PROBLEM: Wtryski podają Pb w trakcie pracy na LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Kilka danych o aucie i instalacji:
Auto - Opel Vectra A
Silnik - C20NE (2.0 8V)
Instalacja – BRC 2gen. (tyle wiem). Na jednym z urządzeń jest napisane JUNIOR.

Problem:
Na Pb wszystko jest OK. Brak "Check Engine". Brak błędów.
Na LPG jest gorzej. Czasami silnik przestaje pracować na 1, 2, a czasami nawet 3 cylindry. Nie strzela w dolot.

Na początku pomyślałem standardowo.
1. Świece. Zmieniłem je na NGK i dalej to samo.
2. Przewody nie były stare więc pomyślałem o aparacie zapłonowym. Zmieniłem go i nadal to samo.
3. Myślę trudno, kupię przewody. Kupiłem NGK i nadal to samo.

Postanowiłem jeszcze raz przyjrzeć się temu, podniosłem maskę i dopiero zauważyłem, że w czasie gdy nie chodzi na jeden lub więcej cylindrów to słychać pracujące wtryski Pb. Jak chodzi na wszystkie to wtrysków nie słychać.

Moje przemyślenia: z jakiegoś powodu wtryski zaczynają podawać paliwo, mieszanka staje się za bogata i cylinder przestaje pracować.
Dobrze myślę?
Co mogło siąść? Mogę to sam naprawić? W poniedziałek jadę do „gazowników” i nie chciałbym zostać nabitym w butelkę – chciałbym zapłacić kwotę adekwatną do włożonego nakładu pracy + części.
cja - BRC (tyle wiem). Na jednym z urządzeń jest napisane JUNIOR.

Problem:
Na Pb wszystko jest OK. Brak "Check Engine". Brak błędów.
Na LPG jest



[ wiadomość edytowana przez: pieszy dnia 2007-07-19 19:58:49 ]
  
 
Jeśli jesteś pewien, że to wtryski słyszysz to sprawdź wszystkie połączenia elektryczne instalacji LPG. Być może przekaźnik/emulator wtrysku (ten z instalacji LPG) nie odcina wtryskiwaczy bo nie pracuje prawidłowo.
  
 
Danek - bingo, to emulator.
Chyba jakieś luty mu puściły bo jak przestaje działać to go wystarczy palcem pstryknąć i jest reakcja. Kijowo się jeździ bo czasami trzeba poprostu się zatrzymać i go potraktować ręką żeby zaczął działać. Przemęczyłem się przez wakacje, ale w końcu chciałbym coś z tym zrobić.
I tu się zaczyna problem. Instalacja jest BRC, emulator też. Patrzyłem na allegro - jest tam tego trochę, ale za cholerę nie wiem, jaką rolę pełni w instalacji taki emulator a co za tym idzie na co zwrócić uwagę. Zauważyłem, że różnią się rezystancją wtryskiwacz z którymi ma współpracować. Moich wątpliwości naturalnie nie budzi ilość obsługiwanych wtryskiwaczy. Nie wiem za to, czy przydatną funkcją jest czas zwłoki załącznia emulatora. Co mi da możliwość ustawiania tego czasu?
Czy ktoś z Was mógłby mi poprostu podać jakąś nazwę i oznaczenie emulatora, który zastąpi ten zepsuty?
Tu jest kilka linków do aukcji:
http://moto.allegro.pl/item230768354_emulator_wtryskiwaczy_4_cyl_zmienna_rezystancja.html
http://moto.allegro.pl/item240490883_emulator_4_cylindry_wtyki_europa_super_jakosc_.html

Będę też bardzo wdzięczny za przybliżenie mi roli, jaką pełni emulator w instalacji. Zauważyłem np, że auto pracuje na LPG gdy się go wypnie.
  
 
Witam.
Emulator to nic innego jak przekaźnik odłączający wtryski benzynowe z pewnym, ustawialnym czasem opóźnienia i jednocześnie oszukujący ECU benzynowe, że wtryskiwacze nadal normalnie pracują. Niektóre ECU sprawdzają czy wtryskiwacze poprawnie pracują i stąd potrzeba emulacji - udawania - ich pracy. Natomiast czas zwłoki jest dość ważnym parametrem, który zapewnia silnikowi zasilanie w paliwo kiedy jeszcze gaz nie dotarł do miksera. Niweluje to w znacznym stopniu (choć nie całkowicie) Szarpanie i przygasanie silnika w trakcie przełączania na LPG.
Co do typu emulatora to teraz nie mam jak sprawdzić jakie masz te wtryski benzynowe, ale zdaje się standardowe więc w zasadzie każdy emulator się nada. Zagadaj do Cromy, albo Omegolota oni powinni znać rezystancje wtrysków i będą wiedzieć który emulator jest właściwy. Moim zdaniem ten pierwszy jest uniwersalny, a drugi standardowy, ale za to pozwala nie "pruć" oryginalnej instalacji auta.