Pytanie o sekwencje w zetecku obliczenie kosztów.. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2007-07-16 22:31:42, le-mar pisze:
ostatnio czytałem o ciekłym wtrysku gazu (tzn wtrysk gazu w fazie ciekłej) to już piąta gen lub 6? sam nie wiem jednak tu koszty są spore bo ponad 10 k ale osiągi (uwaga) podobno lepsze niż na benie - mniej pali i lepiej idzie



5 generacja, wcale nie 10 tys, do 4 cylindrowca kolo 5 kola mozna by sie doszukac, awaryjnosci w zasadzie zero bo wszystkim steruje komp benzyny dolorzone sa tylko wtryski do gazu, pare kabelkow, filterek itp... gaz z butli idzie bezposrednio do wtryskiwaczy, przez co pali go tyle samo co beny i mozna uzyskac wieksza moc (brak zmiany stanu skupienia itp)
  
 
Wszystko zalezy od dwoch rzeczy: po pierwsze jak dlugo tym autem pojezdzisz jeszcze a po drugie jak duzo chcesz na ta instalacje przeznaczyc.
Pomimo plastikowego kolektora te silniki na drugiej instalacji jezdza niezle, a jest jedno ale trzeba bardzo dbac o uklad zaplonowy tzn. swiece, kable WN, bo nie ma cudow zeby po strzalach nie odbilo sie to na sprawnosci jednostki napedowej.
Ja osobiscie miesiac temu tez mialem taki dylemat ale zalozylem sekwencje i naprawde jestem pod wrazeniem zero roznicy w mocy. II generacja napewno ci tego nie zapewni auto na niej bedzie mulowate, na sekwencji masz dawkowany gaz do kazdego cylindra z osobna. Ja za swoja instalacje zaplacilem 2800 - instalacja ELPIGAZ- u.
Spalanie srednie u mnie okolo 8 l predkosc max jaka udalo mi sie osiagnac to wg licznika okolo 200km/h na opopnach 186/60R14.
Przy tej predkosci nie ma bardzo czasu na gapienie sie w licznik.
  
 
Cytat:
2007-07-17 12:35:34, slawek_11 pisze:
predkosc max jaka udalo mi sie osiagnac to wg licznika okolo 200km/h na opopnach 186/60R14. Przy tej predkosci nie ma bardzo czasu na gapienie sie w licznik.



Wszystko zgoda. Tylko po co te fantazje z prędkością? Co chcesz przekazać - że masz zepsuty licznik, czy że chcesz zwrócić uwagę?
  
 
Cytat:
2007-07-17 11:32:01, zenq pisze:
5 generacja, wcale nie 10 tys, do 4 cylindrowca kolo 5 kola mozna by sie doszukac, awaryjnosci w zasadzie zero bo wszystkim steruje komp benzyny dolorzone sa tylko wtryski do gazu, pare kabelkow, filterek itp... gaz z butli idzie bezposrednio do wtryskiwaczy, przez co pali go tyle samo co beny i mozna uzyskac wieksza moc (brak zmiany stanu skupienia itp)



co do 5 generacji to wcale nie jest tak fajnie jak się mówi....
Często potrafią nawalać pompy gazu (bosch)
No i najgorzej jest z podaniem gazu----żle podasz lub zła mieszanka i rozwali ci zawory i głowice.
To jest ciekły gaz więc różnica pomiędzy temp w silniku jest bardzo duża i stąd te problemy...(zmrozi zawory i po kłopocie)
Ale fakt na takiej instalacji auto ma więcej KM
  
 
Cena Benzyny mnie dobija co do lotnego gazu to narazie jakosc gazu w polsce odbiega od norm aby na tym jezdzic bezawaryjnie trzeba miec dobry gaz..
  
 
Cytat:
2007-07-17 14:36:18, Piots pisze:
Wszystko zgoda. Tylko po co te fantazje z prędkością? Co chcesz przekazać - że masz zepsuty licznik, czy że chcesz zwrócić uwagę?



Zostawie to bez komentarza. Kazdy sprawny samochod zawsze pojedzie troche wiecej niz deklaruje producent - VW Passat 2.0 -115KM predkosc wg katalogu 196km/h wg licznika udalo sie rozpedzic mnie do 215.
Nawet maluchy majac tylko 105 predkosc max pojada wiecej, tak ze nie mow mi ze escort ktory ma 177 nie pojedzie przy dobrych warunkach i sprawnym aucie pomiedzy 190 a 200km/h.
  
 
Cytat:
2007-07-19 00:31:13, slawek_11 pisze:
Zostawie to bez komentarza. Kazdy sprawny samochod zawsze pojedzie troche wiecej niz deklaruje producent - VW Passat 2.0 -115KM predkosc wg katalogu 196km/h wg licznika udalo sie rozpedzic mnie do 215. Nawet maluchy majac tylko 105 predkosc max pojada wiecej, tak ze nie mow mi ze escort ktory ma 177 nie pojedzie przy dobrych warunkach i sprawnym aucie pomiedzy 190 a 200km/h.


Zgadzam sie z Toba mój w zeszłym roku na A4 Wrocław - Kraków przy 2 dorosłych osobach dziecku i bagażu z nad morza rozpedził nas do 180km/h dodam ze kombi- tak ze mysle jakby sie żona nie obudziła 190-195 osiągnąłbym.Pozdrawiam
  
 
Jeszcze nalezy dodac ze majac instalacje sekwencyjna mazna pobawic sie mapa wtrysku, ogolnie masz wieksze pole manewru przy regulacjach i ustawieniach a za dobra instalacje II generacji musisz i tak wylozyc okolo 2000 tys z zabezpieczeniami kolektora. Wiec chyba roznica 500 - 800 zl nie jest tak duza i przy dzisiejszych cenach benzyny wroci sie bardzo szybko.
A co tej predkosci max ktora sie udalo mnie osiagnac to bylo na drodze z B.Bialej w strone Cieszyna i powiedzialem okolo 200 a nie ponad moglo byc np. 195.
Nawet jesli bedzie palil ci 10 l gazu a benzyny spala w tej chwili 8 to na kazdej setce przejechanych km oszczedzasz okolo 13 - 15 zl wiec taka instalacja wraca sie w okolo 20 tys km. Myslac o instalacji musisz sporo jezdzic iwec jest to okres okolo 1 roku.
Jeszcze warto dodac o decyzji naszego rzadu o zaniechaniu wprowadzeniu podwyzek i nawet zdobyli sie na gest o obnizyli akzyze o 5 zl.
  
 
Cytat:
2007-07-19 00:31:13, slawek_11 pisze:
Nawet maluchy majac tylko 105 predkosc max pojada wiecej, tak ze nie mow mi ze escort ktory ma 177 nie pojedzie przy dobrych warunkach i sprawnym aucie pomiedzy 190 a 200km/h.



Nie wiem, może było z górki, moze licznik w escortach mocno przekłamuje. W każdym razie sam mam takiego jak Ty escorta (silnik i cała mechanika w stanie idealnym), jechałem też nie jednym już escortem. Oprócz essiego mam dwa mocniejsze auta o zdecydowanie lepszych osiągach i wiem jak trudno jest przekroczyc 200km/h, dlatego poprostu nie uwierze w takie rzeczywiste predkości w ciężkim, i w sumie słabym jesli o moc czy moment obr. chodzi aucie.
Oczywiście, żeby było jasne , nie zarzucam Tobie nieprawdy!


[ wiadomość edytowana przez: Piots dnia 2007-07-19 17:14:37 ]
  
 
jak macie wątpliwości polecam sprawdzić prędkość na Automapie
  
 
Cytat:
2007-07-19 09:11:21, Piots pisze:
Nie wiem, może było z górki, moze licznik w escortach mocno przekłamuje. W każdym razie sam mam takiego jak Ty escorta (silnik i cała mechanika w stanie idealnym), jechałem też nie jednym już escortem. Oprócz essiego mam dwa mocniejsze auta o zdecydowanie lepszych osiągach i wiem jak trudno jest przekroczyc 200km/h, dlatego poprostu nie uwierze w takie rzeczywoste predkosci w cieżki, i w sumie słabym jesli o moc czy moment obr. chodzi aucie. Oczywiście, zeby było jasne , nie zarzucam Tobie nieprawdy!



Nie chce mi się wierzyć w te 200km/h w 1,6 16V, a na gazie to już zupełne Science Fiction
Chyba, że to jakaś stroma górka była
  
 
Ja w sumie tez nie wierze w 200kmh jadąc 1.6 16v...
Szzgólnie kiedy ktos pisze ze jechal 180 i pod butem jeszcze do 200 bylo, to nie tak, wtedy auto juz ropedza sie bardzo powoli, wiec takie gadanie, ze poszedlby 200 to glupota. Kto widzial to na liczniku spoko - niech sie ciezy.
Ja tez myslalem, ze mm rakietę, bo na autostradzie ropedzilem swoje 1.6 16v do 190/192 (bylo troszke za 190), a na gzie do 180 niecalych.
Troche sie uspokoilem, jak sprawdzilem ta predkosc GPS'em, gdzie juz przy licznikowych 100 jeschalem 90...

Wracając do tematu to sekwencja do tego silnika jest bardzo dobrym rozwiazaniem, i zdecydoanie polecam.
  
 
wiecie co co do porownywania samochodow to wiem jedno iz niby to samo a calkiem inne osiagi.

Kilka lat temu przez jakis czas pracowałem jako kierowca i byly polonezy trucki ja miałem rocznik 96 1,9d a kolega smigał 97 1,9d
silniki budy te same a mi bez problemu lecial 175km/h w co prawie malo kto wierzyl a drugi wyciagał ledwo 160 nie bylo to przeklamanie licznika bo jak jechalismy razem to kolega zawsze byl zly ze morze mi tylko wachac spaliny i przygladac sie jak znikam w oddali, nie raz zartował ze mam td pod maska bo benzyna nie miala takich osiagow. jedno co wiem silnik nie do zajechania zawsze dostawał po dupie i zawsze palil ok 6 literkow ropy, jedyna zjeba to w pracy ze co chwile mosza mi robic hamulce ..tak to przejechalem nim ponad 100 tys i nic sie nie zepsuło zsiadajac z niego mial prawie 300 i palil nawet w -30.
  
 
Obliczenie kosztow gaz bezyna


8l paliwa 8,5 gazu
x 4,50 x2,09
36 zł 17,76

oszczednasc 18 zł na 100 km.

180 zł na 1000 km
1800 na 10 000 km

czyli 2600 zwruci sie po przejechaniu 15 000.

wiadomo jak smigamy wiecej w miescie zwruci sie szybciej bo zamiast spalic 10 l benzynki spali 11 litrow gazu

przy zalozeniu ze jest to sekwencja.

  
 
Cytat:
2007-07-20 11:50:38, Maisto2 pisze:
Obliczenie kosztow gaz bezyna 8l paliwa 8,5 gazu x 4,50 x2,09 36 zł 17,76 oszczednasc 18 zł na 100 km. 180 zł na 1000 km 1800 na 10 000 km czyli 2600 zwruci sie po przejechaniu 15 000. wiadomo jak smigamy wiecej w miescie zwruci sie szybciej bo zamiast spalic 10 l benzynki spali 11 litrow gazu przy zalozeniu ze jest to sekwencja.



Czyli sprawę kosztów masz rozgryzioną.
Ja za STAG'a 300 (sekwencja) w GreenGazie (Kraków) zapłaciłem 2500 pln, o ile dobrze pamiętam i jestem zadowolony.
Nie mam problemów z temp. szybko się przełącza.
Spalanie 8.5-9 trasa, 9.5-11 (średnio 10l.) miasto.

Jedynie po włączeniu klimy odczuwalnie spada moc, ale muszę sprawdzić jak jest na benie.

Moim zdaniem cena sekwencji na tyle spadła, że nie warto ryzykować i montować II gen. - wiem, wiem... zaraz się odezwą eksploatorzy II gen. i stwierdzą że wszystko jest ok. i nie ma żadnego ryzyka, ale fakty są takie: potencjalnie przy II gen możliwy jest wystrzał i plastikowy kolektor szlak trafia. 4/5 użytkowników się to nie przytrafia, ale nie chciałbyś być w tej 1/5.
Dla demagogów dodam, że kiedyś mialem II gen. BRC w Clio 1.2, zamontowałą przy 194000km, sprzedałem z żalem przy 245000km przebiegu i poza zwiększonym spalaniem o 2l byłem bardzo zadowolony. Mały minusik był taki że falowaly wolne obroty.

Ja mogę z czystym sumieniem polecić zestaw sekwencyjnego wtrysku gazu firmy AC STAG300 (polskiej produkcji sterownik), ale wybór należy do Ciebie.

  
 
wlasnie sie zastanawiam mi powiedzieli 2600 po znajomosci ianczej 2800 bo teraz poszlo wszystko na magazynach i ciezko wyrwac butle i t d tak mi mowili mam miec stag 300 cos z 4 gaz i kme + oprogramowanie i instrukcje jak sobie samemu to za pomoca laptopa regulowac. wiem ze wtryski maja byc 1 omowe i cos tam alaski..
  
 
Cytat:
2007-07-20 13:27:09, Maisto2 pisze:
wlasnie sie zastanawiam mi powiedzieli 2600 po znajomosci ianczej 2800 bo teraz poszlo wszystko na magazynach i ciezko wyrwac butle i t d tak mi mowili mam miec stag 300 cos z 4 gaz i kme + oprogramowanie i instrukcje jak sobie samemu to za pomoca laptopa regulowac. wiem ze wtryski maja byc 1 omowe i cos tam alaski..



Jeżeli już zdecydowałeś się na STAG300 to zajrzyj na stronę AutoCentrum
Oprogramowanie i instrukcja dostępna jest na stronie, więc łaski Ci nie robią, jedynie trzeba dokupić interfejs (40pln).
Ja mam reduktor Tomasseto Alaska (do 90KM) + wtryski MATRIX 1-omowe.
Na tej stronie jest link do forum AC, tam znajdziesz komentarze o tej instalacji, między innymi w escortach.
  
 
niedługo będę zakładał gaz do swojego 1.6 16v i wybiorę sekwencję - a co do kosztów to podaję link do kalkulatora http://www.autotrader.pl/auto-na-gaz.asp?Region=22
  
 
Jezdze na inst. sekwencyjnej Elipigaz.
silnik 1600 16v
Uzywając auta jezdząc po miescie,czyli czeste gaszenie silnika i ponowny rozruch. Trzeba liczyc się z wydatkami na benzyne. Poprostu silnik musi osiagnac okreslona temperature aby mogł pracowac na gazie. kiedy temperatury sa wysokie mozna to jakos przebolec ale kiedy jest zimno wtedy koszta rosna. W zimie miesiecznie na sama benzyne wydaje + - 100zł
  
 
A czy na monowtrysku zamontuje sekwencyjny gaz????