Elektro zawór vvt-i nie włącza się! Avensis 03-2.0 1AZ-FSE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie do BIGELEKTRON, witam mam Avensisa 2004 1Az-fse po wymianie silnika i pracuje on ok, tyle że nie włącza się zmiana faz rozrządu. Wariator wymieniony i sprawny, ciśnienie oleju ok 4,5 bara przy 3000obr. kanał olejowy do zaworu drożny (olej do zaworu dochodzi-filterek był czyszczony), zawór wymieniony i sprawny (na krótko się załącza), czujnik położenia wałka wymieniony i sprawny, po przejechaniu nieokreślonego bliżej dystansu zaświeca się check engine i kod błędu to P0012, który wskazuje na opóźnienie wałka rozrządu ssącego (prawdopodobnie komputer wykrywa że się on nie przyspiesza). Rozrząd ustawiony prawidłowo. Po włączeniu zapłonu jest przez moment 12v na zaworze (chyba w ramach testu) i od razu spada do 1,2v , po wejściu na wyższe obroty nie włącza się. Dodam jeszcze że jest to automat.
Co radzisz?
Andrzej
  
 
Na zagrzanym silniku na biegu jalowym jak podasz 12v na zawor OCV to silnik ma natychmiast zgasnac,a cisnienie oleju zmierz na biegu jalowym ile jest na goracym silniku.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
ok, a czy po wprowadzeniu na wyższe obroty np. powyżej 3000 nie powinno się pojawić 12v z komputera? i jakie powinno być ciśnienie oleju na biegu jałowym zagrzanego silnika?
  
 
Cytat:
2010-02-12 01:21:37, ToyotaCzesci_pl pisze:
ok, a czy po wprowadzeniu na wyższe obroty np. powyżej 3000 nie powinno się pojawić 12v z komputera? i jakie powinno być ciśnienie oleju na biegu jałowym zagrzanego silnika?


VVTI najlepiej testowac testem aktywnym.Zawor jest taktowany cyklem obciazeniowym wiec wychylany jest plynnie,najlepiej oscyloskop podpiac.Cisnienie moge sprawdzic cos mi sie placze ze 3.8 bara na jalowym.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Wygląda na to iż OCV jest sprawny i komputer go steruje-otwiera się w różnych sekwencjach, pompa olejowa dawała trochę słabe ciśnienie na zagrzanym silniku na biegu jałowym 0,5 bara na 3000obr. 3,5bara. Została wymieniona na sprawną i ciśnie nie teraz jest w porządku: na zagrzanym silniku na jałowym biegu 1,2 bara, na 3000obr. 4,5bara, a zmienna faza jak się nie włączała tak się nie włącza. Wygląda tak jakby w kanale olejowym między pompą ol. a zaworem OCV było zbyt małe ciśnienie które nie włącza wariatora, czy jest możliwość sprawdzić ciśnienie przed OCV? W czym Twoim zdaniem jeszcze może być problem?
  
 
Jeszcze jedno, czy znaki na łańcuszku pompy olejowej i kółkach zębatych (wału korbowego-pompy oleju) muszą się koniecznie zgadzać? Czy może to mieć jakiś wpływ na usterkę nie włączania zmiennej fazy VVTi?
  
 
Cytat:
2010-02-17 13:50:51, ToyotaCzesci_pl pisze:
Jeszcze jedno, czy znaki na łańcuszku pompy olejowej i kółkach zębatych (wału korbowego-pompy oleju) muszą się koniecznie zgadzać? Czy może to mieć jakiś wpływ na usterkę nie włączania zmiennej fazy VVTi?


A nie jest czasem nieoryginalna uszczelka pod glowica.lub poprzycierane walki na czopach?Napinacz lancucha jest oryginalny??
Jak sa znaki to trzeba ustawiac na znaki , bo gdyby bylo wszystko jedno to nikt by znakow nie robil .
A moze poprostu kolo VVTI zostalo zle zalozone i jest zablokowane na zapadce.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-02-17 22:32:12 ]
  
 
Cytat:
2010-02-17 21:44:20, Bigelektron pisze:
A nie jest czasem nieoryginalna uszczelka pod glowica.lub poprzycierane walki na czopach?Napinacz lancucha jest oryginalny?? Jak sa znaki to trzeba ustawiac na znaki , bo gdyby bylo wszystko jedno to nikt by znakow nie robil . A moze poprostu kolo VVTI zostalo zle zalozone i jest zablokowane na zapadce. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-02-17 22:32:12 ]



Uszczelka elring, wałki są ok napinacz stary oryginalny, pompa wymieniona więc znaki na łańcuszku mogły się przesunąć, co do koła to nie mam pewności (przed dokręceniem do wałka odblokować koło i obrócić w lewo w takiej pozycji dokręcić i tak zakręcić też w głowicy aby wałeczek w środku był odblokowany)? jeśli tak to nie było tak zrobione. Jeden mechanik z Toyoty powiedział że trzeba normalnie założyć i dokręcić, a inny że jest procedura! Jeśli tak to napisz jak to dokładnie zrobić.
Dzięki