Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jorgi LOB NET MEMBER Omega B X20XEV + Fia ... Gdańsk | 2007-10-18 12:57:03 Witam!
Zimno się robi a klimatyzacja u mnie stwierdziła (automatyczna to sama stwierdza widać) że kierowcy nie ma po co ogrzewać. TIS w nowszej wersji będzie może jutro ale jakoś nie spodziewam się że da mi odpowiedź jasną i klarowną (kiedyś już do niego zaglądałem w podobnej sprawie - nic nie wiedział). Otóż... pasażer ma ciepło kiedy chce i jak chce. A kierowca ma zimno zawsze i może co najwyżej sobie dziurki pozatykać. Sytuacja taka ma miejsce od jakichś 2 miesięcy, wcześniej tego problemu nie było chociaż zapewne były inne bo "minus" na wyświetlaczach ACC po wyłączeniu zapłonu się pokazywał Czy ktoś miał podobny problem ? W archiwum nic ciekawego o takim problemie jak mój nie znalazłem. Sezon się zaczyna więc może ktoś aktualnie coś takiego przerabia? Z praktycznego punktu widzenia: Jest sobie drut za który czasem można złapać ręką i wyrwać jak się usiłuje wyjąć cały panel klimy, itp. Swego czasu go wyrwałem całkiem ale poświęcając kilka dni na zaglądanie przez dziureczki co i jak udało mi się go umocować ponownie, musiałem jednak go troche powyginać aby jego wypadkowa długość od końca do końca była mniejsza - inaczej nie chciał wejść Nie udało mi się jednak określić do czego on właściwie służy - lato było więc nie grzałem, może to właśnie jego wina iż są problemy z rozdziałem ciepełka teraz? Czy istnieje gdzieś schemat rozmieszczenia wszystkich podzespołów "klimatronika" ? Bo rozebrałem dość dużo a nie udało mi się dostać do najistotniejszych punktów systemu. Any help will be piwem docenione |
jorgi LOB NET MEMBER Omega B X20XEV + Fia ... Gdańsk | 2007-10-18 22:26:45 o ile pamiętam to oznacza że "coś jest nie tak". u mnie minusy były praktycznie od samego początku ale klima sprawowała się poprawnie, po jakimś czasie jej się odmieniło i po uruchomieniu auta zaczynała od dmuchania na maksa zimnym powietrzem. Trzeba było ręcznie zmniejszyć prędkość wentylatora albo poczekać aż się troche płyn nagrzeje i wtedy o paranoja sama zmniejszała dopiero obroty...
Dało się z tym żyć więc się nie przejmowałem bo po pierwsze nikt nie wiedział co z tym zrobić a po drugie miałem większe problemy na głowie. Teraz już trochę gorzej jest bo kierowca nie ma w ogóle grzania Nie dam głowy ale kiedyś chyba w TIS'ie wyczytałem że w przypadku minusów należy wymienić panel "klimatronika" |
jorgi LOB NET MEMBER Omega B X20XEV + Fia ... Gdańsk | 2007-10-22 00:13:32 ok, udało mi się uruchomić TIS'a w ludzkim języku...
minusy oznaczają że jest jakaś awaria, techem należy sprawdzić kod usterki - wtedy stanie się jasność klima może działać nawet z uszkodzonymi czujnikami czy silnikami krokowymi, niektórzy pewnie tego nawet długo nie zauważają, dopóki skutki awarii nie są ekstremalne tak jak u mnie... szukam dobrego spec'a od elektryki z Techem2 w Gdańsku, ktoś może polecić ? |
jorgi LOB NET MEMBER Omega B X20XEV + Fia ... Gdańsk | 2007-10-22 11:27:12 według TIS'a klimatronik pobiera dane z czujników:
- temp. zewnętrznej (ten w zderzaku) - temp. wewnętrznej (ten za kratką w panelu klimatronika) - temp. powietrza nawiewanego (są dwa, lewa i prawa strona ale nie wiem gdzie fizycznie umieszczone) - czujnika nasłonecznienia. |
beast6 LOB SYMPATYK Omega B 3.0 Kwidzyn | 2007-10-29 23:07:42
a wiec tak. w ten weekend zwalalem deske zeby naprawic to co zepsulem po wyrwaniu tego druta. Owy drut odpowiada za rozdzial zamykanie klapki po stronie kierowcy od nawiewu na nogi i pod fotel z tylu. Trzyma sie na takich "lezkach" a one z kolei maja zebatki ktore steruja klapka. po zalozeniu go na swoje miejsce i spasowaniu zebatek mam nawiew na nogi po stronie kierowcy. przy okazji jak juz zwalilem deche wyczyscilem nagrzewnice i wg pomiarow mam 15 stopni wiecej niz przed czysczeniem i w koncu mam cieplo w aucie |
jorgi LOB NET MEMBER Omega B X20XEV + Fia ... Gdańsk | 2007-10-31 13:30:40 kreski na wyświetlaczu są spowodowane dowolnym błędem zarejestrowanym przez sterownik.
właśnie jestem po akcji, wywaliło tyle błędów (m. in. błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego i 2 błędy silników sterujących) że zasugerowali aby teraz pojeździć kilka dni i sprawdzić ponownie czy pojawią się te same błędy - wtedy jest pewność co do miejsca, które je generuje (było dużo błędów "starych", na 99% już nie występujących). Jako że i tak muszę zrobić do warsztatu jeszcze co najmniej jedno podejście to poszedłem na ten układ i w piątek podjadę zobaczyć co tak naprawdę jest do zrobienia. Ciekawostką jest to że klima teraz inaczej się zachowuje trochę - inaczej rozdziela powietrze i zaraz po włączeniu Ale dalej nie grzeje po stronie kierowcy. Jeśli chodzi o owego druta to sprawdzałem macaniem czy zębatki były zazębione jak go po wyrwaniu zakładałem spowrotem i wydawało się że jest w miarę ok. Ale tak naprawdę pewnie wszystko można poprawnie zweryfikować po zrzuceniu poszycia konsoli. beat6 - długo się z tym bawiłeś? może wrzuciłbyś jakiś opis co i jak? |
beast6 LOB SYMPATYK Omega B 3.0 Kwidzyn | 2007-10-31 14:48:40
nie robilem zdjec a manual jest tu http://www.car-selfrepair.de/workshop3/workshop3index.htm (brakuje tylko 1 uchwytu nad kierownica pod tunelem powietrza) Cala zabawa zajela mi: demontaz - sobota od 11:30 do 17 montaz - niedziela od 10:30 do 19. z przerwami na obiad. ogolnie potrzeba duzo cierpliwosci. |
jorgi LOB NET MEMBER Omega B X20XEV + Fia ... Gdańsk | 2007-10-31 15:41:25
czyli cały weekend trzeba mieć a u mnie z tym czasem wolnym jak na lekarstwo. z drugiej strony trochę się boję dać to "specom" Zobaczymy, może jednak się obędzie bez zdejmowania wszystkiego... |
beast6 LOB SYMPATYK Omega B 3.0 Kwidzyn | 2007-10-31 21:28:12
robilem to na dworze wiec majac garaz dobrze oswietlony i cieply mozna to w ciagu 1 dnia rozlozyc i zlozyc. teraz juz wiem co i jak to napewno szybciej by poszlo u mnie duzo czasu zajelo czyszczenie nagrzewnicy. |
mpaolos LOB MEMBER LED_Mobil Omega B CD ... Częstochowa/Włocławek/Gdynia | 2007-11-02 14:50:28 Proponuję jeszcze nieinwazyjnie skorzystać z porady NIXONa, dotyczącej resetowania
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=81797&c=72&hq=reset+klimatronika&f=9 pozdrawiam/mpaolos [ wiadomość edytowana przez: mpaolos dnia 2007-11-02 14:58:21 ] |
jorgi LOB NET MEMBER Omega B X20XEV + Fia ... Gdańsk | 2007-11-02 15:36:33
niestety ten sposób w takim przypadku jak mój nic nie daje ewidentnie coś gdzieś się spiep*.* i to dość ostro. panowie fachowcy stwierdzili że dla nich to czasochłonna operacja (zdjęcie poszycia konsoli) a ponadto pewnie trzeba będzie wymienić wszystkie silniczki i klapki, które komputer zgłasza w błędach tak więc szybko podziękowałem im za naprawę tego kawałka Omegi i kazałem się zająć resztą... 390 zł za wymianę uszczelki pokrywy zaworów (wrrrr...) i zaworka zwrotnego nagrzewnicy czy jak się to zwie... chyba aż tak bardzo nie zdarli więc niech im będzie... A w weekend coś mi się wydaje że będę musiał wybebeszyć to wszystko bo coraz zimniej na dworze i ręce do kierownicy przymarzają... tak po prawdzie to tam chyba od zawsze (czytaj odkąd posiadam Omege) było coś nie teges bo dopiero niedawno odkryłem że jednak mam nawiewy na nogi pasazerow z tyłu - a nigdy tam nic nie wiało .... Jeszcze muszę naprawić dzwigienkę sterowania klapką obiegu zamkniętego bo zamówiona u Mariosa okazałą się być ANGIELSKĄ po wskroś (czytaj wywróconą lewym na prawo i nie pasuje za cholerę).... W dodatku coś mnie podkkusiło zdjąć cały siłownik i teraz za cholerę nie mogę go założyc spowrotem na wspornik - trudny dostęp. A to następny motyw aby jednak zdjąć to poszycie... porażka |
beast6 LOB SYMPATYK Omega B 3.0 Kwidzyn | 2007-11-02 20:26:48
pozostaje zyczyc powodzenia. tak wygladalo to u mnie w zeszlym tygodniu [ wiadomość edytowana przez: beast6 dnia 2007-11-02 20:27:54 ] |
OpelOmega OMEGA B POLSKA | 2007-11-03 13:41:54 po tej focie wolałbym zmienić samochód niż to rozbierać. |
homer171 LOB SYMPATYK Esesman Wrocław | 2007-11-03 14:57:40 hehe nic strasznego. jak wiesz co i jak to nie duzo trzeba zeby to zdjac. |
machony79 LOB SYMPATYK V6 po tuningu Katowice | 2007-11-10 23:54:22 Szukam kogoś z okolic Katowic kto pomoże lub powie jak mam zamontować ten drut od klimatronika.
|