[u] pomiary składu mieszanki (AFR, lambda) i inne...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
[u] czyli usługa

Myślę, że samej użyteczności pomiaru składu mieszanki nie ma sensu opisywać, więc skupię się na możliwościach, które oferuje sprzęt...

Pomiary AFR urządzeniami Innovate Motorsports, czyli sprzęt z najwyższej półki.

Sonda może zostać wkręcona w tulejkę po zwykłej lambdzie w kolektorze (jeśli taka istnieje - optymalne rozwiązanie) lub poprzez uchwyt przykręcany do rury wydechowej. Obsługuje wszystkie paliwa (benzyna, LPG, CNG, etanol, metanol...), przy czym w przypadku paliw zawierających związki ołowiu kwestia dodatkowych uzgodnień.

Poza pomiarem składu mieszanki można logować do 5 dodatkowych sygnałów np.
-obroty silnika
-sygnały analogowe (czujnik położenia przepustnicy, map sensor, przepływomierz...),
-sygnały częstotliwościowe (czujniki prędkości, niektóre przepływomierze...)
-wypełnienie (duty cycle wtryskiwaczy...)
-ciśnienie (do 3 bar doładowania wbudowanym czujnikiem, lub do dowolnie wyższej wartości czujnikami zewnętrznymi)
-termopary typu K (EGT - temp. spalin, CHT - temp. głowicy...)
-rzeczywisty kąt wyprzedzenia zapłonu (możliwość logowania zależy od rodzaju układu zapłonowego, nie we wszystkich przypadkach jest możliwe)

Czas sesji do 44min w przypadku samego urządzenia i nieograniczony z podpiętym laptopem.

Prezentacja wszystkich zalogowanych danych możliwa jest na kilka sposobów:
w postaci wykresów wartości w czasie:


2 nałożonych na siebie wykresów:


wykres wartości od innego parametru niż czas (np. moc/moment i AFR w funkcji obrotów):


tablica (zazwyczaj AFR w funkcji obrotów i obciążenia, ale można przedstawić każdy parametr w funkcji dwóch innych parametrów): tablica pokazuje wartość średnią, wartości maksymalne i minimalne, ilość zebranych próbek dla danej komórki lub odchylenie standardowe




playback*, czyli przeglądanie logów z prędkością rzeczywistą, lub odpowiednio przyspieszone/spowolnione
-wysoka jakość
-youtube
*zegary które widać na filmiku to od lewej: AFR, obroty, napięcie z MAP sensora, stopień otwarcia przepustnicy


Poza tym istnieje wiele innych możliwości, np. dowolne przeliczanie zalogowanych danych pozwalające przykładowo na obliczenie mocy/momentu na kołach z krzywej obrotów silnika i wiele innych.


koszt: skoro ma być cena to niech będzie 50zł/h do negocjacji

[ wiadomość edytowana przez: schwepes dnia 2007-09-24 17:45:55 ]
  
 
To może jakiś przykład:
125p, silnik Polonez, końcówke pod sondę bym sobie wspawał w 2 rurkę.
Chciałbym dobrać optymalne dysze i rurki emulsyjne.
Myślę że godzina prób i 1,5-2 godziny na wymiany elementów by wystarczyło. ??


ps. Sondę ma tylko jedną ??


[ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2007-09-24 17:11:09 ]
  
 
podaj cene przykładową , np honda crx :czas itp = ...zł
  
 
Cytat:
2007-09-24 17:05:12, pavlus pisze:
Chciałbym dobrać optymalne dysze i rurki emulsyjne. Myślę że godzina prób i 1,5-2 godziny na wymiany elementów by wystarczyło.


Poszło na priv

Cytat:
ps. Sondę ma tylko jedną ??


Aktualnie tak.

Łącznie program możne logować 32 parametry, więc może obsłużyć poza 5 czujnikami jeszcze np. 26 dodatkowych sond, natomiast koszt takiej dodatkowej sondy z kontrolerem to ~800zł
  
 
ponieważ wcięło mi pliki z serwera, a nie mogę wyedytować 1. posta w wątku, wrzucam jeszcze raz opis możliwości sprzętu...

Prezentacja wszystkich zalogowanych danych możliwa jest na kilka sposobów:
w postaci wykresów wartości w czasie:


2 nałożonych na siebie wykresów:


wykres wartości od innego parametru niż czas (np. moc/moment i AFR w funkcji obrotów*):


tablica (zazwyczaj AFR w funkcji obrotów i obciążenia, ale można przedstawić każdy parametr w funkcji dwóch innych parametrów): tablica pokazuje wartość średnią, wartości maksymalne i minimalne, ilość zebranych próbek dla danej komórki lub odchylenie standardowe