Stuki w zawieszeniu i nie tylko w 307 ...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem posiadaczem 307, 1,6 benzyna 2003 r.; 51000 km przejechane. Od pewnego czasu pojawiły się stuki w przednim zawieszeniu, zdaje się że z prawej strony. Dochodzą odgłosy jakby zgrzytu metal o metal.
Proszę o pomoc w tej sprawie.
Poza tym po przekroczeniu prędkości 130 km/h drży co prawda nieznacznie, ale drży kierownica.
Jeszcze jeden problem: kierownica przy jeździe na wprost jest minimalnie przekręcona w prawą stronę, miałem już w zwiąku z tym robioną geometrię, ale dobrze było przez krótki okres.
Prosze o pomoc.
Dzięki
  
 
Miałem podobne zdarzenie.Okazało się, że była potrzeba włożenia gumy, pod sprężynie w kolumnie Mcpersona
  
 
Cytat:
2007-02-27 13:48:02, pawelel pisze:
Miałem podobne zdarzenie.Okazało się, że była potrzeba włożenia gumy, pod sprężynie w kolumnie Mcpersona

czyli poprostu podzuszki
  
 
Cześć.
Ja ma 307 1.6 kombi z 2004 r. Przebieg 80000 kkm. Stuki w przednim zawieszeniu mogą być spowodowane zużyciem łącznika stabilizatora. Ja już wymieniałem go 2 razy rok po roku. Zwykle w czasie zimy zaczyna hałasować. Dziwna przypadłość bo zawsze wymieniany jest jeden i z prawej strony. Ten z lewej "żyje" od nowości.
Drżenie kierownicy powyżej 130 km/h. Sprawdź czy przypadkiem nie zgubiłeś jakiegoś ciężarka na przednich kołach. Może być np. zgubiony ten wewnętrzny. Ja zwykle staram się w serwisie aby panowie mocno popracowali nad wyważeniem. Czasami zdarza się, że jedna z opon jest źle odlana i wtedy może być problem z precyzyjnym wyważeniem. Można spróbować ją zamienić z tylną. Ja mam kierownicę przekręconą delikatnie w lewo. Ale się tym nie przejmuję. 307 tak po prosty chyba mają i tyle. Jak zmienię opony na letnie to spróbuję z tym powalczyć.
  
 
Cytat:
2007-04-05 21:15:21, Grzechu1 pisze:
... Ja mam kierownicę przekręconą delikatnie w lewo. Ale się tym nie przejmuję. 307 tak po prosty chyba mają i tyle. Jak zmienię opony na letnie to spróbuję z tym powalczyć.


to nie ma nic wspólnego z modelem, lecz z układem kierowniczym, albo obiawy luzu na maglownicy albo bardziej prawdopodobne luzy na sworzeniu kulowym- "gałce"- drążka kierowniczego. Gdy gałka ma luzy tylko z jednej strony układu, kierownice trzeba lekko skręcać w tą stronę. A drżenie moze pochodzić równie dobrze od zacisku hamulcowego gdy klocek nie "odbija". To jest klasyka w PSA korozja prowadnic w zacisku i blokowanie sie klocków.
  
 
męczyło mnie to (stuki) chyba dwa miesiące - byłem w serwisie, u znajomego mechanika i nic. w końcu w ciemno wymienili łożysko. i na reszcie cisza.

pozdrawiam