[126] Moj rajdowy maluch i cinquecento - Strona 13

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tyś synek powinien iść kaś wyżej, bo sie marnujesz na takich Tychach itp..
  
 

Dokładnie Filip marnujesz się!
Szukaj sponsora i do RSMP
Aż miło się to ogląda
  
 
Bardzo ładna jazda. Gratualcję i tak jak moi poprzednicy... UP
  
 
4 runda SMT za mną. Pogoda spłatała nam figla.

Do zawodów zgłosiło się jak zwykle ostatnio ponad 70 aut.
Poranek w Tychach burzowy, ale wiadomo było, (niestety) że tor mokry nie będzie.

O 11.17 ruszyliśmy do pierwszej próby. Na liście startowej zauważyłem, że jedziemy jako jedno z ostatnich aut w klasie pierwszej, dzięki czemu na mecie mogliśmy porównać czas z konkurencją Meta i nasze pozytywne zaskoczenie oraz radość, wszyscy czas z dwójką z przodu, a my 1:59,40! No to nieźle, ale szedłem naprawdę szybko.

Drugi przejazd postanowiłem jechać tym samym tempem. Niestety po szybkiej partii z ostrym hamowaniem do nawrotu na końcu, odruchowo złapałem za ręczny co zaowocowało pojawieniem się znanej mi usterki - zostało ciśnienie w tylnej sekcji. Takim przyduszonym autem przejechałem kawałek (kopnięcie a roboczy likwiduje usterkę). W najbliższym czasie biorę się za to, do wymiany na 90% pompa ręcznego.

Zaraz po rozpoczęciu 3 pętli nagle rozpętało się 10 minutowe oberwanie chmury. Zaowocowało to krótką przerwą w zawodach. Niestety byliśmy już jak większość załóg po PKC i nie mogłem zmienić gum (miałem 2 lepsze Yoko na przód na taką ewentualność ) Plan był prosty, jechać spokojnie, co by nie nawywijać na oponach z 2mm bieżnika. Z tego też przejazdu zachował się jedyny on-board (sprzęt zaszwankował :/ )

ON-BOARD SS 3 - youtube


Wynik?

Po dwóch próbach prowadziliśmy z przewagą ok 3 sekund, na mokrym pojechałem wolniej o jakieś pięć sekund. Kolega z naszej klasy miał farta, był na początku, przejechał po suchym i przegraliśmy pierwsze miejsce o 1,3 sekundy! To je rally

Tym razem Swifty zostały w tyle!

1. Tomek Letner - Fiat Seicento 1,2 16v na 4 gwizdkach
2. Filip - Fiat Cinquecento 1,2 8v
3. Jacek Siemiec - Fiat Cinquecento 1,2 16v
  
 
Fajnie.
Te hamowania w punkt itd.
Widać , że dobrze wyczuwasz auto.
Bedzie szybciej.
ale załóż ten interkom.
  
 
Narazie nie jest niezbędny, pilotka jeździ w nie swoim kasku, są pilniejsze wydatki jak np ta pompa. Trasa prosta, zawsze ją rano przechodzimy całą pieszo i opisujemy, potem przejazd zapoznawczy więc nie problem ją zapamiętać.

Zapomniałem napisać że zajęliśmy 15 generalce.

Dostałem właśnie fotki, czekam na film z zewnątrz.























[ wiadomość edytowana przez: rallyfilip dnia 2012-07-09 15:03:20 ]
  
 
widzę oszczędność na oponach w powietrzu się nie zużywają.
  
 
Jest i film z zewnątrz


YouTube
  
 
no miejscami grubo

ja nie potrafilem tak ogarniac mojego cc 1,2 16v
  
 
Podczas urlopu udało mi się ogarnąć mały ale konieczny serwis rajdówki.

Podstawowym problemem był niesprawny układ hamulca ręcznego. Postawiłem na uszkodzenie pompy i miałem rację. Zakupiłem kolejną nową i po założeniu problem został rozwiązany, nie zostaje już ciśnienie w tylnej sekcji.
W pewnym momencie zrobiło mi się ciepło, że znowu coś nie pasuje. Gwint w pompie był inny niż w ręcznym - na szczęście element dało się przełożyć ze starej do nowej.

Kolejnym punktem była wymiana wahaczy z powodu luzu na sworzniach. Tu trzeba było się pomęczyć z przełożeniem poliuretanów, które okazują się być cały czas w bardzo dobrym stanie.

O wymianie oleju nie ma co się rozpisywać, do układu smarowania został wlany Valvoline VR1 Racing.




Dzięki koledze, młodemu maniakowi rally & foto udało się zrobić kilka fotek rajdówki i CC kolegi - niezłego moto świra












  
 
do czego ta pompa ręcznego?? jakieś modyfikacje trzeba wprawadzać by ja zamontować??
  
 
Do hydrołapy, takiej



U mnie weszło plug&play w seryjne mocowania, przewody środkiem miałem już puszczone, do tego muszę mieć korektor siły hamowania i resztę układu A-grupowego, w przypadku CC jest to zestaw wzięty z Uno Turbo - przód tarcza wentylowana, tył tarcze lite po 240mm.
Taki zestaw jest w homologacji i dzięki temu nie czepiają się na BK.

Jak wspomniałem wcześniej pompy różniły się gwintem i dobrze, że dało się przełożyć trzpień z uszkodzonej do nowej.

[ wiadomość edytowana przez: rallyfilip dnia 2012-08-22 13:04:51 ]
  
 
5 runda SMT - 2 x 1 miejsce !

Dzień zawodów przebiegł według standardowego schematu. Pobudka o 7:00, o 8:30 wyjazd z Tychów i po piętnastu minutach parkujemy pod biurem rajdu. Dzięki obowiązkowemu formularzowi, mamy go wydrukowany, więc formalności zajmują nam dosłownie chwilę.

BK z racji niezmiennej postaci auta, również nie nastręcza problemów. Rozpakowujemy się razem z trzonem ekipy CentoRally i 9:30 wychodzimy na opis trasy.
Trasa jak ostatnio w Tychach, baaardzo szybka i przynajmniej długa no i przez hopę bez żadnej szykany !

11:14 przejeżdżamy pierwszy PKC i po trzech minutach maszyna zaczyna odliczać nasz czas do startu. Przejazd przez hopę już miałem obliczony na dokręcone trzy z lekkim dohamowaniem więc ten element mieliśmy opanowany. Następnie tzw wanna, lubiana przez zawodników i kibiców, którą trzeba iść dnem w obie strony jak się walczy o czołowe lokaty. Po technicznej partii, trzy długie proste, na zapięcie piątego biegu, z dwoma szykanami i nawrotem na końcu małego owalu.

Czas 2:04.98 po z naszego punktu widzenia bezbłędnej jeździe, okazał się wystarczająco dobry na objęcie prowadzenia w klasie, więc na drugi przejazd planem było utrzymanie tego samego tempa. Pomysłu na urwanie czegoś raczej nie było. Po udanym przejeździe - 2:04.96.

Na hopie dziś odbywały się loty w najlepsze, latały Hondy, poleciało również Clio, które po długim skoku wylądowało na "dziobie". Lot dokonał sporych spustoszeń, a z rozwalonej miski wylał się olej na zjeździe z niej. W związku z tym drugi przejazd został anulowany, i trasa została skrócona o nią.
Na powtórzonym, przejeździe było czysto, czas 1:32.65.

Zawody nabrały lekkiego opóźnienia, ponieważ strażacy już wcześniej robili neutralizację oleju po tym jak silnik jednej z załóg z pucharu skończył swój żywot.
O 15.24 mieliśmy ostatni PKC. Ten przejazd poszedł najsłabiej, zrobiliśmy mały błąd i czas 1:33.29.

Walka z Damianem była dziś bardzo zacięta, cięliśmy się na sekundy. Michał w żóltym Seju deptał nam po pietach.

Po ogłoszeniu oficjalnych wyników potwierdziło się, że wyjęliśmy obie klasy. Pierwszą (do 1400ccm) i nowo utworzoną - CentoRally !

Jest to klasa dla Fiatów Cinquecento i Seicento z motorami do 1242 ccm. Bardzo fajna inicjatywa, można sobie wspomnieć czasu pucharu Cinquecento w latach 90-tych

Dziękujemy Maćkowi i Michałowi za przechowanie gratów i wszystkim pozostałym za mile spędzony czas i dobrą rywalizację!

Kolejna szósta runda, odbędzie się poza torem. Prowadzone są starania, by została rozegrana na drogowym odcinku w Bieruniu. Mimo niepunktowania w dwóch rundach na początku sezonu, mamy zamiar kontynuować walkę o jak najlepsze w klasyfikacji sezonu.


On board SS2

On board SS3











  
 
Brawo Filip!
  
 



Bravo.
jeżeli potrafisz już przejechać dany odcinek - nawet 1.5 km w takim samym czasie to jest bardzo dobrze.
Proponuję, uczyć się jazdy z interkomem - tak na przyszłość - będzie łatwiej i bezpieczniej na nieznanych trasach.
I oby tak dalej - super.
I szukaj sponsorów, nawet na 3 ligę.
  
 
mały OT

Pojawiła się klasyfikacja po pięciu z siedmiu zaplanowanych rund Samochodowych Mistrzostw Tychów.
Ku mojemu zaskoczeniu, mamy tylko punkt straty do lidera, mimo punktowania tylko w trzech rundach.

Zapowiada się emocjonująca końcówka sezonu bo Damian Swiftem GTI 4x4 raczej pojedzie pozostałe dwie eliminacje.
Do tego następna ma być rozegrana 21 października, na odcinku drogowym ! w Bieruniu Nowym.
Rywalizacja poza torem będzie ciekawa.

1. Kostka Damian 10 - 6 5 8 > 29
2. Janota Filip/Maraszek Marta 0 - 10 8 10 > 28
3. Blacha Mariusz/Świtoń Łukasz - 10 8 4 - > 22
4. Sołtysiak Michał/Mielcarz Adam - 8 3 - 6 > 17
5. Baranowski Tomasz 6 5 - - - > 11
6. Siemiec Jacek/Pruchnicki Grzegorz - - 4 6 - > 10
7. Letner Tomasz/Kołoczek Adam - - - 10 - > 10
8. Gałuszka Klaudiusz 8 - - - - > 8
9. Wadas Krzysztof/Sapek Adam 4 - - 3 - > 7
10.Sitko Franciszek/Sitko Agnieszka 6 - - - - > 6
  
 
gratki panie!!
  
 
Dziękuje

Zła informacja dotycząca kolejnych zawodów.


Wszystkich zainteresowanych udziałem w BIERUŃSKIM SPRINCIE 21.10.2012 z przykrością informujemy, że impreza nie dojdzie do skutku w pierwotnym terminie. Wbrew wcześniejszym ustaleniom właściciel drogi na której miała być rozegrana próba odmówił nam wydania zgody na imprezę, ponieważ nawierzchnia asfaltowa jest... "zbyt nowa".

AZT czyni starania, żeby w tym roku przeprowadzić jeszcze jedną rundę SMT poza torem FAP, ale w dniu dzisiejszym nie jesteśmy w stanie podać Państwu terminu tej imprezy. Kolejnymi zawodami będzie zaplanowana na 10 listopada VII runda SMT na torze FIATA.

Marcin Kobryń, Automobilklub Ziemi Tyskiej


A tu efekt nocnej sesji



[ wiadomość edytowana przez: rallyfilip dnia 2012-10-14 21:03:57 ]
  
 
6 runda SMT na torze i największe emocje w sezonie. Pierwszy przejazd poszedłem trochę za szybko, jak a przyczepność, która była do dyspozycji.
Dwa razy nas nieźle sponiewierało, do tego wyskoczył bagnet z oleju (nigdy sie nie zdarzyło!) stąd mały dymek na filmie, a w aucie siwo na mecie



Drugi przejazd - odrabiamy - 6s lepiej,
Przed trzecim dalej traciliśmy 1,5 do lidera więc plan to atak. No i udało się, poprawa o kolejne ok 1,5s i zajęliśmy 1 miejsce w klasie i 9 w generalce.

Z zewnątrz by OesRecords

i onboardzik


[ wiadomość edytowana przez: rallyfilip dnia 2012-11-11 03:31:10 ]
  
 
Ha bagnet wyskoczył, bo nie wytrzymał emocji
Gratki