Wymiary Omegi B kombi - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pamietaj, ze 2.2 to nieco zmodyfikowane 2.0 - nie wiem czy rozwiercone, czy zmieniony skok tloka (moze troche tego i tego), wiec duzo czescie bedzie jednakowych. ale oczywiscie nie wszystkie.
roznice pomiedzy 2.2 w omie i vectrze sa kosmetyczne (inna oslona, pokrywa zaworow, mocowanie, kolektory itp.)
  
 
No ale ten w Vectrze ma lancuszek zamiast paska i widac, ze kolektor jest z drugiej strony silnika w stosunku do X20XEV.

Jestem w Anglii i mam mozliwosc zakupu dwoch Omeg. Jedna ma 120.000km przebiegu, druga 190.000. Obie z silnikami 2.2. PIerwsza drozsza od drugiej o ok 4000zl.
nie wiem jak dla takiego silnika odbija sie przebieg prawie 200.000km i czy zaraz nie zacznie sie cos sypac. Ten z wiekszym przebiegiem jest w prywatnych rekach i wlasciciel widac, ze dba o niego. ten z mniejszym jest z firmy i byl po prostu uzytkowany.
Ktory polecacie? Roznica z cenie to prawie 30% wiec czy warto zastanowic sie nad tym z wiekszym przebiegiem?
  
 
wszystko zalezy od konkretnego stanu auta. w tym roku kupilem juz 7 szt roznych egzemplarzy i przebiegi byly bardzo rozne (pomijam przekrecanie licznikow), a stan w stosunku do przebiegu mial sie nijak.
jesli autko ma 190tys ale nie jest zuzyte, a drugie bylo katowane w firmie, to roznica 70tys dla tego silnika jest niewielka... a moze nawet na + jesli chodzi o uzytkownikow.
nie mowiac juz o 4tys, ktore w razie czego zostaja na porzadne zrobienie furki
  
 
Na razie musialem odpuscic sobie poszukiwania auta, bo sie przeprowadzam, ale czy w przypadku Omeg jest jakis sensowny sposob, aby sprawdzic zuzycie auta, jak bylo uzytkowane? Na pewno bagaznik czy nie jest zniszczony i czy nie widac sladow mocnego uzywania, czestego wsiadania. Zuzycie kierownicy i drazka tez przeklada sie na krecenie w miescie. Rozumiem, ze most musi byl bez jakiegokolwiek oleju na zewnatz. Czy jesli jest jakies stare pocenie (stary, zaschniety olej) to lepiej sobie odpuscic?

No i taki maly off-topic Kolege pomierzyl swoja Zafire i troche mi koparka opadla. Bagaznik z siedzeniami zlozonymi jest szeroki na 106cm i dlugi na 110cm, natomiast po wyjeciu siedzen dlogosc wzrasta dwukrotnie! Niby takie male autko...
  
 
No wiec caly czas mysle o Omedze i chyba podjelismy decyzje. Pytanie tylko o silnik, bo w gamie o ktorej myslimy sa 2.0 16V, 2.2 16V, i 2.5. Silnik 2.6 sobie odpuszczam bo podobno jest awaryjny, a 3.0 i 3.2 sa za duze, pala wiecej i wieksze sa oplaty.
Znam 2.0 i w sedanie calkiem sobie radzil. Wystarczy do normalnej jazdy, jednak boje sie, ze jak zapakuje kombi to bedzie mul i ze te silniki maja srednio po 150-200 tys km wiec moze byc juz troche zajechany. Drugi jest 2.2, ale taka sama sprawa jak w 2.0. Na poczatku wolalem ten silnik, ale jest troszke drozszy od 2.5 i mniej dostepny. nie wiem tez czy ta moc wystarczy. no i 2.5, ale nie mam pojecia ile to cos pali. Nastawiam sie na wyzsze koszty niz 2.0, ale nie mam pojecia jak wychodzi spalanie. Wiem ze 2.0 mojej mamy pali ok 8l na trasie i 13 w miescie. Skrzynia manualna, a ja z uwagi na mniejsze zajechanie silnika wolalbym chyba automat.
Ile wiec pala Omegi kombi z silnikiem 2.5 V6 z automatem?
  
 
Sprawdzilem sobie na stronie srednie spalanie i oczom nie wierze. Omega z wiekszym silnikiem od mojej Vectry pali tyle samo?
Zalaczam mala tabelke ze spalaniem. Bade naprawde bardzo wdzieczny za potwierdzenie lub podanie prawdziwego spalania w waszych Omegach.

Silnik Min Max Min (trasa)
VB2.0 ? 12.5 7.5
2.0 9.63 12 8.16
2.2 9.16 12.59 7.50
2.5 10.27 13.71 8.05
  
 
Cytat:
Bade naprawde bardzo wdzieczny za potwierdzenie lub podanie prawdziwego spalania w waszych Omegach.

Wchodzisz na grząski grunt, wątki o spalaniu są spuszczane w kibel z siłą wodospadu, niczym Corega Tabs
 
 
Immo, masz racje. Zauwazylem...im wiecej ich czytam tym ciekawsze widze opinie. "Butowane" 3.2 pali mniej niz 2.0...itp Mi chodzi mi bardziej o to czy jest duza roznica miedzy spalaniem 2.2 a 2.5, bo widac, ze miedzy 2.0 a 2.2 nie ma ogromniej.
Decyzja co do Omegi juz praktycznie zapadla, pozostala kwestia wyboru silnika. Najpierw napalilem sie na 2.2, bo jezdzilem 2.0 (sedan) i starczalo. Dodatkowa moc w polaczeniu z malym spalaniem i nieskomplikowana budowa uznalem za optimum. Potem ludzie zaczeli mnie przekonywac do 2.5, ze ponoc pali niewiele wiecej, a jest to najlepszy silnik (mniej awaryjny) i ponoc 2.2 jest za slaby, a 2.5 jezdzi juz normalnie. Zaznaczam, ze nie chodzi mi o wyscigi czy gnanie 200km/h na autostradzie. Raczej ekonomiczna jazde z wypakowanym bagaznikiem, zebym jakos mogl wyprzedzic co wolniejsza ciezarowke.
Mam Vectre B z silnikiem 2.0. Mocy mi starcza, moze gdybym mogl to kupilbym 2.2. Nigdy jednak nie kupilnbym Vectry z silnikiem 2.5V6, bo nie jest potrzebny do tego auta w 90% jazdy nim. Te 10% kiedy sie przydaje ta moc i V6 nie rekompensuje dla mnie wysokich kosztow.
Wiem, ze uzytkowanie bedzie troche drozsze, ale sprawa oparla sie o spalanie i dlatego pytam sie jaka jest roznica miedzy 2.2 i 2.5 i czy 2.2 wystarczy do normalnej i spokojnej jazdy z zapakowanym bagaznikiem?
Boje sie tez zakladania gazu (koszty i skomplikowanie silnika - nie byle kto moze to zalozyc)
P.S. Czytajac posty o spalaniu na gazie zauwazylem (potwierdzone w Omedze rodzicow), ze przy instalacji sekwencyjnej spalanie oscyluje w bardzo rozsadnych granicach.