Polonez EFI - rocznik 1987 - Strona 7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco


Pierwsze testy pod megatune
  
 
Powoli głowica 16v zaczyna się uzbrajać:



Głowica dostała 4 indywidualne cewki , ponadto kolektor wreszcie doczekał się porządnego uchwytu na linkę od gazu dzięki koledze Wałkowi i jego tigowi



[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-02-18 20:39:47 ]
  
 
Nowy ECU poskładany:



testy wkrótce ...

dla porównania ostatnia modyfikacja poprzedniej płyty:






[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-03-13 23:29:12 ]
  
 
Święty jesteś prze....j powodzenia życzę i czekam na efekty tej pracy.
  
 
Fotka z dzisiejszego otwarcia sezonu z Tuning Team Tarnów



  
 
Mały update prac nad nowym silnikiem:



Wałki z delty 2.0 16v zrobione przez Rewar na ok 280 stopni i 9.9 mm wzniosu


porting głowicy - jeszcze nie skończony z braku czasu.


polerka zaworów.

Obecnie jestem na etapie kończenia portingu głowicy, zawory wróciły od szlifierza , kompletuję pozostałe graty.

  
 
Kanały wydechowe zrobione:



Kolej na ssące ... in progress
  
 
Wszystko pięknie wygląda, czekamy na kolejne wieści z placu boju
  
 
Głowica juz praktycznie skończona, zeszło ze względu na to że robiłem to w wolnym czasie:

Tak wyglądały kanały przed polerką po wstępnej obróbce paiperem 280:


Głowica po papierze 500:




jeszcze papier 2500 i pasta polerska

Po tym trafia do zakładu obróbki coby przeszlifować wszystkie gniazda zaworowe i zaczynamy składać sprzęta.


[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-05-19 09:14:11 ]
  
 
Kanały skończone, mimo że wielu uważa że nie powinno się polerować to do auta do zabawy wyglądają w ten sposób:



Przy okazji gniazda zostały przeszlifowane na trzy kąty i dotarte zawory:



oraz zakupione nowe graty z wyższej półki



to tak na początek dziś pewnie głowicę umyję , poskładam zawory i można oddać do planowania
  
 
Cytat:
zakupione nowe graty z wyższej półki


Piszesz o uszczelniaczu CORTECO?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2011-05-27 09:37:30, OLO pisze:
Piszesz o uszczelniaczu CORTECO?


  
 
heheh uszczelniacze corteco nie wpływają na komfort użytkowania w rajdówce jak zakopci nic się nie stanie heheh
A poważnie to chodziło mi o śruby i uszczelkę pod głowicą.
Taki update - głowica poskładana i oddana do planowania.




jutro do odbioru, przy okazji składania poleciało trochę ku**w pod kątem fiata i jego głębokiego umiejscowienia sprężyn
  
 
Mały update:

głowica splanowana,wałki założone:


wałki zostały zaazotowane oraz czymś pokryte poprawiającym pracę na ścieranie:


przymiarki kółek:




jak ustawię luzy zaworowe będziemy dorabiać tłoki



[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-06-04 19:33:35 ]
  
 
Mały update - wszystkie 16 zaworów dostało nówki płytki regulacyjne , zawory zacieśninione o 0.05 mm , trochę z wymianą i dokupywaniem płytek zeszło



Teraz pora poskładać resztę głowicy , poskręcać wszystko do kupy i czas na zrobienie tłoków. Dziś może uda mi się kupić "odpowiedni" blok

  
 
Podziwiam zapał i wiedzę, tym bardziej jeśli dobrze pamiętam to kolega pomógł mi w projekcie cyfrowego rozdzielacza zapłonu do mojego autka za co bardzo dziękuję

Ale mam pytania dwa:
1. Nie zastanawiał się kolega nad zastosowaniem kolektora zmiennej długości? Jak już takie rzeczy są robione, to wstawienie na każdy kanał dolotowy oddzielnej przepustnicy (co już jak widać było) i np. 2 czy 3 kanałów dolotowych o różnych długościach nie powinno być problemem.
2. Płytka drukowana jest robiona chyba ręcznie. Nie łatwiej było by (i estetyczniej) wykonać jej komputerowo a potem wykonać ją jedną z popularnych metod (np. termotransferem) lub zlecić firmie?

Pozdrawiam
  
 
Tak to ja dokładnie, mam nadzieję że moja pomoc się przydała i układ działa już jak należy.

Odpowiadając na Twoje pytania:

- kolektor o zmiennej długości występował w lanciach z systemem VIS - ale bardzo rzadko w silniku 16v więc problem jest z dostaniem tego. Tak czy tak moża będzie się pobawić gdyby się udało go zdobyć.

- przy jednostkowej płytce z nietypowymi niektórymi elementami jakoś szybciej mi się projektowało układ bezpośrednio na laminacie, ale może kiedyś zmienię sposób wykonywania płytek.

Mały update - wpadł mi blok z lancii delty GT turbo 1600, niestety nadaje się albo do szlifu albo do tulejowania więc projekt chwilowo rozciągnie się w czasie ze względu na poszukiwania nadwymiaraowych tłoków z garbem 6mm

Blok ma kilka fajnych rzeczy:
- natrysk oleju na denka tłoka
- mocniejszą pompę oleju
- brak 4 kanałów olejowych - nie będzie trzeba zaślepiać.
- koło zamachowe na sprzęgło 230 a nie 190 mm

Sam blok:


dysza natrysku:


Koło zamachowe:


Mam nadzieję że kolejny update wkrótce ...



[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-06-16 12:41:21 ]
  
 
Owszem, układzik chodzi pięknie tak jak powinien, problem był właśnie w tym o czym pisałeś

Można by się pokusić o własnoręcznie zrobionego VIS'a, ale to raczej już nie taka prosta sprawa, trzeba by pomyśleć jak zrobić system do przełączania między kolektorami, a to raczej "robota artysty" aby wszystko pasowało i było szczelne.

Życzę powodzenia w dalszych modyfikacjach.
  
 
Mały update - blok idzie do tulejowania wkrótce - będzie robiony pod ciut luźniejsze spasowanie nominalnych tłoków.
W miedzyczasie jedyna rzecz którą zdążyłem zrobić to polerka i lekkie odchudzenie korbowodów:



Po tym wszystkim pasuje je wyważyć i z takich hardkorów zostaje wykonać podcięcia na tłokach.
  
 
Mały update

Blok wrócił z tulejowania na nominał:



Ponadto został nawiercony i nagwintowany otwór pod łapę z RWD.



Wyczyszczony i odmalowany.



W miedzyczasie wpadł mi kolektor z lancii kappy turbo - wg zachodnich forum , przenosi moment na wyższe oborty , moc w zakres 8000 w zwykłym 2.0.

Pierwsza przymiarka kolektora.



Teraz juz zostanie pocięty i pospawany na nowo w celu obrócenia przepustnicy pod RWD.

Kolejny update wkrótce..



[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-07-20 13:23:51 ]