Pytanie o sekwencje w zetecku obliczenie kosztów..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam chce zalozyc gaz bo cena benzyny doprowadza mnie juz do szalu co zatankuje posmigam tydzien i nie ma nic ( interesuje mnie zalozenie gazu bylem u gazownika i odradza zwyklej instalacji mowi ze zakladal bo kilku 16 16v i nie zadobrze to smiga oslabia na maxa i t d jak cos to ze pchac w niego sekwencje i bede zadowolony na 1000% prosze o porady tych co juz maja sekwencje. czy jest taka super i czy gaz 2 generacji do zeteka to faktycznie taka lipa, mi mowil ze pala po 12 litrow gazu i slabe osiagi .

[ wiadomość edytowana przez: Maisto2 dnia 2007-07-20 11:51:11 ]
  
 
Sekwencja jest lepsza, bo osiągi pozostają bez zmian i wogole przyjemniej się jeździ. Sam mam taką instalację, przejechałem na niej juz 25000km i jestem zadowolony. Ale na cuda przy spalaniu to nie licz. Mi spala w mieście 11,5litra przy normalnej jeździe (bez szaleństw) Benzyny brał kolo 10litrow przy takiej jezdzie.
  
 
o 2 generacji nic nie powiem

mam sekwencje rok prawie ( w sierpniu minie) i 30tys przjechane

za sekwencje dalem 2,2 stag 200 itp

zero problemow.. jedynie zmiana filtra i nic wiecej...

spalanie 10l w cyklu miejsko mieszanym ale przewaga miejskiego
trasa 8-8,5

ogolnie nie narzekam usmiecham sie pod dystrybutorem a co wazniejsze 0 spadku mocy

1,8 16V 230 kkm
  
 
Mój fordzik (zetec 1,6 16v) na instalce II genelacji śmiga już 6 latek. Prześmigał na lpg już ponad 150 tys. km i większych problemów nigdy nie było. Różnicy w osiągach też nie widać. A pali 9-10 litrów lpg. Jestem bardzo zadowolony!
  
 
Cytat:
2007-07-15 12:53:51, Maisto2 pisze:
Witam chce zalozyc gaz bo cena benzyny doprowadza mnie juz do szalu co zatankuje posmigam tydzien i nie ma nic ( interesuje mnie zalozenie gazu bylem u gazownika i odradza zwyklej instalacji mowi ze zakladal bo kilku 16 16v i nie zadobrze to smiga oslabia na maxa i t d jak cos to ze pchac w niego sekwencje i bede zadowolony na 1000% prosze o porady tych co juz maja sekwencje. czy jest taka super i czy gaz 2 generacji do zeteka to faktycznie taka lipa, mi mowil ze pala po 12 litrow gazu i slabe osiagi .



heh, typowy gazownik i jego myślenie.... Trzeba wcisnąć klientowi to co chce się sprzedać, na czym się najwięcej zarabia, co się łatwo zakłada i stroi, i wciska się klientowi przeróżne banialuki do głowy . W moim escorcie założona jest instalacja II generacji i to nic ciekawego, ale dużego spadku mocy nie widać, w zasadzie to nie jest odczuwalny przy normalnej miejskiej jeździe, instalka zakładana w maju 2006, przejechane ok 20k km i żadnych problemów, wymieniony filtr na 30pln po 10k km. Spalanie w mieście 10L (12 zima) trasa 8L, w silniku 1.6 spalanie będzie podobne. Jednak na Twoim miejscu poważnie rozważyłbym zakup sekwencji, sam gdybym miał zakładać gaz do zeteka to byłaby to napewno sekwencja, ceny mocno spadły i naprawdę warto dołożyć do nowszej instalacji.

Swoją drogą zawsze możesz przeczesać specjalistyczne fora internetowe, tam można się wiele dowiedzieć o instalacjach najbardziej odpowiednich do konkretnych silników i wtedy uderzyć do gazownika już z konkretnym typem instalacji, sprawdzić gdzie jest najtaniej (cene możesz porównać z tą z forum, żaden gazownik nie bedzie próbował Cię naciągnąć) i mieć później święty spokój
  
 
Mam II generacje i smiga aż miło. Escort to tak czy inaczej mulaste auto, więc ścigać się nikt nim nie będzie, a spadku mocy jakoś nie odczuwam. Zetec to tez nie jest specjalnie nowoczesna konstrukcja, więc nie wymaga jakiś cudów.
W dodatku moim zdaniem do starego auta /mój jest z 1998 / nie warto dawać sekwecji bo szkoda kasy. Ważne aby była dobrze założona i dodali klapki "antywybuchowe".

Co nie znaczy, że sekwencja nie jest lepsza ( ale nie warto montować tych tanich - tylko i wyłacznie te prima sort ) jest, mam sekwencje i to z górnej półki w lanosku i moc (jak i moment) zarówno na gazie jak i na beznynie przewyższa deklarowaną przez producenta. Ale do tego auta ładuje wszystko z najwyższej półki i nie dbam specjalnie o koszty bo to przyjaciel nie samochód
W essim wystarcza mi że jest w stanie idelanym i na oryginalnych częściach.


Reasumując - ważne aby zamontowali ja solidnie i dobrze wyregulowali 80% to fachowy montaż 20 % to instalacja.

p.s. Pali mi 10 -11 litrów gazu w mieście.





<

[ wiadomość edytowana przez: Piots dnia 2007-07-15 15:56:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: Piots dnia 2007-07-15 16:00:46 ]
  
 
gaz akurat robie u zbnajomego i mowi ze jak mam klime tp szkoda zwykly gaz i ze zakladal juz nie jeden i przy tym silniku jest bardzo odczowalny spadek mocy
  
 
Cytat:
2007-07-15 17:38:13, Maisto2 pisze:
gaz akurat robie u zbnajomego i mowi ze jak mam klime tp szkoda zwykly gaz i ze zakladal juz nie jeden i przy tym silniku jest bardzo odczowalny spadek mocy




Klima nie ma nic do rzeczy. Spadek może maksymalnie wynieść kilka koni. Jednyna przyczyna spadku mocy przy II generacji to zwężenie na dolocie. Ja też mam klimę i nie czuje specjalnej różnicy z escortem bez gazu.
Ale oczywiście jak koszty są drugorzędne to zkładaj sekwencje tylko z tych dobrych bo oszczedność tu nie popłaca.
  
 
2 m-ce temu zakładałem sekwencje BRC Sequent 24 - koszt 3 tyś - 0 problemów mimo przejechanych dopiero 3500km. Z czystym sercem polecam gaz i na tej instalacji

[ wiadomość edytowana przez: gardenia1 dnia 2007-07-16 16:05:08 ]

[ wiadomość edytowana przez: gardenia1 dnia 2007-07-16 16:05:27 ]
  
 
Niezgadzam sie z Panem Piotsem ze escort to raczej mulaste auto, i ze zetec to stara konstrukcja, ja mam zetec-a 95 rok z gazem II generacji i smiga az miło spadek mocy jest niewielki pali 9-10 l gazu na 100 km.
  
 
Ja też mam sekwencje założoną do swojego i chodzi bardzo dobrze. Praktycznie nie ma żadnej różnicy a w kieszeni naprawde dużo zostaje Pali mi 9.6 litra gazu, wcześniej 8.5 l benzyny. Zapłaciłem 2500 zł ze zbiornikiem w kole. Zdecydowanie POLECAM
  
 
Ja jezdze na II generacji w moim zetecu, nie narzekam ale fakt faktem kupilem auto z 2 letnim gazem . Jakbym sam montowal kupilbym sekwencje bo roznice cen nie sa az tak duze a wiadomo ze coby nie mowic sekwencja zawsze jest lepsza.
  
 
ja tydzien temu zalozylem sekwencje... jesli chodzi o moc to faktycznie niema ZADNEJ roznicy... a przynajmniej nie do wyczucia....

tylko spalanie mnie troszke wystraszylo... trasa - dokladnie 260km. w aucie 4 osoby, klima bez przerwy (no chyba ze wylaczenie na moment wyprzedzania innego pojazdu). do tego jakis jeden... moze dwa kilometry w blocie na maxa - jazda na I i II biegu powolutku... troche takiego meczenia auta... no w kazdym razie spalilo mi 29l - to daje jakies 11l / 100km - sporo troche:/ mam nadzieje ze w sobote na pierwszym przegladzie mi gosciu cos podreguluje...

ale tak czy inaczej - POLECAM - mimo wszystko oszczednosc ogromna....
  
 
Cytat:
2007-07-16 19:27:25, kormoran pisze:
Ja jezdze na II generacji w moim zetecu, nie narzekam ale fakt faktem kupilem auto z 2 letnim gazem . Jakbym sam montowal kupilbym sekwencje bo roznice cen nie sa az tak duze a wiadomo ze coby nie mowic sekwencja zawsze jest lepsza.


znaczy kiedy ?
droższe przeglądy ?( 2 filtry sie wymienia - fazy ciekłej i lotnej)
itp - wiadomo to poprostu kolejna epoka - dlatego lepiej
0 ostatnio czytałem o ciekłym wtrysku gazu (tzn wtrysk gazu w fazie ciekłej) to już piąta gen lub 6? sam nie wiem
jednak tu koszty są spore bo ponad 10 k ale osiągi (uwaga) podobno lepsze niż na benie - mniej pali i lepiej idzie ( opinie monterów mogą jak wiadomo nie być obiektywne) - wiec nie traktujcie tego jako wyróżnik
reasumując uważam z e do zeteca starczy 2ka- (przy sekwencji trzeba czekać ???? na temperature bo inaczej nie przerzuci ??? na gaz ( znaki "??" to jakby zapytanie bo zdaje mi sie ze tak jest)
a ja cichcem zrobilem 45 tys i powiem ze conajmniej 2-go essa mam za free
uwielbiam gazoprzeciwników że to że sro i inno
a ja se "nitro" takkuje i smigam i w razie co zapodam drugi silnik i mam to w 4 literkach
jedno trzeba powiedzieć - na benie silnika nie czuć( praca nie zapach) jednak da sie z tym żyć
  
 
Cytat:
2007-07-16 22:31:42, le-mar pisze:
(przy sekwencji trzeba czekać ???? na temperature bo inaczej nie przerzuci ??? na gaz



oj jak sie uprzesz to mozesz odpalac na gazie - tzw tryb awaryjny... 2. - mozesz na wlasna odpowiedzialnosc powiedziec gaziarzowi zeby ci obnizyl temperature przelaczania do 2stopni albo i nizej


co do drugiej generacji... od dwoch gaziarzy slyszalem o takowych akcjach ze gaz zbieral sie gdzies w kolektorze dolotowym i nastepowal tam wybuch (druga generacja podobno tak miala ze strzelala "w gaznik" (niewiem jak dla wtrysku)). jeden z nich pokazywal mi fotki rozerwanego na kawalki przewodu doprowadzajacego powietrze, przeplywomierza i filtra powietrza - podobno po takim strzale... prawda to?

w polonezie mialem 2ga generacje... tam mialem gaznik... zdarzylo mi sie chyba dwa razy ze mi tak wlasnie "kichnelo" w gaznik...
  
 
Cytat:
2007-07-16 22:47:41, archivi pisze:
oj jak sie uprzesz to mozesz odpalac na gazie - tzw tryb awaryjny... 2. - mozesz na wlasna odpowiedzialnosc powiedziec gaziarzowi zeby ci obnizyl temperature przelaczania do 2stopni albo i nizej co do drugiej generacji... od dwoch gaziarzy slyszalem o takowych akcjach ze gaz zbieral sie gdzies w kolektorze dolotowym i nastepowal tam wybuch (druga generacja podobno tak miala ze strzelala "w gaznik" (niewiem jak dla wtrysku)). jeden z nich pokazywal mi fotki rozerwanego na kawalki przewodu doprowadzajacego powietrze, przeplywomierza i filtra powietrza - podobno po takim strzale... prawda to? w polonezie mialem 2ga generacje... tam mialem gaznik... zdarzylo mi sie chyba dwa razy ze mi tak wlasnie "kichnelo" w gaznik...



to sobie przeczysz...
albo druga generacja albo gaźnik
bo drugiej generacji w gażniku(w polonezie raczej nie miałeś)
chyba że miałeś np jakąś honde
  
 
Cytat:
2007-07-16 22:58:52, djtados pisze:
to sobie przeczysz... albo druga generacja albo gaźnik



qrcze... faktycznie... przez dwa lata myslalem ze mam 2ga generacje ale fajnie ze dopiero teraz sie o tym dowiedzialem

zgadza sie - mialem pierwsza generacje - reczne przelaczanie z benzyny na gaz z tzw. wypalaniem benzyny....

ale mimo wszystko - czy druga generacja faktycznie moze rozwalic silniki w ten sposob co wczesniej opisywalem?
  
 
w extremalnym przypadku ???
mozliwe - u mnien strzelilo 2 x ( nie mam zadnych zabezpieczeń)
i wywalilo podciscnienie ( odpowietrzenie skrzyni korbowej)
  
 
Cytat:
2007-07-16 23:08:12, archivi pisze:
qrcze... faktycznie... przez dwa lata myslalem ze mam 2ga generacje ale fajnie ze dopiero teraz sie o tym dowiedzialem zgadza sie - mialem pierwsza generacje - reczne przelaczanie z benzyny na gaz z tzw. wypalaniem benzyny.... ale mimo wszystko - czy druga generacja faktycznie moze rozwalic silniki w ten sposob co wczesniej opisywalem?



silniki to może nie ale dolot TAK
Przykładowa strona(zakładka "dlaczego wtrysk" )JAKART
  
 
Mam u siebie instalkę II generacji. Po założeniu od razu wyszło, że coś nie tak - okazało się że sonda lambda miała pourywane kable. Rekord prędkości (jak na razie) 176 km/h (wg licznika) na oponach 185/60R14 - wydaje się że to już było wszystko, co z niego dało się wycisnąć na LPG. Prawdę mówiąc na benzynie jechałem tylko 164 (4 dorosłe osoby + mój synek) - nie małem później okazji sprawdzić. Spalanie 10-10,3 w mieście.