131 gaźnik + Turbo [nie volumex]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Interesuje mnie jak mozna rozwiazac sprawe turbiny w wolnossacym, zasilanym gaznikiem, silniczku DOHC. Czy jest to wogole mozliwe aby turbina nie byla sterowana komputerem, a silniczek nie byl na wtrysku. Wiem ze najprostsza sprawa byloby zamontowanie kompresora na pasek, jednak moze ktos cos wie na temat turbiny i przystosowaniu jej do 131.

pozdrawiam i dzieki za info
  
 
Cytat:
2007-06-21 15:37:46, Kamil131 pisze:
Czy jest to wogole mozliwe aby turbina nie byla sterowana komputerem,


Nie ma najmniejszego problemu

Cytat:
a silniczek nie byl na wtrysku.


Chociażby pierwsze wersje Lancii Delty 1.6 HF Turbo z gaźnikiem. Szukaj w góglu pod hasłami "DRAW THRU TURBO" i "BLOW THRU TURBO"
  
 
sciagamy sobie ksiazke np Corky Bell'a i wiemy wsio
  
 
jak widze da sie to zrobic i sa przynajmniej dwie mozliwosci instalacji turbiny. wszystko w teorii brzmi ciekawie i prosto, jednak jak bardzo jest to skomplikowane aby cos takiego odpalic. chodzi mi o poszczegolne rzeczy ktore musialbym zrobic aby to chodzilo.

1.napewno turbina
2 intercooler (chociaz nie koniecznie jesli gaznik montujemy przed turbina)
3specjalny rurowy kolektor wydechowy z wyjsciem na turbinke
4specjalny kolektor ssacy????
cos pominalem?

czu trudno cos takiego zamontowac aby byly jakies rezultaty, a nie wysadzilo silnika

pozdr
  
 
aha czy lepszyj wyjsciem jest montaz turbo przed gaznikiem czy za gaznikiem, i jesli zamontujemy turbine przed gaznikiem to czy gaznik nie musi byc jakis specjalny (podcisnieniowy czy nadcisnieniowy) zeby go nie wysadzilo
  
 
tansze bedzie turbo za gaznikiem
latwiejsze w wystrojeniu
ryzyko jest takie ze jak bedzie BUM w "dolot" to sprezarka moze powiedziec papa
  
 
sory za OT , ale zawsze się zastanawiałem , jak to działa , że sprężana jest gotowa mieszanak , tzn , gaźnik pierwszy a potem turbo , przeciesz turbo się mocno nagrzewa a mieszanka palna może się w ten sposób łatwo zapalić , chyba ,że plotę bzdury i mieszanka znowu aż tak podatna na zapłon od temperatury nie jest
  
 
caly pic polega na tym ze turbo to sa dwie strony: zimna ( tloczaca powietrze ) i goraca ( napedzana spalinami )
mieszanka paliwowa zasadniczo jest wychlodzona i tym samym nie ma znowu takich sklonnosci samopalu

ale masz racje problem ten istnieje i rozwiazuje sie go odbierajac jak najwiecej ciepla i wentylujac komore silnika
  
 
a ja mysle ze z kompresorem na pasek bedzie mniej zabawy a przyjemnosc z jady niewiele mniejsza
  
 
a ja mysle ze z kompresorem na pasek bedzie mniej zabawy a przyjemnosc z jady niewiele mniejsza
  
 
Cytat:
2007-06-21 19:38:55, Kamil131 pisze: cos pominalem?


Pominąłeś :
1. płaskie tłoki ( celem odprężenia silnika)
2. panewki do silnika z turbiną ( bo zwykłe popłyną ) - ale mi się rymnęło ...
3. natrysk oleju na denka tłoków
- nie od rzeczy byłby też intercooler ( w zależności od ciśnienia doładowania
  
 
Cytat:
2007-06-22 12:37:40, schab pisze:
Pominąłeś : 1. płaskie tłoki ( celem odprężenia silnika) 2. panewki do silnika z turbiną ( bo zwykłe popłyną ) - ale mi się rymnęło ... 3. natrysk oleju na denka tłoków - nie od rzeczy byłby też intercooler ( w zależności od ciśnienia doładowania


natrysk na denka tez i panewki tez nie potrzebne do malego doladowania.
Ogolnie to:
troche odprezasz (mozesz tlokami mozesz uszczelka mozesz wybrac material z glowicy jesli jest miejsce)
masz sprawny silnik,
wiadomo porting glowicy etc,
dobierasz turbine a nie kupujesz na pale,
robisz kolektor jeden i drugi - mozliwie krotkie (mniejszy lag), gaznik latwiej przed turbina ale mozna tanio dostac gazniki nadcisnienioiwe wiec ja bym tak zrobil i zalozyl intercooler
przy budowie dolotu pamietac zeby na koincach rur zrobic takie zgrubienia zeby gumowe laczniki nie spadaly

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2007-06-22 13:02:03 ]
  
 
Turbo w kancie 1.6dohc kolegi PG (jakies fotki tam sa)

To samo turb tylko przelozone do poldka 2.0dohc
  
 
na jednym z linkow sa zdjecia fiaciora 125 na tablicach krakowskich. niewiem czy to ten egzemplarz ale ostatnio spotkalem w krakowie koleksia co jechal fiatem 132 pogadalismy i powiedzial mi ze w krakowie jest jeden koles co ma duzego fiata na podwujnych gaznikach z turbinka i ze wypierdala wszystkich jak leci, moze wiec o tego samego chodzi generalnie robi wrazenie.
  
 
ten kant ze zdjecia nie ma juz turbo i jest na jednym gazniku, w krakowie jest kolega dragon on ma podwojne gazniki ale nie ma turbo,chyba kania w krakowie cos kombinowal z turbo, ale czy mu cos wyszl to nie wiem, wiecej informacji nie mam
  
 
Szybciutkie 131
  
 
Najlepiej byloby wtrysk z argenty i wysterowanie tego, tloki inne itd... natryski itp.
Mysloe ze przesterowane kompa moglo by ogarnac ze 180KM-200KM bez problemow wiekszych przy odpowiednim doladowaniu powiedzmy 1 bar, ale zmieszanie volumexa z turbo daloby lepszy efekt tyle ze to juz konkretna rzezba i regulacje zapewne byly by nieproste zeby nie wybuchlo. Poprawcie jesli sie myle. Zalezy co kto chce miec i po co.