D4D jak zimny powoli wchodzi na obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jestem nowym użytkownikiem forum witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanie do Bigelektrona, moja corolla verso D4D 2.0 116KM, rano po odpaleniu samochodu niezależnie od temperatury zewnętrznej czy to -20 czy +20 stopni, po odpaleniu wchodzi na 600 obr. I dopiero po 3-4 sekundach wchodzi na właściwe obroty tak ok. 1200. Jak samochód jest ciepły normalnie odpala. Problem jest jak jest zimny. Dodam że odpala zawsze i nie ma problemu z uruchomieniem. Problem powstał kiedy wymieniłem: filtr powietrza, oleju, rozrząd i olej.
  
 
To wylacz panel klimy a OFF i odpal ile wtedy bedzie obrotow.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Odpaliłem i nie ma różnicy przy wciśniętym OFF. Mam wrażenie jakby rozrusznik kręcił prze około 3 sek. zanim załapie i wówczas trzyma te 600 obr. zanim wejdzie na właściwe. Jak ciepły odrazu wskakuje na około 800 obrotów i ładnie równo chodzi. Przed zabiegami wymian filtrów, rozrządu itp. odrazu wchodził na około 800 obrotów i trzymał. Ja wiem że on dogrzewa silnik na zimnym i że wchodzi na ok. 800 a jak zimno podnosi obroty do około 1200 ale to nie ten efekt podnoszenia obrotów. Ponadto jak się nagrzeje (jak zimny nie wiem gdyż nie deptam na zimno) potrafi go przymulić. Wygląda to tak, że jak ciepły odpalam wciskam pedał gazu do dechy i wciska w fotel, ładnie się zbiera po chwili traci moc, jedzie ale nie ma takiego kopa. Ja wcisnę do dechy nie zbiera się tak tylko jakby go coś trzymało, jak lekko wciskam gaz to idzie ale to jeszcze nie jest to. Zgaszę uruchomię po paru minutach ponownie i wtedy znowu ma kopa i wciska w fotel.
  
 
Cytat:
2011-03-14 12:51:42, aniak112 pisze:
Odpaliłem i nie ma różnicy przy wciśniętym OFF. Mam wrażenie jakby rozrusznik kręcił prze około 3 sek. zanim załapie i wówczas trzyma te 600 obr. zanim wejdzie na właściwe. Jak ciepły odrazu wskakuje na około 800 obrotów i ładnie równo chodzi. Przed zabiegami wymian filtrów, rozrządu itp. odrazu wchodził na około 800 obrotów i trzymał. Ja wiem że on dogrzewa silnik na zimnym i że wchodzi na ok. 800 a jak zimno podnosi obroty do około 1200 ale to nie ten efekt podnoszenia obrotów. Ponadto jak się nagrzeje (jak zimny nie wiem gdyż nie deptam na zimno) potrafi go przymulić. Wygląda to tak, że jak ciepły odpalam wciskam pedał gazu do dechy i wciska w fotel, ładnie się zbiera po chwili traci moc, jedzie ale nie ma takiego kopa. Ja wcisnę do dechy nie zbiera się tak tylko jakby go coś trzymało, jak lekko wciskam gaz to idzie ale to jeszcze nie jest to. Zgaszę uruchomię po paru minutach ponownie i wtedy znowu ma kopa i wciska w fotel.


Trzeba zalozyc wezyk przezroczysty pomiedzy filtr paliwa a pompe i spr czy nie lapie powietrza.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Umówiłem się z mechanikiem pod koniec tygodnia aby mi założył taki wężyk. A jak się zapowietrza to co to oznacza.
  
 
Nie wiem czy to istotne dla mojego problemu ale podczas odpalania samochodu na zimno kontrolka ciśnienia oleju gaśnie odrazu, natomiast jak odpalam na ciepła gasnie odrazu ale raz mrugnie (jak mrugnięcie okiem) - jest tak odpalam odrazu gaśnie - mrugnięcie i gasnie a potem jest OK. Zawsze dzieje się tak jak ciepły.
  
 
Cytat:
2011-03-14 14:16:47, aniak112 pisze:
Umówiłem się z mechanikiem pod koniec tygodnia aby mi założył taki wężyk. A jak się zapowietrza to co to oznacza.


Jak sie zapowietrza tzn ze w paliwie jest powietrze ,wiec trzeba znalezc ktoredy sie dostaje.
Bo jak jest powietrze w paliwie to wtedy jest mniej paliwa w paliwie wiec moze sie nawet cofac to paliwo ktore jeszcze jest w paliwie az do baku i potem jak odpalasz to moze nie wchodzic od razu na obroty lub sie dusic z braku paliwa podczas przyspieszania, oczywiscie powod moze byc inny , ale trzeba to wykluczyc.Najczesciej lapie powietrze na obsadzie filtra paliwa.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2011-03-14 13:01:09, Bigelektron pisze:
Trzeba zalozyc wezyk przezroczysty pomiedzy filtr paliwa a pompe i spr czy nie lapie powietrza.


Założyłem wężyk i nie widać żeby się zapowietrzał. Sprawdzałem na zimno i ciepło. Co jeszce mogę sprawdzić.
Czy pasek rozrządu na pompie paliwa też ustawia się na znakach ?
Czy to jak jest pompa paliwa ustawiona nie ma znaczenia.
  
 
Cytat:
2011-03-20 17:55:15, aniak112 pisze:
Założyłem wężyk i nie widać żeby się zapowietrzał. Sprawdzałem na zimno i ciepło. Co jeszce mogę sprawdzić. Czy pasek rozrządu na pompie paliwa też ustawia się na znakach ? Czy to jak jest pompa paliwa ustawiona nie ma znaczenia.




na pompie jest znak ustawczy, więc pewnie ma znaczenie.
  
 
Cytat:
2011-03-20 17:55:15, aniak112 pisze:
Założyłem wężyk i nie widać żeby się zapowietrzał. Sprawdzałem na zimno i ciepło. Co jeszce mogę sprawdzić. Czy pasek rozrządu na pompie paliwa też ustawia się na znakach ? Czy to jak jest pompa paliwa ustawiona nie ma znaczenia.


Zapytaj tego kto wymienial rozrzad czy ustawil na znaki.
Zawsze jak sa znaki to wlasnie po to ze maja znaczenie...a tam sa

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer