[foto]Czy to jest elektrozawór biegu jałowego? (krokowiec).

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Od kupna auta borykam się z drobnymi problemami z obrotami. Na początku falował i gasł na zimnym (po naciśnięciu sprzęgła). Zrobiłem test pisaka, 3km z pisakiem pod maską, jak ręką odjął. Wyjąłem pisak, złożyłem wszystko na starym zaworku odpowietrzania skrzyni korbowej i...problem zniknął. Tj. w ciągu dwóch miesięcy raz zgasł na zimnym. Po trasie (w sumie 1,5 tysiąca km) na ciepłym silniku zaczą po wysprzęgleniu opuszczać obroty na chwilę do 500-700 obr/min i po chwili wracał do 900 - 1100obr/min. Później objaw powtarzał się z różną intensywnością. Dzisiaj rano 7km przez miasto łyknął bez najmniejszego problemu. Po południu po rozgrzaniu gasł po naciśnięciu sprzęgła!!! Jak udało się nie zgasnąć, wracał po chwili do ~1000 obr/min. Z tego co wyczytałem może być tego kilka powodów, ale najpierw należy przeczyścić/wymienić krokowca. I tutaj moje pytanie, czy ustrojstwo na załączonym obrazku to krokowiec?

Jak go czyścić? Widziałem fotorelacje z czyszczenia krokowca z 1,3 - jakieś różnice? Tylko jak go właściwie czyścić? Płukać? Za głęboko pędzelkiem nie dojde. Na co zwracać uwagę?

z góry dzięki za pomoc
karbar
  
 
Tak. To właśnie jest to nasze kochane ustrojstwo . Generalnie trzeba wymyć wszyściutko ładnie pięknie w benzynie ekstrakcyjnej.
Gdzieś była dobrze opisana ta czynność lecz do tego to już służy wyszukiwareczka.
Po tej procedurze ja osobiście robilem reset kompa choć nie wiem czy to konieczne. Dla pewności zawsze można zrobić.
Pozrawiam
  
 
tak to jest krokowy
umyj porządnie benzyną i powinno być dobrze