Grzałka silnika seryjna, 230V (1,8 diesel)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam , czy wie może ktoś przez ile czasu powinna pracować grzałka żeby nagrzała silnik i czy posiada swój termostat jako zabezpieczenie przed przegrzaniem bloku (zagotowaniem płynu) i samej grzałki.
Profilaktyczne chcę ja sprawdzić , bo być może zima jeszcze nie odpuściła
Z góry dzięki za informacje , jeśli ma ktoś schemat elektryczny byłby bardzo pomocny.

Jastrząb
  
 
Z ciekawości pytam, masz ją zamontowaną seryjnie, czy to jakaś dokładka jest?

Znajomy w ducato (2,8jtd) zrobił sobie taki patent z grzałki od czajnika i potrzebował ok 5 min żeby płyn się zagotował.
  
 
grzałka jest seryjna , wersja skandynawska escorta , podłączenie jest pod zderzakiem przednim ,okrągła mufa jedno fazowa z trzema bolcami.
Niestety moc grzałki i co za tym idzie czas jej pracy nie jest mi znany.

Jastrząb
  
 
Skąd Ty masz ten samochód? Z Laponii? Kurcze napisz coś o tym, najlepiej wstaw zdjęcia. To rzadkość ogromna. Napjprawdopodobniej jestes jedynym posiadaczem essiego z czymś takim na tym forum, albo w Polsce.
Z tego co słyszalem w innych markach takie urządzonka wymagają ok 15 min i raczej nie doprowadzą do przegrzania. Utrzymują swoją temperaturę cały czas. Planując wyjaz o danej godzinie rano trzeba (najwygodniej) podłączyć pod włącznik czasowy (z takim pokrętłem co 15 min za 30zł w tesco) na 15 min przed planowanym wyjazdem i odpalanie samochodu stojącego na mrozie i wietrze jest latwe jak otwarcie piwka.
  
 
zdjęcia postaram się wstawić jutro , dzisiaj przetestuję grzałkę , a co do escorta to silnik zwykły 1,8 diesel, ponoć inna nagrzewnica ogrzewania w środku , nie widziałem jej jeszcze, ale działa bardzo dobrze przy -10 stopniach po kilku kilometrach trzeba ustawiać pokrętło na połowie z zimnym (nie mam odniesienia do innego escorta więc nie wiem czy lepiej) i ma z przodu ABS ,ale to chyba standard , rok produkcji escorta '92.

Jastrząb
  
 
A tak na szybko to grzalka jest w misce olejowej czy w bloku silnika do grzania tylko plynu?

ABS to nie standard. No chyba, że w wersji skandynawskiej. Ja chcialbym mieć w 1994 a nie mam.
  
 
grzałka jest w bloku
  
 
Witam!
Wtrącę się do tematu. Jak szukałem Escorta w Niemczech to na jednym z komisów trafiłem na wersję kombi z 1996 roku z silnikiem 1,6 16V z fabrycznie zamontowana grzałką (tak twierdził sprzedawca). Jako, że samochód był z lekka poorany a silnik 1,6 był za mały (szukałem kombi 1,8 ) nie zainteresowałem się nim. Sprzedawca bardzo zachwalał mi to rozwiązanie. Wyglądało to tak, że pod maską była "tajemnicza" skrzyneczka na nadkolu i przewód z wtyczką do gniazda 230V. W skrzynce prawdopodobnie mieścił się termostat lub urządzenie separujące/zabezpieczające od napięcia sieci.
Widać grzałka była nie tylko stosowana w dieslach - o ile oczywiście to co widziałem ja było urządzeniem fabrycznym.
Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2008-01-23 11:25:45 ]
  
 
Strona producenta - praktycznie monopolista - firma DEFA z Norwegii

Polskim przedstawicielem Defy jest Inter Cars i na ich stronce to samo po polsku

www.intercars.com.pl - produkty - ogrzewanie postojowe DEFA

Prawdopodobnie będę takie urządzonko montował do swojego ST, bo żonka wyjeżdża nim w lutym do Laponi