Podkręcenie 1,8 105 i 115 koni na gratach mondeo. - Strona 9

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2007-11-11 13:34:11, fryszard pisze:
no własnie.. nagrzewa sie od spalin, wiec od srodka.. owiniesz go i co jeszcze bardziej zwiekszasz jego teperature uniemozliwiajac mu chłodzenie, w sportowychj autach włąsnie poto sie stosuje tasme zeby ochodzic przedział silnikowy i podniesc teperature spalin, no ale moze masz jakas swoja inna teorie?



no a czym ja mowie? wlasnie o ochlodzeniu komory silnika. a kolektor to sobie moze byc rozgrzany nawet do czerwonosci zanim sie czepisz moze najpierw czytaj ze zrozumieniem

tez bede czepialski - powiedz mi po co w sportowych autach podnosi sie temp spalin?

z tego, co ja wiem to im większa temperatura spalin tym większa jest szybkość ich przepływu co z kolei ma zasadniczy wpływ na opory, (ktore tym samym rosną) i przekrój wydechu(ktory musialby byc wiekszy) więc spaliny lepiej było by schłodzić co spowoduje ich zagęszczenie a zarazem zmniejszenie objętości jak też zmniejszenie szybkości przepływu a co za tym idzie opory w wydechu będą mniejsze. Dlatego tez przy projektowaniu silnikow jak i ich modyfikacjach zawsze dazy sie do uzyskania jak najnizszego EGT, co jest takze zbawienne dla samego silnika.

Jedyny wyjątek od tej reguly, bo od kazdej są - sa to uklady wydechowe z tzw. doladowaniem rezonansowym, a takie zjawisko w jakimkolwiek aucie ulicznym jest nie do uzyskania.

no ale moze to ja jestem niedouczony ...

btw. fryszardzie jesli nastepnym razem bedziesz mial jakies watpliwosci co do moich wypowiedzi to wyladuj swoje frustracje na priv lub gg, ja zawsze bardzo chetnie wszystko kazdemu wytlumacze w miare moich mozliwosci, bo tylko prowokujesz zasmiecanie kolejnego watku.




[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-11 15:04:27 ]
  
 
Cytat:
to by troche ograniczylo wplyw jego temp na cylindry


no faktycznie cylindry znajdują sie w komorze silnikowej wiec to ty "kolego" naucz sie poprawnie wyrazac swoje intencje a co do rozgrzanych spaqlin, jesli sa chłodzone ulegaja rozprezeniu... a obaj wiemy jak to jest "porzadane"
  
 
Cytat:
2007-11-11 15:08:10, fryszard pisze:
no faktycznie cylindry znajdują sie w komorze silnikowej wiec to ty "kolego" naucz sie poprawnie wyrazac swoje intencje a co do rozgrzanych spaqlin, jesli sa chłodzone ulegaja rozprezeniu... a obaj wiemy jak to jest "porzadane"



schlodzone spaliny ulegaja rozprezeniu? nooo kolego teraz to pojechales poczytaj sobie ksiazki z fizyki do gimnazjum...
i nie łap mnie za slowka

[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-11 15:12:54 ]
  
 
koledzy spokój proszę ...

po to są wymiany zdań żeby sie uzupełniać anie od razu wysyłać innych do szkoły ...

milej dyskusji ... i kulturalnej ...
  
 
Cytat:
2007-11-11 15:10:42, maciek701 pisze:
schlodzone spaliny ulegaja rozprezeniu? nooo kolego teraz to pojechales poczytaj sobie ksiazki z fizyki do gimnazjum... i nie łap mnie za slowka [ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-11 15:12:54 ]


który gaz ma wieksza objetosc goracy czy zimny??
  
 
Cytat:
2007-11-11 21:47:03, fryszard pisze:
który gaz ma wieksza objetosc goracy czy zimny??



ehh.. po tym Twoim wpisie to ja wogole nie wiem po co pisalem to wszystko wczesniej z mojej strony EOT bo widze,ze nie masz zielonego pojecia o podstawowych prawach fizyki. a o rozszerzalności cieplnej gazow to slyszales kiedys? o termometrze gazowym?

moze mala definicja znaleziona w google:
Ciała gazowe -są to ciała, które najłatwiej się rozszerzają. Na skutek bardzo oddalonej budowy cząsteczek. Większa część gazów rozszerza się niezależnie od ich typu. Gazy rozszerzają się 1000 razy więcej aniżeli ciała stałe.
  
 
widze ze zaczyna sie jadka :d hehehc bede kibicowal
  
 
Jadki nie bedzie bo moderator to ukruci... Po to jest forum żeby się wypowiadać a nie pouczać Jak w PiaskownicY

Także panyyy mniej ZAJADŁOŚCI......
  
 
wracamy do tematu albo będę edytował ...
  
 
Koledzy ja mam jeszcze jedno pytanie ktorego nikt chyba nie zadal, czy zdejmujac pasek rozrzadu przy zakladaniu tych walkow nie mozna sobie czasami tego rozrzadu przestawic ;/ ? a nie chcial bym tego zrobic raczej
  
 
Blokujesz wałki za pomocą płaskownika, ustawiasz znak na kole pasowym i juz masz ustawiony pasek rozrzadu.
Pisze tak jesli nie odkrecasz kół zebatych z wałków rozrzadu, bo wałki nie posiadaja zadnych klinów tylko są dokrecane samą sruba z jakąś siłą Nm.
  
 
Dobre dobre szukam tych bajerów zobaczymy czy coś da to ale jeszcze zanim zacznę kupować poczytam po Forach i zaczerpnę konsultacji


Znalazłem Wałek Rozrządu ale nie wiem czy podejdzie i czy o te chodzi


Wałek Rorządu




[ wiadomość edytowana przez: DriF dnia 2007-12-18 19:02:55 ]
  
 
Właśnie zacząłem zbierać rzeczy potrzebne do zrobienia przeszczepu, ale inaczej niż większość, mam zamiar zacząć wymianę dopiero na wiosnę jak już wszystko co niezbędne będę miał przygotowane do montażu
Jak na razie mam przepustnicę od Fiesty XR2i, teraz namierzam wałeczki...

ps. czy przypadkiem ver. 130KM nie miała innych skoków zaworów i kanałów wylotowych?
  
 
Tak wygladają wałki z wersji RQB

Górny wałek to jest ssący
dolny wałek to wydech.
Patrzymy na te oznaczenia 4
  
 
Cytat:
2007-12-18 18:09:31, zeberko pisze:
Blokujesz wałki za pomocą płaskownika, ustawiasz znak na kole pasowym i juz masz ustawiony pasek rozrzadu. Pisze tak jesli nie odkrecasz kół zebatych z wałków rozrzadu, bo wałki nie posiadaja zadnych klinów tylko są dokrecane samą sruba z jakąś siłą Nm.



hmmm nadal nie moge sobie tego wyobrazic chyba bedzie ciezko... ale dzieki za informacje lepsze cos niz nic
  
 
witam!

właśnie spedziłem przyjemne 40min przy czytaniu tego wątku.
nie poczuwam sie do tego zeby kogos krytykowac ani pouczac,ale proponuje sie dokładnie przyjrzeć wykresowi z hamowni pokazanemu na początku i wyciagnąc wnioski
  
 
pozwolę sobie odświeżyć temat....

niektórzy piszą ze lepsze wałki od 130KM a inni ze od mondeo 2.0 (problem tkwi w wolnych obrotach....podobno)

czytając wszystko doszedłem do wniosku (nie wiem czy słusznego) ale chyba wszystko zależy od kolektora ssącego, czyli
-do aluminiowego lepiej zakładać te od RQB 130KM
-do plastikowego te od 2.0, tylko czy od Mondeo (tez ma plastikowy kolektor dolotowy) czy od RS-a ????

z tego co wiem to przepustnica od mondka 2.0 pasuje p&p do plastikowego kolektora (ponoć 53mm)

a przepływka w mondeo 1.8 i 2.0 (i w escorcie 1.8 115KM) jest taka sama (tylko średnica korpusu jest większa w 2.0)

niektóre informacje sie potwierdzają
LINK
  
 
co do wałków to te z RS'a na bank nie podejdą - toż to nie zetec.
  
 
a ci swoje
  
 
Cytat:
czytając wszystko doszedłem do wniosku (nie wiem czy słusznego) ale chyba wszystko zależy od kolektora ssącego, czyli
-do aluminiowego lepiej zakładać te od RQB 130KM
-do plastikowego te od 2.0, tylko czy od Mondeo



ja tez tak myślę