[Sonata] wymiana głowicy w G4CP [amateur pics]

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W koncu znalazlem troche czasu (az dwa dni), czesci i checi.
Potrzebowalem rowniez sondy lamba i katalizator do mojej wlasciwej Sonatki.
Narzedzi mam juz caly garaz, troche wiedzy, wytrwalosci i starannosci. Poza tym czas juz najwyzszy zrobic to samemu choc raz, akurat musze to na czyms przecwiczyc

To moje drugie auto - chcialem je kiedys oddac za kilo kabanosow - nikt nie chcial - no to pałowalem je jak glupi po autostradach, az cos sie popsulo. Zero kompresji w drugim tloku, trzesienie silnika (az naderwalo polaczenie elastyczne wydechu).

Nie jestem mechanikiem - jezeli ktos bedzie chcial to powtorzyc - to tylko na wlasna reke. Nie biore odpowiedzialnosci za wiedze, ktora tu przekazuje

No to zaczynamy:

1. Pacjent powinien byc czysty. Tu akurat bez zastrzezen:

2. Sonata ma cholerna klime - czytaj malo miejsca dla rak..

3. Do czego sluzy ten pordzewialy prostokacik w prawym gornym rogu kolektora?

4. Zauwazylem, ze stare nakretki najlatwiej usuwa sie, gdy sa jeszcze cieple. Po rozgrzaniu silnika zdjalem oslone wydechu, polalem nieco oliwki do maszyn na nakretki i jazda:

ZONK - tu nie ma sondy lambda (

5. Oczywiscie male zolte ludziki ostatnia nakretke musialy starannie schowac za pompa wspomagania, ghhhrr..:

6. Coby wyjac pompe wspomagania - najlatwiej po odkreceniu trzech moujacych ja srubek - zdjac pasek klinowy. Najlatwiej zrobic to zdejmujac to kolko ze srodka Cztery nakretki, kluczyk 10, chwila roboty:

7. Odlaczylem przewody alternatora celem odsuniecia pompy wspomagania. Warto ponakladac sruby i nakretki spowrotem w elementy - od razu zrobil mi sie mniejszy bajzel w garazu.
Zdejmuje oslone p. wspomagania:

8. Kolejne paski latwo schodza: wystarczy zdjac napinacz. Zaciekawily mnie te dziwne slady na oslonie rozrzadu - taka niedoroba i niestarannosc w produkcji plastikowych elementow??