Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
ZieleTDH Sympatyk FEFK Czerwony Gromiasty SIERADZ | 2007-11-06 08:29:03
Napewno za wile wiecej nie wyciszniesz, o ile nie tyle samo co ze 105KM ----------------- Tazz, Wilk Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi Czerwony Gromiasty - KONIEC :( Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2007-11-06 08:57:57
Amen. |
ZieleTDH Sympatyk FEFK Czerwony Gromiasty SIERADZ | 2007-11-06 10:15:32
tak jak Wojo Sama prawda ----------------- Tazz, Wilk Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi Czerwony Gromiasty - KONIEC :( Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM |
mss Sympatyk FEFK Augustów | 2007-11-06 10:42:33
w warszawie jest tania hamownia za 50zł możesz zmierzyć moc autka, jak chcesz dam Ci numer telefonu to się z gościem umówisz |
gigital Otwock | 2007-11-06 11:05:16 Temat oklepany. Magnetyzery, strumienice, aż zal czytać.
W car audi to samo - 3000W bushman. W muzyce podobnie - manieczki to najprawdziwsze techno itd. Najłatwiej to chyba nauczyć się z tym żyć. Wracając do tematu to dzisiaj składam głowicę. Zaraz jadę odebrać z planowania (nic nie kombinuje, tylko kilka setek, bo uszczelka poleciała) potem docieranie zaworów i nowe uszczelniacze. Składam najpierw na oryginalnych wałkach, zeby mieć porównanie, bo uszczelka była tak styrana, że aż dziw że to chodziło. Jak wszystko będzie ok to zakładam wałki od 2.0. Nic nie kombinuje z przepustnicą i dolotem puki wszystko nie będzie cykało jak należy. Mniejsza przepustnica, to tak jak nie do końca wcisnęty gaz, ale tak czy inaczej silnik musi pracować jak należy. Jak wszystko się uda będę dłubał dalej, żeby oddychał pełną piersią. Na końcu hamownia. Tak wygląda plan upgrade-u essiny 1.6. |
Treborski Escort Brighton | 2007-11-08 19:47:13 Witam....
A ja... ze silnika 1,8 105km wyciągnołem 129 km......a tylko dlatego...że chciałem na własnej skórze sprawdzic to co piszą na ponirzszej stronie.... http://www.fiestaturbo.com/articles/zetectuning są tu opisane przeróbki podstawowych silników forda zeteca.... A jako że są to jednostki sprawdzone i wytrzymałe(DóŁ) mozna je kręcić... jak się tylko da... Ps. falujące obroty? który z podciąganych mocą silników ich nie ma... |
mgborg Ford Escort Krosno | 2007-11-09 11:51:46 a moze jakies konkrety co zostało wymienione i np jakie sa tego koszty?? |
bagggio Volvo V40 2.0 140KM Konin | 2007-11-09 15:56:41
wróć kolego na początek wątku |
mgborg Ford Escort Krosno | 2007-11-09 16:04:33 sorki racja racja |
gigital Otwock | 2007-11-10 23:04:09 Opis z angielskiej strony od Treborskiego:
"1600 90ps The first thing to be aware of is that the 1.6 90ps unit fitted in the Si 16v and Ghia 16v is hugely restricted by it's tiny 26mm valves and will struggle to produce over 100bhp, even with major modification. Due to the bore size, the larger valve (32mm) heads from the 1.8 and 2.0 cannot be fitted. The only effective solutions to gain more power from these cars is Nitrous Oxide kits or transplanting the 1.8 or 2.0." Po polsku: "1.6 to gówno" That's all. Dobrze że niezdążyłem kupić tych wałków. Treborski mógł wcześniej zapodać link. Byśmy nie dumali ośmioma stronami postów co będzie jak się włoży wałki do 1.6. Ale co tam W sumie zastanawiam się po cholere oni zrobili ten silnik???!!! Miałem wcześniej 1.6 cvh w MK4 i na gazie ze zwężką zbierał się o niebo lepiej niż to ścierwo z blosem. Poza tym tamten samochód mniej palił na gażniku niż ten na wielopunktcie. Po co więc te 6V ??? Odpuszczam temat. Muszę się dowiedzieć czy wejdzie do mojego auta silnik 2.0 od mondka, ale to na wiosnę. |
mss Sympatyk FEFK Augustów | 2007-11-11 00:45:21
wejdzie ale będziesz musział na 100% jedno mocowanie dorabć po stronie paska razrządu ,nie wiem jak reszta |
koniuXR3i Przecinak Warszawa/Zakręt | 2007-11-11 10:29:58 Mam pytanie
Wiadomo ze roznica miedzy 1,8 115km a 130km jest tez w tym ze 130 ma natrysk oleju na denka tlokow jesli dobrze pamietam Czy przeprowadzajac ta zmiane ze wrzuce walki od 130, przepsutnice i potencjometr od mondka a nie zakladajac tego natrysku czy wszystko bedzie ok? czy jednak cos zacznie sie za 15tys psuc ? czy ktos mi odpowie jak duze znaczenie ma ten natrysk? tak sie wstepnie narazie pytam |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2007-11-11 10:32:56 chłodzi on tłoki, a czy ci sie nie zacznie psuc nikt ci tego nie powie, sa mocniejsze auta bez natrysku na denka i wytrzymują, kwestia tego jak długo wytrzyma tłok, ale mysle ze spokojnie mozna jezdzic bez natrysku. |
maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2007-11-11 10:57:15
ciekaw jestem czy ktos wogole rozebral tego RQB i przyjrzal sie dokladnie temu natryskowi? bo sa 2 rodzaje takich natryskow: na denkotloka o ktorym sie tak rozpisujecie, oraz na gladz cylindrow, najczesciej od strony wydechowej, ktora sie bardziej nagrzewa. Te dysze nie pracuja caly czas, maja one zaworki, ktore otwieraja sie przy zadanym cisnieniu oleju, podejrzewam,ze circa 3 bar, czyli przy wysokich obrotach silnika. Na wolnych nie pracuja zeby utrzymac wlasciwe cisnienie oleju na panewkach i hydraulice. (tyle pamietam jak rozbieralem silnik z omegi V6). z dolozenie tego natrysku moze byc spory problem bo jest kilka rodzajow.. np z podbor korby (wowczas jest wlasnie natrysk na gladzie cylindrow), zeby go zalozyc musialbys zmieniac rowniez panewki oraz korby na takie z otworami pod te dysze.. tutaj foto korby z wylotem oleju na cylindry: klik Innym rodzajem natrysku jest listwa wpieta w jakas magistrale olejowa(wtedy jest to natrysk na denka tlokow), ale z tym to byloby jeszcze wiecej roboty IMHO. jesli jezdzi w miare normalnie, to oczywiscie mozesz zapomniec o tym natrysku. Chyba, ze eksploatujesz silnik dosc intensywnie np jezdzisz przez kilkadziesiat minut z pedalem w podlodze do odcinki itd wowczas ich obecnosc bylaby wskazana. dobrze by bylo owinac kolektor wydechowy tasma termoizolacyjna, to by troche ograniczylo wplyw jego temp na cylindry [ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-11 11:14:11 ] |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2007-11-11 12:04:48
ciekawe w jaki sposób by to niby ograniczyło... |
zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2007-11-11 12:06:33
szczerze, to ameryki nikt nie odkryl, mniej wiecej w czasie jak przystapilem do klubu to stare glowy na tym forum mowily o tym co Ty zacytowales z tej stronki, i prawili ze lepiej swapowac niz modzic 1.6... chociarz swego czasu tez wklejal ktos skany z jakiejs polskiej gazetki, jak jakis rodzimy tuner uturbil ta jednostke i jezdzilo to calkiem calkiem. ale czy cos z tymi mikro zaworkami modzil to nie wiem:/ ps. ta jednostke wypuscili ze wzgledu na normy spalania, gaznikiem nie dalo sie uzyskac jednostki spelniajacej normy euro, i jednoczesnie palacej tyle ile trzeba i jezdzacej jakos jakos... (miedzy innymi) przez to wprowadzili efi, lambdy i komputerki... |
maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2007-11-11 13:28:37
hmm.. nie wiesz na jakiej zasadzie dziala tasma termoizolacyjna kolektor wydech wydziela duzo ciepla, a jako,ze przewaznie siedzi sobie gdzies tam kolo bloku to tez absorbuje on to cieplo co zwieksza temp komor spalania, a taka tasma wbrew pozorom duzo pomaga czasem. |
dukat82 Sympatyk FEFK Escort katowice | 2007-11-11 13:31:15 kto ma te walki z 2,0 do sprzedania to je wezme bo o 1,8 xr3 to tylko w snach je dostane |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2007-11-11 13:34:11
no własnie.. nagrzewa sie od spalin, wiec od srodka.. owiniesz go i co jeszcze bardziej zwiekszasz jego teperature uniemozliwiajac mu chłodzenie, w sportowychj autach włąsnie poto sie stosuje tasme zeby ochodzic przedział silnikowy i podniesc teperature spalin, no ale moze masz jakas swoja inna teorie? |