ZASŁONIĘCIE CHŁODNICY NA ZIMĘ

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chciałbym zasłonić nie tyle co całą chłodnice a tylko tą taką małą atrapę na dole zderzaka

zna może ktoś dokładny obrys zewnętrzny?

[ wiadomość edytowana przez: Oruniak dnia 2007-11-23 22:48:21 ]
  
 
niee polecam tego sposobu z racji takiej ze mniej powietrza dostanie sie od dolu do przepustnicy (przez filtr oczywiscie), lepiej zaslonic chlodnice,,,ale niee cala bo sie przegrzeje,,,ja mialem dolne rogi na wspak scinane,,,cos w rodzaju trapeza rownoramiennego...do gory nogami i mialem ponad polowe wskazania temp wody,,,czasami 3/4 wskazania
  
 
powietrze do filtra jest zasysane przez główną atrapę - tak mi sie wydaje.

w zeszłym roku miałem zasłoniętą właśnie tą dolną część kartonikiem i było spoko
  
 
Przepraszam za to pytanie ale czegoś tu nie rozumiem:
Po co?
  
 
zeby autko sie szybciej grzalo, a powietrze wlatujace przez wlot nie chlodzilo jej zbytnio
  
 
po to żeby silnik łapał szybciej temperaturę i żeby go powietrze nie chłodziło bo jak zapewne wiesz silnik ten jest chłodzony CIECZĄ a ewentualnie przy okazji powietrzem z zewnątrz które jak wiadomo zimą jest jakie?? ZIMNE
  
 
[QUOTE] DoktorB pisze: "Przepraszam za to pytanie ale czegoś tu nie rozumiem:
Po co?"
/QUOTE]

zeby szybko sie nagrzalo a w wyniku tego masz ciepelko w kabinie,,,no chyba ze masz ogrzewanie postojowe to ci niee trzeba "zaslony"
  
 
Powietrze jest zimne - to kumam.
Jednak co karton ma do rozgrzewania się silnika? Przecież do 88"C i tak rozgrzewa się bez udziału chłodnicy.
Silnik wytraca ciepło przez ścianki zewnetrzne max w 5%. Olej ogrzeje się od wody z małego obiegu, ogrzewanie też.
  
 
Cytat:
2007-11-23 23:08:53, DoktorB pisze:
Powietrze jest zimne - to kumam. Jednak co karton ma do rozgrzewania się silnika? Przecież do 88"C i tak rozgrzewa się bez udziału chłodnicy. Silnik wytraca ciepło przez ścianki zewnetrzne max w 5%. Olej ogrzeje się od wody z małego obiegu, ogrzewanie też.



Sorry ale odpowiedziałem Ci na Twoje pytanie.

A zadając moje chciałbym uzyskać na nie odpowiedź a nie jakieś zbędne dywagacje.
  
 
oj ma wez w mrozie jedz bez kartonu i jak duze cieplo masz? a wez jedz z kartonem, widac roznice? na bank widac, bbbaaaaa czuc....fakt faktem ze na dzien dobry niee rozgrzejesz silnika poprzez karton,,,ale wypierasz czesciowo zimno pozdro
  
 
O! To o różnicy temperatur bez i z kartonem rozumiem.
Chodzi o sztuczne podniesienie temperatury silnika żeby poprawić działanie ogrzewania.

Oruniak nie denerwuj się. Ja doskonale Cię rozumiem i tylko specjalnie podpuściłem sens tego kartonu żeby mieć pewność, że wiecie że dla samego silnika to i tak bez różnicy bo i tak będzie miał minimum 88"C co dla niego wystarcza w zupełności. A podniesienie sprawności ogrzewania w zimie przez karton to inna sprawa - z resztą całkiem słuszna i zrozumiała.
  
 
ehhhh no i po co to?
zasmiecasz chlopakowi watek.........
  
 
Cytat:
2007-11-23 23:32:52, ALLka pisze:
ehhhh no i po co to? zasmiecasz chlopakowi watek.........



moze dlatego ze ja tez nie rozumiem co ma karton do ogrzewania...
  
 
Cytat:
2007-11-23 23:37:04, zenq pisze:
moze dlatego ze ja tez nie rozumiem co ma karton do ogrzewania...


to sie normalnie pyta, nie popisuje, ze podpucha.......




EOT
  
 
Cytat:
2007-11-23 23:37:04, zenq pisze:
moze dlatego ze ja tez nie rozumiem co ma karton do ogrzewania...



1. zostało wyżej wytłumaczone
2. karton jest tylko przykładem czym można zasłonić
3. jeżeli nie wiesz po co to - to spróbuj zastosować takie coś a szybko zrozumiesz

  
 
JEŻELI KTOŚ NIE MA NIC DO WNIESIENIA ODNOŚNIE MOJEGO PYTANIA TO PROSZĘ POWSTRZYMAĆ SIĘ OD ZAŚMIECANIA WĄTKU!!
  
 
chodzi o to ze szybciej sie nagrzeje po postoju?
Cytat:
3. jeżeli nie wiesz po co to - to spróbuj zastosować takie coś a szybko zrozumiesz


ps. probowalem i zrozumialem... ze trzeba wymienic termostat...
Cytat:
JEŻELI KTOŚ NIE MA NIC DO WNIESIENIA ODNOŚNIE MOJEGO PYTANIA TO PROSZĘ POWSTRZYMAĆ SIĘ OD ZAŚMIECANIA WĄTKU!!


ja serio pytam...
  
 
Kartonik przy sprawnym układzie chłodzenia to bzdura. A na samej chłodnicy to już w ogóle, więcej złego niż dobrego. Ale róbta co chceta bo zaraz sie po obrażacie.
  
 
Cytat:
2007-11-24 00:20:36, Wojo pisze:
Kartonik przy sprawnym układzie chłodzenia to bzdura. A na samej chłodnicy to już w ogóle, więcej złego niż dobrego. Ale róbta co chceta bo zaraz sie po obrażacie.


dokladnie
  
 
Kolego ostatnio troszkę walczyłem z ogrzewaniem silnika, nagrzewaniem, ciepłym powietrzem z anwiewów itd.
Zasłonięcie chłodnicy nic ci nie da od samego poczatku, ponieważ przy sprawnym termostacie i obudowie termostatu, chłodnica nie ma nic do rzeczy w nagrzewaniu silnika i ciepłym powietrzu z nawiewów.

Chłodnica zaczyna dopiero powoli działać kiedy ciecz chłodzaca osiągnie temp ok 88stopni ( może być i więcej zalezy jak termostat się otwiera) i dopiero po otworzeniu się dużego obiegu chłodnica chłodzi ci ciecz w całym obiegu.

Także sam zasłaniałem chłodnice i dawało to tylko tyle, że podczas dł€ższej jazdy silnik nie był tak bardzo chłodzony (co nie koniecznie wpływa korzystnie dla niego).

Jeśli masz problem z nagrzaniem silnika po dł€ższym postoju proponowałbym sprawdzić termostat czy aby napewno dobrze działa i obudowę termostatu a dokładniej tzw zawór bocznikowy przy termostacie. U mnie wymiana termostatu i mała przeróbka obudowy pomogła. Auto przy 0 stopni na zewnątrz nagrzewa się w 3-5 minut. Po 3 minutkach leci już ciepłe powietrze z nawiewów.
Pozdrawiam