SWAP 1.4 16V zamiast 1.6 GLI Abimex

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Mam okazję zakupić za 800zł całego skorodowanego Poloneza Caro 1.4 Osobiście przemieszczam się Caro 1.6 GLI Abimex. Z racji tego że silniki FSO do rozwojowych nie należą ni jak a mocą też nie grzeszą, kusi mnie aby zakupić tego Poloneza i przeszczepić silnik w budę mojego. Moje pytanie: co będę musiał przełożyć aby cieszyć się mocą 104KM? Domyślam się że na pewno:
1) Silnik+osprzęt
2) Skrzynia biegów
3) Zbiornik paliwa+pompa
Słyszałem że trzeba przełożyć jakąś belkę przedniego zawieszenia. KTÓRĄ? Co zrobić z mocowaniami silnika 1.4 do nadwozia 1.6? Przecież otwory i łapy nie będą do siebie pasować?
Jak wygląda sprawa instalacji elektrycznej reszty auta? Co z zegarami? Czy przekładam też wiązkę przewodów wewnątrz auta czy tylko tą pod maską?
Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: mokele dnia 2007-11-05 00:22:24 ]
  
 
Cytat:
2007-11-05 00:20:58, mokele pisze:
Słyszałem że trzeba przełożyć jakąś belkę przedniego zawieszenia. KTÓRĄ? Co zrobić z mocowaniami silnika 1.4 do nadwozia 1.6? Przecież otwory i łapy nie będą do siebie pasować? [ wiadomość edytowana przez: mokele dnia 2007-11-05 00:22:24 ]

Belka jest tylko jedna Jest to ten element, który "spina" podłużnice i właśnie na belce masz wsporniki pod poduszki silnika.

Pozostałe kwestie zostawiam kolegom doświadczonym w materii roverowej.
  
 
Te trzy pkt-y które wymieniłeś to jak najbardziej musisz przełożyć.... Wiązka elektryczna silnika i pod deską też , Abimex ma nieco inną, licznik też - PN-R ma jedną cewkę, a Abimex podwójną i obrotomierz będzie zawyżał wskazania... Belkę przedniego zawieszenia też, a jest to to, o czym napisal Kao , mocowania silnika 1,4 a 1,6 są calkowicie inne... Nie wiem czy wał też nie będziesz musiał przelozyć.... Oczywiście część ukl. wydechowego do środkowego tłumika włącznie również musisz zmienić. To chyba wszystko...
  
 
Z zawieszenia to jeszcze stabilizator idzie do wymiany, w roverze jest inny...
  
 
Do wymiany ida :
-belka
-stabilizator
-srodkowy drazek kierowniczy
-silnik z osprzetem
-skrzynia biegow
-most
-zbiornik paliwa z pompa i przewodami paliwowymi
-wiazka silnika i wewnetrzna
-zegary
-poczatek wydechu
-aku z inne manki
-i kupe innych drobiazgow pod maska
Ale to wszystko jest do zrobienia

Aha wal jest taki sam.
  
 
Dzięki chłopaki za odpowiedzi, bardzo mi to pomogło. Mam jeszcze malutkie pytanko: jaką konkretnie wiązkę pod deską rozdzielczą mam wymienić? Chodzi o tą co steruje światłami, wycieraczkami itp? Bo w sumie pod dechą to innej instalacji elektrycznej nie ma. W GLI jest komp z przekaźniekami, ale wiązka leci prosto do komory silnika. Oczywiście to wywalam. W 1.4 cała instalacja silnika jest pod maską. Więc co muszę przełożyć?
  
 
wszystko
  
 
Aha, więc chyba na tym etapie spasuję Jak coś to ogłaszam że jest cały komplet na SWAP 1.6->1.4 za 500zł lub cały Poldas za 800zł.
  
 
wiemy, wiemy , tez przegladamy ogloszenia czasami
  
 
ja ci dobrze radze.nie baw sie w rzadne przekladki.jak masz dobre gli to sprzedaj.1000 dostaniesz. plus to co chcesz dolozyc 800 to razem jest 1800.doluz sobie jeszcze 200 i popatrz na allegro jakie piekne poldoroverki stoja za te pieniadze.
za 2000 z gazem znajdziesz napewno.
-w gli jest po odwrotnej stronie akumulator,musisz dorobic uchwyt pod uchwyt 1 tlumika[katalizatora] przekladac mocowania do filtra powietsza,kompa,zbiorniczka wyrownawczego,zbiorniczek na spryskiwacze tez jest po drugiej stronie.no i predkosciomierz tez sie rozni nieznacznie.no i tak jak koledzi wspominali,ze jest kombinacja z wydechem,skrzynia musi byc od poldorovera,instalacja elektryczna,most musi byc tez od niego bo inaczej bedziesz mial dluzsze przelozenia i przeklamanie predkosciomierza.jeszcze zmiana linki sprzegla i gazu.cewki zaplonowej.belki,drazka,wedlug mnie szkoda robotyza te pieniadze poszukasz sobie ladnego gotowego do jazdy.