Spryskiwacz szyby przedniej i tylnej.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ponieważ w moim sedanie nie posiadam wycieraczki i spryskiwaczy z tyłu ( choć montowano takie w wersjach rządowych )
pytam :
czy w przypadku przełączenia dżwigni wycieraczek na pozycję tylną spryskiwana jest tylko tylna szyba ?
Podpowiem o co mi chodzi : otóż chciałbym mieć niezależne spryskiwanie szyby z przodu i reflektorów a wykorzystując przełacznik zespolony ze spryskiwaniem tył przód powinno sie to udać, patrząc na pompkę i jej dysze pompka kręci sie w jedna bądź w drugą stronę czyli ( tak myślę ) zmienia się polaryzacja zasilania pompki.
A może ktoś ma przejrzysty schemat przełącznika zespolonego.
Nie żebym od razu sugerował kolegę WILK'a
Informacją o sukcesie się podzielę.
Skryba
  
 
t6yle ze cinko bedzie psikać bo pompa od srysków swiatełów daje wysokie cisnienie
  
 
nie nie pompkę do reflektorków to ja mam , tylko kombinacja dotyczy wykorzystanie przełacznika. ten który posiadam nie ma spryskiwania tyłu, ale gdybym wymienił to zamiast tyłu - reflektorki.
  
 
Ciężko będzie. I nie chodzi o schemat. Po prostu układ spryskiwania szyby przedniej i tylnej to ten sam obwód tylko ze zmienioną polaryzacją (silniczek ma zamieniane bieguny w zależności od tego, czy spryskujemy przód, czy tył). Natomiast spryskiwacze reflektorów to inny układ z wysokociśnieniową pompką. Jeśli chciałoby się rzeźbić, konieczna byłaby ingerencja w zespolony. Prościej podłączyć sterowanie dodatkowego przekaźnika pod standardową pompkę, a tymże przekaźnikiem zasilać układ spryskiwaczy reflektorów.
  
 
No właśnie, czy w takim razie stosując diody w zasilaniu jednej i drugiej pompki ( aby nie działała ta nie potrzebna) da się to zrealizować, wprawdzie spadek napięcia na diodzie jest ale może aż takiego wpływu nie mieć i łącząc je ( pompki) równolegle ale z diodami blokujacymi pracę " do tyłu" powinno zagadać. Bo rozumiem że przełacznik zespolony ma odwrotną polaryzację zrealizowaną w zależności od położenia dźwigni ?
Skryba
  
 
Jutro dokładny schemat podrzucę. Nie mam płyty przy sobie.
  
 
Wycieraczki i spryskiwacze

Spryskiwacze reflektorów
  
 
1.
Cytat:
2007-07-04 11:54:10, skryba pisze:
nie nie pompkę do reflektorków to ja mam , tylko kombinacja dotyczy wykorzystanie przełacznika. ten który posiadam nie ma spryskiwania tyłu, ale gdybym wymienił to zamiast tyłu - reflektorki.


Miałem kombi MK VII i niezależnie pryskała przednia albo tylna szyba. Nie było możliwości pryskania na raz na przednią i tylną. Wajcha ma dwa położenia - ale nie pamiętam jaka kolejość. Chyba do pierwszego oporu wycieraczka, a do drugiego spryskiwacz.
2. Do spryskiwacza refletorów był przekaźnik - jeśli były włączone światła + włączyłeś spryskiwacz przedni to spryskiwało reflektory. Podobno był większy zbiornik spryskiwacza.
pozdrawiam
Arturek


[ wiadomość edytowana przez: Arturek dnia 2007-07-05 11:54:35 ]
  
 
Dzięki WILKU za schematy. Teraz to już lajcik.
skryba.
  
 
Oryginalnie jest tak, że przy włączonych światłach włączenie spryskiwania przedniej szyby powoduje włączenie pompki spryskiwania reflektorów. Teraz gdy jeździ się całą dobę na włączonych światłach spryskiwanie reflektorów w dzień jest niepotrzebne i spowoduje ekspresowe opróżnienie zbiornika płynu!
Ja zrobiłem dodatkowy wyłącznik pompki reflektorów