingu głowicy, zawory wróciły od szlifierza , kompletuję pozostałe graty. |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-05-04 16:31:41 Kanały wydechowe zrobione:
Kolej na ssące ... in progress |
eFeSOwiec Miłośnik FSO FSO Polonez 2000 Warszawa | 2011-05-18 09:22:25 Wszystko pięknie wygląda, czekamy na kolejne wieści z placu boju |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-05-19 09:11:56 Głowica juz praktycznie skończona, zeszło ze względu na to że robiłem to w wolnym czasie:
Tak wyglądały kanały przed polerką po wstępnej obróbce paiperem 280: Głowica po papierze 500: jeszcze papier 2500 i pasta polerska Po tym trafia do zakładu obróbki coby przeszlifować wszystkie gniazda zaworowe i zaczynamy składać sprzęta. [ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-05-19 09:14:11 ] |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-05-26 15:45:03 Kanały skończone, mimo że wielu uważa że nie powinno się polerować to do auta do zabawy wyglądają w ten sposób:
Przy okazji gniazda zostały przeszlifowane na trzy kąty i dotarte zawory: oraz zakupione nowe graty z wyższej półki to tak na początek dziś pewnie głowicę umyję , poskładam zawory i można oddać do planowania |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2011-05-27 09:37:30
Piszesz o uszczelniaczu CORTECO? ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2011-05-27 12:55:19
|
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-05-27 19:23:15 heheh uszczelniacze corteco nie wpływają na komfort użytkowania w rajdówce jak zakopci nic się nie stanie heheh
A poważnie to chodziło mi o śruby i uszczelkę pod głowicą. Taki update - głowica poskładana i oddana do planowania. jutro do odbioru, przy okazji składania poleciało trochę ku**w pod kątem fiata i jego głębokiego umiejscowienia sprężyn |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-06-04 19:31:30 Mały update:
głowica splanowana,wałki założone: wałki zostały zaazotowane oraz czymś pokryte poprawiającym pracę na ścieranie: przymiarki kółek: jak ustawię luzy zaworowe będziemy dorabiać tłoki [ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-06-04 19:33:35 ] |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-06-11 17:05:39 Mały update - wszystkie 16 zaworów dostało nówki płytki regulacyjne , zawory zacieśninione o 0.05 mm , trochę z wymianą i dokupywaniem płytek zeszło
Teraz pora poskładać resztę głowicy , poskręcać wszystko do kupy i czas na zrobienie tłoków. Dziś może uda mi się kupić "odpowiedni" blok |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-06-16 12:29:27 Tak to ja dokładnie, mam nadzieję że moja pomoc się przydała i układ działa już jak należy.
Odpowiadając na Twoje pytania: - kolektor o zmiennej długości występował w lanciach z systemem VIS - ale bardzo rzadko w silniku 16v więc problem jest z dostaniem tego. Tak czy tak moża będzie się pobawić gdyby się udało go zdobyć. - przy jednostkowej płytce z nietypowymi niektórymi elementami jakoś szybciej mi się projektowało układ bezpośrednio na laminacie, ale może kiedyś zmienię sposób wykonywania płytek. Mały update - wpadł mi blok z lancii delty GT turbo 1600, niestety nadaje się albo do szlifu albo do tulejowania więc projekt chwilowo rozciągnie się w czasie ze względu na poszukiwania nadwymiaraowych tłoków z garbem 6mm Blok ma kilka fajnych rzeczy: - natrysk oleju na denka tłoka - mocniejszą pompę oleju - brak 4 kanałów olejowych - nie będzie trzeba zaślepiać. - koło zamachowe na sprzęgło 230 a nie 190 mm Sam blok: dysza natrysku: Koło zamachowe: Mam nadzieję że kolejny update wkrótce ... [ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-06-16 12:41:21 ] |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-07-05 19:14:41 Mały update - blok idzie do tulejowania wkrótce - będzie robiony pod ciut luźniejsze spasowanie nominalnych tłoków.
W miedzyczasie jedyna rzecz którą zdążyłem zrobić to polerka i lekkie odchudzenie korbowodów: Po tym wszystkim pasuje je wyważyć i z takich hardkorów zostaje wykonać podcięcia na tłokach. |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-07-20 13:22:53 Mały update
Blok wrócił z tulejowania na nominał: Ponadto został nawiercony i nagwintowany otwór pod łapę z RWD. Wyczyszczony i odmalowany. W miedzyczasie wpadł mi kolektor z lancii kappy turbo - wg zachodnich forum , przenosi moment na wyższe oborty , moc w zakres 8000 w zwykłym 2.0. Pierwsza przymiarka kolektora. Teraz juz zostanie pocięty i pospawany na nowo w celu obrócenia przepustnicy pod RWD. Kolejny update wkrótce.. [ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-07-20 13:23:51 ] |