Sonata 2.0i 16v - analiza porannego loga z palma

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w miare poskladalem loga do kupy w excelu.... log nagrany rano.... tylko na benzynie.... bez zadnych bledow podczas jazdy...

co potrafilem to przeanalizowalem....

i wychodzi mi kilka anomalii:

barometr wskazuje ciagle 1.00 bar - a powinien miec chyba jednak jakies wahania od 0.7 do 1.1 ????

czujnik spalania stukowego - ciągle 0 - a powinien byc w zakresie od 0 do 43 ....

czy czujnik predkosci pojazdu ma miec przerwy "0" pomiedzy odczytami predkosci???

czujnik ACLE - Accel enrichment - prawie sie nie zmienia ..... ciagle kolo 0 %..... a powinien byc od 0 do 100% ?????

przepływ powietrza Airflow MHZ - ma wartosci od 0 do 100Hz a powinien byc od 0 do 1600 Hz....

wskazania barometru i przeplywu mowia mi, ze przeplywomierz padniety??? przypomina mi sie wielkie boom kiedys na gazie...

o pozostalych czujnikach nie moge nic powiedziec... czy sa ok czy nie...

moze ktos kto juz sie w to wgryzal cos mi podpowie???


a tu log do przejrzenia i analizy... moja glowa jest ciagle na to za mala...

http://rapidshare.com/files/35738373/proxonic_poranny_log.zip.html
  
 
Cytat:
barometr wskazuje ciagle 1.00 bar - a powinien miec chyba jednak jakies wahania od 0.7 do 1.1 ????


powiem tak: u mnie barometr tez pokazuje 1bar a tylko sporadycznie spadnie do 0,97 lub wzrosnie do 1,03.
Cytat:
czujnik spalania stukowego - ciągle 0 - a powinien byc w zakresie od 0 do 43 ....

nie wiem czy dobrze kojarze ale u ciebie chyba nie ma knock sensor tak jak i u mnie i dlatego jest u ciebie 0.
to jest dla mitsubishi
Cytat:
czy czujnik predkosci pojazdu ma miec przerwy "0" pomiedzy odczytami predkosci???


u mnie jest tak samo, ten pomiar predkosci to pic na wode wogole nie dziala poniewaz nawet gdy auto stoi w miejscu to on pokazuje 57, 0, 67, 0, itp

Cytat:

przepływ powietrza Airflow MHZ - ma wartosci od 0 do 100Hz a powinien byc od 0 do 1600 Hz....

MASF masz raczej dobry
zauważ ze te wartosci rosna wraz ze wzrostem rpm i dla przykladu dla 4812rpm mas pokazuje ponad 900MHz czyli jest dobrze, powyzej 5000rpm mialbys pewnie ponad 1GHz.

niepokoi mnie tylko TPS... dlatego ze przez pierwsze 2 min pracy silnika pokazuje ok9% a obroty silnika spadaja z 1500 do 900 i tu by trzeba sie zastanowic, ponadto TPS przy rozgrzanym silniku i obrotach 750rpm +-100 powinien pokazywać 10% u ciebie 9,8%troszke bym go przestawił.


Jak masz ustawione w palmie przyspieszenie zapłonu?? bo w logu wartości TIMA'y są troche niskie u mnie smiało dochodzi do 45st

No i to by bylo na tyle
chcialbym zeby jeszcze ktos przeanalizował to co napisalem... bo nie musze miec wcale racji to sa moje uwagi tylko.
pozdrawiam
  
 
>niepokoi mnie tylko TPS... dlatego ze przez pierwsze 2 min pracy >silnika pokazuje ok9% a obroty silnika spadaja z 1500 do 900 i tu >by trzeba sie zastanowic, ponadto TPS przy rozgrzanym silniku i >obrotach 750rpm +-100 powinien pokazywać 10% u ciebie >9,8%troszke bym go przestawił.

obroty mi tak niestety faluja.... bez otwartej przepustnicy... 1500... 900.....

czyli TPS na 10% dokladnie przestawic?

>Jak masz ustawione w palmie przyspieszenie zapłonu?? bo w logu >wartości TIMA'y są troche niskie u mnie smiało dochodzi do 45st

w opcjach w palmie mam:

Vehicle: 3/S ( jeszcze DSM do wyboru)
ECU Clock: 100%
Base Time: 5 stopni

wielkie dzieki za spojrzenie na tego loga......

mam 3 problemy w aucie:

1.wolne obroty faluja... i nie moge wyregulowac wolnych obrotow ponizej 900... tak jakby krokowy byl non stop otwarty... nie mam mozliwosci sprawdzenia na dobrym krokowcu... jak by to chodzilo...
2. swietnie sie wkreca na 6000 ale jest strasznie slabe
3. duzo pali - zarowno benzyny jak i gazu

i jeszcze jedno... kiedys rozbieralem filtr powietrza.... i przeplywomierz ma z 1/4 blaszek dosc pogietych... nie wiem czy ktos go tak zalatwil... czy tak wyglada po wybuchu gazu...






[ wiadomość edytowana przez: proxonic dnia 2007-06-07 15:48:01 ]
  
 
słuchaj najpierw zajal bym sie regulacja obrotow. tylko nie wiem dokladnie jak to sie reguluje w 16V bo krokowiec pracuje ci dobrze a jak faluje to znaczy ze sruba zgrubna jest za bardzo wykrecona i ECU podbija automatycznie obroty by auto nie zgasło. sprobuj ja troche wkrecic.
A dopiero po utaniu falowania mozesz ustawic TPS'a
  
 
sprobuje ta srube .....wykrecic.... bo mam wkrecona teraz prawie do konca...

juz zaczynam sie motac... z tym wkrecaniem i wykrecaniem sruby
..

wkrecam srube.... obroty spadaja... - wkrecam w sensie... sruba wchodzi glebiej w korpus przepustnicy

wykrecam srube... sruba wychodzi do zewnatrz... obroty sie podnosza...

dalej wkrecic juz nie moge... jest max wkrecona...

wiec pozostaje mi wykrecic..... o to Ci chodzi grzesik1????

... moze jutro rozkrece przepustnice i wyczyszcze doglebnie...

przy ustawianiu obrotow - pisza, zeby zewrzec pin wtyczki od ustawiania kata zaplonu do masy....

ktora to wtyczka??? bo w lewym gornym rogu (patrzac od przodu auta na silnik) mam 2 wtyczki po 1 pinie i jedna wtyczke 2pin - na rysunku z webtecha to prawie nic nie widac....

ale wydaje mi sie ze to ta najnizsza (czyli najblizsza lewej krawedzi samochodu)



[ wiadomość edytowana przez: proxonic dnia 2007-06-08 09:21:21 ]
  
 
http://mitsubishifan.webpark.pl/ zerknij na ta stronke w tym dziale:
Dane naprawczo-regulacyjne masz procedure ustawiania obrotow w silnikach DOHC. jak sie zastosujesz to powinno byc ok, jesli wszystko z silnikiem jest ok.
  
 
wlasnie chyba nie jest ok...

pali coraz wiecej... i coraz bardziej mułowaty jest...
chyba pobil tym razem rekord gazu.... 17,5l / 100 km
nie wiem co sie mu stalo....

zobaczymy po kolejnym tankowaniu....


cholera wie czemu...

sonda lambda???

przepływomierz???

obroty jałowe o tyle o ile sa wyregulowane... ale sa jakies falowania wciaz.... nie takie wielkie... ale niestety sie zdarzaja siupy....

i bardziej czuje smrod spalin z samochodu.... szczegolnie jak go na postoju przegazuje.... oczywiscie smrod na zewnatrz - nie w srodku.


jaka sonda ma byc do hyundaia sonaty 2.0i 16v - 97 r. ????
w tygodniu jade do mechanika... nie mam juz sil...




[ wiadomość edytowana przez: proxonic dnia 2007-06-09 18:12:04 ]
  
 
której generacji masz LPG? bo jeżeli II to raczej na pewno przepływomierz nie ma wpływu na ustalanie mieszanki - komputery LPG do II gen. brały odczyty z TPS-a, lambdy, prędkości obrotowej silnika oraz (rzadziej) zujnika temp. cieczy chłodzącej.
  
 
sonde masz ok, przeplywke tez ja bym skupil sie na regulacji obrotow i ustawieniu TPS'a bo on napewno jest zle ustawiony. pozostale elementy wygladaja na ok
  
 
tylko, ze duze spalanie mam rowniez na benzynie...

apropo - juz nie wyskakuje mi blad 41 - docisnalem wtyczke od emulatora wtryskow - prawdopodobnie to bylo problemem...

na razie brak jakichkolwiek bledow ECU....

TPS-a ustawialem na 0,52V na zamknietej przepustnicy....

w poniedzialek sprawdze jaki sygnal daje TPS i czy dobry jest w calym zakresie....

  
 
Jak masz palma to TPS ustaw palmtopem, przy temp silnika ok 80st TPS ma pokazywać 10%
  
 
dzis zrobilem kolejnego loga...

http://rapidshare.com/files/46897820/2007-08-01_11_30_02.xls.html

komp nie wykazuje zadnych bledow...

start......bieg jalowy......... potrzymanie sonaty kolo 2000 i znowu bieg jalowy.....

niepokoi mnie lambda........ zdaje sie, ze zdechla...

no i knock sensor - non stop zero... pukalem w blok silnika i nic....

no i napiecie pompy paliwa oraz cisnienie paliwa... dobre sa te wskazania??

i czas wyprzedzenia zaplonu.... w palmie mam ustawione 5 stopni...

jak dokladnie sie ustawia ten kat wyprzedzenia zaplonu w sonacie 3??? tam jest aparat zaplonowy bezrozdzielaczowy o ile sie orientuje... czym sie tam kreci??? bo nie moge ni cholery sie dowiedziec... kazdy mechanik twierdzi, ze tego sie nie ustawia w ym samochodzie... jakas fotka albo rysunek pogladowy by sie przydal.. albo ktos, kto umie ten kat ustawic w krakowie...



a poprzednie problemy... ustaly chwilowo po wymianie swiec na ngk... okazalo sie, ze championy puscily kompresje i prawie sie rozlecialy...... potem 2 dniach znowu sie cos dziwnego zaczelo dziac... slabnie czasem i obroty spadaja... i prawie gasnie... ale juz praktycznie tylko na benzynie....

przy okazji sprawdzalem kolejnosc wpiecia kabli wn. byly calkiem pomieszane na aparacie zaplonowym. - wymienial mechanik.

wpialem tak jak powinno byc... czyli patrzac od przodu auta - 4-1-2-3







[ wiadomość edytowana przez: proxonic dnia 2007-08-04 13:15:08 ]

[ wiadomość edytowana przez: proxonic dnia 2007-08-04 13:16:44 ]
  
 
ale jak pomieszane te kable?
u mnie kolejnosc jest taka 1-3-4-2 zaraz zerkne na loga
  
 
prawdopodobnie masz 2 sondy ale obie nie daja znaku zycia, to moze byc powod mula i duzego spalania, na temat zaplonu niech wypowie sie ktos kto sie na sonatkach zna jak dla mnie to cos jest nie tak.
a powiedz mi jak robiles tego loga? za pomoca programu czy przepisywales wszystkie odczyty do exela?
  
 
kable mialem jakos tak - od przodu auta - 4-3-1-2.. o ile pamietam...

wg hyundai webtecha dla sonaty 97 powinno byc - 4-1-2-3

ale znowu wg manuala haynesa powinno byc 1-3-4-2

i czego sie tu trzymac???


a loga robilem palmem i mmcdloggerem - potem konwersja do excela za pomoca mmctools...

wczoraj zrobilem kolejnego loga.. juz z prawie 40 km odcinka...

i na nim znow lambda dziala.... co jest qrde grane???

tylko, ze nie moge go zaimportowac z mmcd...

jak w trakcie tworzenia loga... wylaczy i wlaczy sie samochod...

to sie potem nie chce importowac do csv ani excela... bez sensu...


  
 
to mozesz wyslac plik sciagniety prosto z palma.
jesli chodzi o kolejnosc zaplonu to zjam tylko 2 ustawienia przewodow 1-3-4-2 lub 1-2-4-3 i zalezy ono od kierunku obracania silnika. ale moze sie myle
pozdrawiam
  
 
ponizej linki do loga w formacie xls... udalo mi sie go przekonwertowac.. wersja 0.2c mmctools juz sobie z tym radzi...

http://rapidshare.com/files/47178847/2007-08-01_16_12_40km.xls.html

obrazek z kolejnoscia podpinania kabli wn sciagniety z webtecha dla sonaty 97r. 2.0i 16v

http://rapidshare.com/files/47178574/9836004a.gif.html

i log oryginalny z palma

http://rapidshare.com/files/47178925/2007-08-01_11_30_02.PDB.html

z tego co widze... padla lambda... albo kable/wtyczka - na lpg dziala emulator lambdy... i podaje jakies sygnaly do ECU - natomiast na benzynie... dziwne rzeczy...

co to za parametr PLEN??? wyglada na to ze na benzynie tez podaje non stop stala wartosc... natomiast na lpg ida jakies dane z emulatora

mam AL700 do gazu - emuluje lambde...

w logu w excelu zaznaczona jest jazda na benzynie i lpg... widac od razu roznice wskazan lambdy... plen... i tima przy okazji...

no i niepokoi mnie ten kat wyprzedzenia zaplonu... jaki powinien byc teoretycznie??? w palmie mam ustawione ze fabrycznie jest 5 stopni...




  
 
@proxonic

jeżeli masz silnik G4CN (aka 4G63) to:

ad. KNOCK SENSOR - najprawdopodobniej wogóle go nie masz; popatrz na blok silnika pod kolektorem dolotowym (wskazany kanał), jeżeli nie będzie szedł żaden przewód do bloku tzn. że knocka nie ma (Mitsubishi miały ale Hyundai ich nie stosował)

ad. Kąt wyprzedzenia zapłonu - w tym silniku ustawia się statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu, przy pomocy czujnika położenia wałka rozrządu - UWAGA konieczne jest podłączenie do masy pewnej złączki aby komputer przestawił się w "tryb serwisowy"; w czasie normalnej pracy ECU samo steruje wyprzedzeniem zapłonu, oczywiście odniesieniem dla niego jest kąt statyczny.


  
 
@e-gen

silnik G4CP - o ile sie nie myle...

ad. LAMBDA

w mmcdloggerze wskazania mam tylko na 02R - czyli jakby na tylnej lambdzie, a O2F - jest non stop kolo 2,50 - 3,0 V
- wg mnie powinno wskazywac jako O2F - ale to moze jedynie blad programu mmcdlogger

chyba ze ta sonata ma dwie lambdy?? choc nie sadze...

z tego co ogladalem, jest tylko jedna przed katalizatorem..

ad.KNOCK SENSOR

co do KNOCK SENSOR - chyba faktycznie masz racje e-gen, ze go nie ma... ale sprawdze jeszcze dokladnie...

ad. KAT USTAWIENIA ZAPLONU - statyczny

kto mi to sprawdzi i dobrze ustawi w krakowie???
pytalem juz 3... i 3 twierdzilo, ze w sonacie sie tego nie ustawia...
  
 
Cytat:
2007-08-06 11:26:23, proxonic pisze:
.... ad. KAT USTAWIENIA ZAPLONU - statyczny kto mi to sprawdzi i dobrze ustawi w krakowie??? pytalem juz 3... i 3 twierdzilo, ze w sonacie sie tego nie ustawia...


już ci napisałem w innym wątku że czujniki położenia wałka rozrządu są mocowane przez otwory fasolkowe = jest regulacja

pisz w jednym wątku to będzie łatwiej odpowiadać, bo już mi się nie chce tego wszystkiego czytać