Odświeżam kotleta po raz kolejny
Kiedyś uporałem się z tym gwintem.
Kupiłem zestaw naprawczy i tylne koło trzyma się już prawie 1.5 roku.
Dziś naprawiłem przednią piastę
Oto kilka fotek
zerwany gwint
gwintowanie - śruby mamy M12x1.5 a zestaw naprawczy jest pod otwór M14x1.5
zestaw naprawczy - sprężynka M14x1.5 --> M12x1.5
sprężynka wkręca się ciężko i zostaje troszkę rozciągnięta wewnątrz gwintowanej piasty co zapobiega jej wykręceniu przy odkręcaniu śruby
efekt rozciągnięcia sprężynki
efekt końcowy
Zamiast wydawać ok.150 na nową piastę i łożysko mamy naprawiony gwint za ok. 10 zł
Jako że do naprawy był tylko jeden gwint w piaście myślę że jest to opłacalne i bezpieczne.
W ten naprawiony gwint można wkręcić choćby śrubę zabezpieczającą, której nie dokręca się "na chama"
W przypadku 3 lub 4 zerwanych gwintów w jednej piaście z pewnością bym kupił nową