Idzie zima - o tak zwanej ACC - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
muszę się zabrać za tą klimę, na trasie jest tragicznie raz grzeje raz chłodzi, i mam pytanie czy ma ktoś może wartości rezystancji czujników temperatury tych od klimy. Jest jeden środkowy za grillem między ustawieniami, ale podobno są jeszcze czujniki nadmuchiwanego powietrza na obie strony + czujnik nasłonecznienia kabiny. Czujnik temp zewnętrznej wykluczam ponieważ termometr na kompie wskazuje prawidłowo.
  
 
Cytat:
2007-11-14 00:19:11, OpelOmega pisze:
muszę się zabrać za tą klimę, na trasie jest tragicznie raz grzeje raz chłodzi, i mam pytanie czy ma ktoś może wartości rezystancji czujników temperatury tych od klimy. Jest jeden środkowy za grillem między ustawieniami, ale podobno są jeszcze czujniki nadmuchiwanego powietrza na obie strony + czujnik nasłonecznienia kabiny. Czujnik temp zewnętrznej wykluczam ponieważ termometr na kompie wskazuje prawidłowo.



Mam już w 90% wszystko rozebrane, właściwie pozostało zdjęcie samej konsoli ale nie mogę znaleźć jeszcze dwóch śrub :/
Zdaje się że wersja z klimatyzacja elektroniczną różni się trochę od manuala/bez klimy - nawet punkty mocowania są gdzie indziej. W TIS'ie są takie koszmarne rysunki że nic na nich nie widać

Poszukaj w TISie wydaje mi się że widziałem tam wartości rezystancji czujników i piny na których trzeba to mierzyć w celach diagnostycznych.
  
 
no niestety tis to dla mnie czarna magia bo po prostu go nie mam.
i tez mam za słabe łacze na tego typu rzeczy
  
 
Cytat:
2007-11-15 10:19:50, jorgi pisze:
Mam już w 90% wszystko rozebrane, właściwie pozostało zdjęcie samej konsoli ale nie mogę znaleźć jeszcze dwóch śrub :/ Zdaje się że wersja z klimatyzacja elektroniczną różni się trochę od manuala/bez klimy - nawet punkty mocowania są gdzie indziej. W TIS'ie są takie koszmarne rysunki że nic na nich nie widać Poszukaj w TISie wydaje mi się że widziałem tam wartości rezystancji czujników i piny na których trzeba to mierzyć w celach diagnostycznych.



jedna jest nad kierownica pod rura od nawiewu powietrza po stronie kierowcy. ledwo ja widac i pewnie tylko o ta ci chodzi.
  
 
dokładnie, o tą chodziło. znalazłem ją wczoraj rano
Ale i tak nie mam zdjętej tej konsoli jeszcze, okazało sie że wiązki przewodów są przypięte od wewnętrznej strony. Większość jakimś cudem udało mi się odpiąć/wyrwać ;D Został jeszcze kanał na przewody po stronie pasażera pod kanałem wentylacyjnym. U mnie jakoś tajemniczo trzyma się całej konsoli i zaraz pójdę z nim walczyć, mam nadzieje że po tej operacji wyjdzie to co ma wyjść...

  
 
Cytat:
2007-11-16 10:25:19, jorgi pisze:
dokładnie, o tą chodziło. znalazłem ją wczoraj rano Ale i tak nie mam zdjętej tej konsoli jeszcze, okazało sie że wiązki przewodów są przypięte od wewnętrznej strony. Większość jakimś cudem udało mi się odpiąć/wyrwać ;D Został jeszcze kanał na przewody po stronie pasażera pod kanałem wentylacyjnym. U mnie jakoś tajemniczo trzyma się całej konsoli i zaraz pójdę z nim walczyć, mam nadzieje że po tej operacji wyjdzie to co ma wyjść...




kanal na przewody trzyma sie przy desce ale jest na tyle elastyczny ze wychodzi po pociagnieciu do siebie. a faktycznie te kable sa wqurzajace ale i tak rozebrac jest prosciej zobaczysz jaka bajka ze zlozeniem
  
 
Mam już zwalone całe poszycie... nawet nie chce na razie myśleć jak będzie ze składaniem Podłączyłem to i owo i nawet da się jeździć
Co ciekawe klima zaczeła działać w miarę poprawnie bez większych prac, po prostu odpaliłem i działa...

Niestety teraz muszę się pogrzebać w interfejsie diagnostycznym bo bez skasowania wszystkich błędów i ponownego sprawdzenia ciężko stwierdzić czy już wszystko gra.
  
 
No i udało mi sie pozbyć minusów na panelu klimy
Mam jeszcze wszystko w proszku ale jeżdżę tak bo muszę a i trochę testów jest potrzebnych w normalnym użytkowaniu zanim zacznę to składać do kupy...

Gdyby ktoś z 3miasta lub okolic chciał pokasować jakieś błędy w komputerach Opla, zrobić szybką diagnostykę elektroniki to mam sprzęt do tego. Tech2 to nie jest ale najważniejsze rzeczy da się zrobić.
  
 
i co okazało się że problemy z tymi -- to wina tego drutu.
  
 
nie, sam drut nie powoduje powstawania błędów bo to element bierny, jak go nie ma to lewa strona nadmuchu na nogi zachowuje sie inaczej niż prawa tylko... może też to powodować problemy temperaturowe po lewej stronie bo czujnik temperatury jest za klapką sterowaną tym drutem, zaraz postaram się wrzucić fotki.

błąd generował czujnik temperatury wnętrza, ale tak naprawdę nie wiem czemu. Po obmacaniu, sprawdzeniu miernikiem okazało się że jest w porządku i po ponownym podłączeniu panelu już nie było tego błędu.

mam jeszcze problem z silnikiem "defrostera" bo przy próbie ręcznego ustawiania jego położenia przez komputer w ogólnie go nie słychać. Jako że było ciemno to zostawiłem tą sprawę na wolny dzień.
Inne silniki pracują tak jak trzeba.

Podejrzanie jeszcze zachowuje się zawór podciśnieniowy "cut off" - chyba od odcinania dopływu gorącego płynu chłodzącego, muszę to jeszcze sprawdzić.
Przy okazji diagnostyki klimy odkryłem kilka ciekawostek, np. ustawiając temp. 21 stopni centralka klimy ustawia temp. nominalną 24 stopnie - takim powietrzem może dmuchać z nawiewów.
Nie wiem po co ale klima odczytuje też sygnał prędkości z ECU i można go sobie podglądać. Okazuje się że prędkościomierz z tablicy przekłamuje około 10 km/h do przodu Ale to już wiadome od dłuższego czasu (mam standardowy rozmiar kół więc zakładam że sygnał z ECU jest dokładny).



  
 
Ach, wskazówka dla tych, którzy wymieniają sobie podświetlanie w panelu klimy - wyjęcie wtyczek od tego panelu bez odłączenia akumulatora powoduje z miejsca powstawanie błędów i tym samym pojawiają sie -- na wyświetlaczach. Szczególnie jeśli odłącza się te wtyczki w złej kolejności. Aby zminimalizować błędy najlepiej odłączyć najpierw czarną a potem żółtą kostkę a podłączać najpierw żółtą a potem czarną - często mamy okazję nie załapać żadnego błędu w takim przypadku (oczywiście mowa o podłączaniu przy przyłączonym akumulatorze). Oczywiście nie powinno sie tego czynić pod prądem
  
 
a teraz kilka fotek, może komuś się przydadzą:

1. Bajzel ogólny


2. Sławetny drut i miejsce gdzie jest czujnik temperatury prawej strony. Oczywiście zdjęty jest kanał nawiewu na nogi z tyłu prawej strony


3. Tylko w takiej formie udało mi się kiedyś założyć "drut" bez demontażu deski



4. Czujnik


5. A tu główny podejrzany problemów z dźwigienką klapki obiegu zamkniętego - wygłuszenie które z czasem się deformuje i koliduje z ramieniem siłownika a tym samym urywa zaczep. Trochę wyciąłem i poodginałem, razem z nowym trzpieniem na dźwigience powinno wytrzymać do końca dni Omegi
Nie ma tu zdjętego siłownika i niebieskiego wężyka, widać je jak się walają na zdjęciach powyżej. Ponowne zamocowanie siłownika chyba jest możliwe tylko ze zdjętą deską - a i tak nie jest to proste. Widać brązowy kabelek z gniazdem - czyżby była wersja elektrycznie sterowanej klapki?






[ wiadomość edytowana przez: jorgi dnia 2007-11-23 00:51:50 ]
  
 
Myslę, że klima odczytuje sygnał z prędkości samochodu ponieważ przy prędkości 100km/h samochód się szybko wychładza a przy 0km/h o wiele mniej. I aby zapobiec wychłodzeniu, bo czujniki tak szybko zmiany temp. nie wyłapią zwiększa temp przy większej prędkości.

Mam prośbę możesz podać rezystancję tego czujnika temperatury za grilem. Nie chcę (a właściwie boje się i nie mam na to czasu) ściągać deski i najpierw chce posprawdac to co w zasięgu ręki.
Czy te błędy klimy można wykasować tym twoim sprzętem, wprawdzie zawsze rozbierałem klime przy odłączonym akku ale po tym co napisałeś zwątpiłem.

U mnie jest problem taki że na początku wszystko działa ok. po pewnym czasie dając temp "25st" "26st" leci chłodne a na zewnątrz 2st. dopiero jak dam "hi" to robi się ciepło ale za ciepło i spowrotem na "26" i tak w kółko. przy krótkich odcinkach nie ma żadnego problemu ale w trasie robi się raz zimno raz gorąco.

  
 
Cytat:
prędkości. Mam prośbę możesz podać rezystancję tego czujnika temperatury za grilem. Nie chcę (a właściwie boje się i nie mam na to



o ile pamietam w temp. pokojowej miał około 5-6 kOhm i można było zauważyć zmianę rezystancji np. dmuchając na niego.
Mam go jeszcze w miarę na wierzchu wiec jutro sprawdzę i w razie czego sprostuje...

Cytat:
ręki. Czy te błędy klimy można wykasować tym twoim sprzętem,



można skasować, można przetestować, itp.

Cytat:
wprawdzie zawsze rozbierałem klime przy odłączonym akku ale po tym co napisałeś zwątpiłem. U mnie jest problem taki że na początku wszystko działa ok. po pewnym czasie dając temp "25st" "26st" leci chłodne a na zewnątrz 2st. dopiero jak dam "hi" to robi się ciepło ale za ciepło i spowrotem na "26" i tak w kółko. przy krótkich odcinkach nie ma żadnego problemu ale w trasie robi się raz zimno raz gorąco.



bez diagnostyki to błądzenie po omacku.